Baja Eurocarpatica
2007. június 29-július 1.
Nagybánya-Izvoare (Románia)
Nem volt éppen bonyodalom-mentes az egyébként rendkívül színvonala és remek pályákon megrendezett Baja eurocarpatica. Az elsõ helyet birtokló párosok sorra kiestek a versenybõl, végül a Palik-Darázsi kettõs maradt talpon.
Pénteken a délutáni, nagybányai rajt után egy 95 kilométeres szelektívvel vette kezdetét a duplaszorzós Baja Eurocarpatica. A rendkívül köves, rázós, és szûk utakon többen is defektet kaptak – ez a probléma egyébként az egész hétvégét uralta – de a legjobban a Gál-Oroszlán kettõs esett vissza. Mivel a poros úton nehezen tudtak haladni, amikor utolértek egy-egy versenyzõt, a pályán elhelyezkedõ kövek igen veszélyessé váltak. Miután egy ilyen kõnek nekiütötték az autó elejét, és leesett az ékszíj, majd elment a hajtás is, és forfaitolni kényszerültek.
Szombaton a négy szelektív (28 km, 78 km, 28 km, 78 km) tovább tizedelte a mezõnyt. A reggeli rajtnál mindössze 7 másodperc volt az elsõ helyezett Kis és a második Zapletal között, de az elsõ szakaszon a cseh versenyzõ fél perccel megelõzte a magyar bajnokot. A nagy tempónak azonban az lett a következménye, hogy a szûk úton leesett a nyomról és kiütötte a futómûvet. Az autót csak sokára tudták kiemelni az árokból, majd a három órás esti szervizt kihasználva végül be tudtak állni a parc fermébe és másnap folytatták a versenyt. Nem sokkal késõbb a másik cseh páros, a Porizek-Korejz kettõs késte ki az idejét a gyûjtõbõl, mivel difit kellett cserélniük a Pajeroban. A felszabadult második helyet így csak rövid ideig élvezhették, helyükre Szalay Balázs jött fel. A harmadik helyezett Liszi László remek versenyzéssel tartotta magát a dobogón, de az esti felügyelõ testületi ülésen kizárták a versenybõl, mivel csak egy pótkerék volt a Mitsubishiben.
Vasárnap csak egy szakasz, a pénteki 95 kilométer várt a mezõnyre, amelyen ismét az élen álló versenyzõvel történt baj: a 66. kilométer körül eltört a gömbfej kisék autójában, és közel 25 percet szereltek a szakaszon. Miután sikerült befejezniük a versenyt, csak a legvégén derült ki, hogy összesen 7 másodperccel, de átengedték Paliknak a második helyet, így õk a harmadik helyen végeztek. Nem sokáig maradt így az állás, az élre kerülõ Szalay Balázs közel egy órán keresztül örülhetett a futamgyõzelemnek, ugyanis a verseny végi technikai ellenõrzés során kiderült, hogy hosszabb volt a rugóútja a megengedettnél. Szalayt is kizárták a versenybõl, ezzel Palik László nyerte a futamot, a Kis-Czeglédi és az Ács-Bagics kettõs elõtt.
A Challenge Kupában induló négy versenyzõ közül a bajnok Gábor-Bacsa kettõs csak az utolsó szakaszon engedte közel magához a második helyezett Birnbauer-Drávai párost, de magabiztos vezetéssel (csak egy kis gyûtõ-késéssel) megérdemelten gyûjtötte be az újabb futamgyõzelmet.
A motoros-quados kategóriában a hazai pályán versenyzõ Gyenes Emánuel ellentmondást nem tûrve uralta a mezõnyt, ami hatalmas teljesítmény, mivel motoron végigmenni ezen a köves és rázós pályán kész kínszenvedés. A quadosok között a legjobban Szabó László teljesítette a versenyt. A hét induló egyébként remek versenyeket vívott egymással, kisebb-nagyobb esések voltak ugyan (Mészöly Tamás például a hátsófelét fájlalta), de élvezetes, látványos motorozást nyújtottak.
A következõ verseny a szintén duplaszorzós PRO HUN 500 lesz, amely július 27-29. között kerül megrendezésre a gyõr-sopron megyei Vitnyéden.
Hivatalos végeredmény:
1. Palik-Darázsi 06:23:42
2. Kis-Czeglédi +00:07
3. Ács-Bagics +08:26
4. Porizek-Korejz +12:12
5. Lukács-Ferke +28:44
6. Varga-Hujber +33:52
7. Sarrang-Stark +34:26
8. Prochazka-Nemajer +45:59
9. Gál-Oroszlán +1:18:46
10. Kéry-Szegedi +1:36:06
11. Gyabronka-Maurer +5:43:45
12. Tamás-Tagai +6:50:07
13. Horváth-Nagy +7:22:16
14. Zapletal-Ulehla +7:54:52
15. Lõrincz-Zlatkzy +9:37:05
Challenge Kupa:
1. Gábor-Bacsa 3:55:39
2. Birnbauer-Drávai +02:54
3. Bakonyi-Hegedûs +21:54
4. Fazekas-Csató +3:10:10
Motor/quad:
1. Gyenes Emánuel (m) 03:51:02
2. Ducan Pudisek (m) +04:19
3. Szabó László (q) +15:54
4. Mészöly Tamás (q) +26:52
5. Lutas Joan (m) +43:33
6. Illés Tamás (q) +54:18
7. Nagy István (m) +4:31:13