Január 14-én útnak indult a 2012-es Budapest-Bamako Rally, mely idén Guinea Bissauban fog végződni.
A mezőnyben található egy OXXO Energy Drink által támogatott csapat, méghozzá a BM OKF Racing Team, mely egy Ford Ranger-rel vágott neki a versenynek. A két versenyző Sinka "Popey" Zsolt, és Deák István.
Popey erőemelő, testépítő, 22-szeres Magyar Erőrekorder, 6-szoros Világrekorder. Húzott már el két összekötött tűzoltóautót, melyek össztömege 41 tonna volt, húzott el 4 egymás után kötött kamiont, melyek össztömeg 50,5 tonna, de húzott el vonatot, mely 81 tonnás volt utasokkal együtt, vagy éppen 80 db összekötött személyautót is.
A Budapest-Bamako sajtótájékoztatóján saját autójuk után 4 mentőautót kötöttek, s Popey azt húzta el néhány méteren keresztül, a fogával!
Deák István 17 évig versenyszerűen volt tájfutó, szakmája tűzoltó, jelenleg a Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság Főügyeleti Főosztályán lát el szolgálatot.
A két versenyző nagy kalandvággyal vágott neki a Bamako Rally-nak, jelenleg úton vannak a Marokkói határ felé, hogy milyen volt az útjuk odáig, arról ők számolnak be nekünk:
Január 14-17:
Nagyon jól haladtunk a pontok megszerzésével, persze voltak olyan pontok amiket nem szereztünk meg, mert számunkra értelmetlen volt. Rengeteg kis utcán kellett volna bemenni, ahhoz hogy a helyszínre érjünk, és úgy döntöttünk nem foglalkozunk vele. Ezért nekivágtunk Olaszországból a közel 1600 km-es távnak 18 órakor. A sok sebességkorlátozás egy kicsit visszafogott minket, mert mi figyeltünk rá. Spanyolországban a 120 km–es sebesség korlát autó pályán és 6-5 km-ként a 100 as, 80-as, majd 50-es táblák szokatlanok voltak. Hajnali 4-körül érkeztünk meg a kompozás helyszínéhez, amikor kiderült, hogy 10:00 kor indul a komp. Még aludni is lehetett egy kicsit, a komp út 6 óra, számomra újdonság.
Január 20:
Marokkóban Nagyon kemény napokon vagyunk hátra. Kevés pihenővel, nagy gázzal vészeltük át a napokat, mindaddig, míg a GPS úgy nem döntött törli magát gép elindítás után. Így teljesen egy napot ki kellett hagynunk, a 6. helyről visszaestünk a 12. helyre a 47 versenyzőből.Ezen kívül adódtak problémák, az Intercooler csöve úgy döntött leesik, így kb. egy órát szereltünk, mivel a légszűrőt, csavarokat meghúzva, haspáncélt kisebbre vágva nekivágtunk a napnak. Sikerült egy gépre telepíteni a térkép-programot , de nem tökéletes, így sikerült 20-án beérni elsőként ,2 pont kivételével összeszedve minden pontot. es már itt vagyunk az Óceán parton. Remélem a szerencse most már mellénk áll! en már haza akartam menni, de feleségem mondta az nem én lennék. Mivel én nem adok fel semmit! Amúgy minden okés, nagyon finomak a konzervek, valamikor főznek is nekünk. A májkrém már a fülemen jön ki, nem baj kibírom!!! Mert az erő velem van! Nagyon jó csapatok vannak, segítőkészek, mivel itt magára van utalva az ember, és tudja, hogy segítenie kell, ha baj van, hisz őrajta is segítenek. Jön a Szahara, ide kell a Nagy gáz és még nagyobb szerencse, ahogy a Barna mondaná.
Január 21:
A mai nap elég élvezetes volt: Dakar szakaszon vagyunk túl, ami "470km" kissé kavicsos, ami átváltott homokra, teli kanyarokkal és nem utolsó sorban, imitt-amott aknákkal – mondták is, hogy az útról ne térjünk le. Mi ezért szerettünk volna túl lenni a szakaszon, és ezért ráálltunk a 100-150-es tempóra, mivel trafi az nem volt. De érdekes módon elég sok helyen, a főutakon ki van téve a figyelmeztető tábla. Ezek után elértük a Mauritán határt. Itt Afrikában a határátkelés nem úgy történik mint máshol, itt amikor a határőr megunja, lezárja a sorompót és reggel 9-kor újra kinyitja. Azzal még nincs is gond, csak a papírok elintézése kb két órát vesz igénybe. A huszonketedikei nap pihenőnap lesz csak 100 km kell megtenni a táborhelyig, és ki tudjuk pihenni magunkat, végre. Utána irány a B2 Beach amit már nagyon várok!
Január 22:
Ma nagyon jól kezdődött a nap, felébredtünk a határ tövében, este olyan fáradtak voltunk a sátrat se állítottuk fel. Az autóban alvás nem olyan kényelmes, de nem volt olyan hideg mint a sátorban. Térjünk vissza a jól kezdődik a naphoz. Reggel fogmosás, egy kis májkrém reggelire és mivel 9-kor nyit a határ teljesen olyan volt, mint egy bevásárlóközpont megszabbot nyitvatartással. Körülbelül egy óra alatt átjutottunk az úgynevezett senki földjére, ami szó szerint az. Felrobbant autók ,taposó aknák, és az elég furcsa arcok: a "buckalakók". Mindenki üzletel mindennel!
Egyszer észrevettük, hogy olyan érdekesen megy az autó. Pisti kiszállt megnézni: semmi. Gurulunk kb 5-6 métert és hopp, már gumi szag is van. Kiszálltunk és elég komoly baj tárult elénk: egy felső lengőkar törés. Hál’ istennek, nekünk nem lett bajunk, mivel történhetett volna a tegnapi gyors szakaszon 150 km/óra körül is. Egyből gondolkozás, mit tudunk csinálni, ahol a törvénytelenség az úr. Jöttek a csapattársak nagyon segítőkész volt mindenki. Különösen két csapat, akik kijelentették, hogy nem hagynak bennünket itt. Utána egy számomra hihetetlen dolog történt: hegesztés kettő db akkumulátorral, szöggel és dróttal. Ez sajnos nem volt olyan jó megoldás, de a helyszín mást nem engedett meg – két méter után ismét eltört. Utána jött egy norvég srác, hogy elvesztette az összes papírját pénzét és ő is a két határ közt rekedt. De ezt a dolgot egy kis törvénytelenséggel megoldottuk: a quadját más vitte át a srác meg elbújt a buszban. Már csak az volt a kérdés, hogy mi mit csinálunk az autóval. Egyszer csak ott termett egy kis turbános emberke, fekete autóval: "a Sanyi". Körbeugrálta az autót, magyarázott valamit, és mondta: ő megcsinálja.
Jelzem ez a semmi közepén és ráadásul a senki földjén!
A Sanyinkkal megegyeztünk: nekiugrott és szétszedte – jelzem a határ másik vége négykor bezár. Sanyi leszedte mondta jön nemsokára. Mi beletörődtünk: vagy túléljül az éjszakát, vagy nem. Addig főztünk, vizipipáztunk, és lám: megjött a Sanyi kb 3 óra múlva, ami azt jelentette határ zárva, de ö bejutott. es nem hittünk a szemünknek: megerősítve, lefestve megcsinálta a lengőkart, majd felszerelte. Ezután elidultunk a Marokkói határ felé.
Amint kapunk beszámolót a srácoktól, folytatjuk!!!