Balaton Bike Fest: Interjú Buruczki Szilárddal

buruczki_szilard.jpg-Hogy telt a 2008-as szezonod, mi volt a legnagyobb csalódásod és mi a legnagyobb sikerélményed?

A tavalyi szezonom az utóbbi évek legsikeresebb szezonja volt, annak ellenére, hogy nem én vehettem részt a pekingi olimpián. A legnagyobb sikerek a Top Maraton győzelmek és az összetett győzelem és az XCO Magyar Kupa összetett 1. hely.

-Milyen célokat tűztél ki magad elé a 2009-es szezonra?

Szeretném idén is megnyerni a Top Maraton sorozatot és a maraton/xco Magyar Bajnokságot, a Maraton Világbajnokságon egy jó eredményt elérni és nem utolsósorban, az idei év nagy durranásán a Balaton Maratonon diadalmaskodni.

-Milyen külföldi versenyeken indulsz idén?

Az idén is főleg a hazai versenyekre koncentrálok a támogatóim kérésére.
A graz-i Maraton Világbajnokságon a hely közelsége miatti is szeretnék indulni és felmérni, hogy mit tudok produkálni a maraton elit mezőnyben.
Jó lenne a ki jutni az XCO Világbajnokságra is, de ez már az anyagi lehetőségeken is múlik, mert Ausztráliában kerül megrendezésre.

-Te mint tapasztalt versenyző miben látod a hazai és külföldi versenyszervezés közti különbségeket? Meglátásod szerint milyen téren kell még fejlődnünk, hogy nemzetközi viszonylatban is színvonalas versenyeink legyenek?

Maratonversenyeken a hiányosságot a pályajelölésében látom, főleg hosszabb távokon, több rendezőt, segítőt, pályabírót kellene kiállítani a kérdéses kereszteződésekhez, mert a szalagok, nyilak könnyen eltűnhetnek az erdőből sajnos. A felvezető motorosok is el szoktak tévedni az élmezőny előtt, jó lenne, ha legalább ők tudnák a pálya útvonalát, ha már a szalagok hiányoznak. Emellett többször előfordul, hogy a turisták, arra járók, ott lakók, stb. nem tudnak arról, hogy verseny van, előfordulhat konfliktus… Ütközés, vagy hogy várni kell az útlezárás miatt…
A hazai XCO versenyeken kevés a meredek, kanyargós technikás szakasz, nehezebb pályákat kellene kijelölni.

-A BalatonBikeFest-ről, mint kezdeményezésről mi a véleményed?

Nagyon örülök a kezdeményzésnek, hogy hasonló biciklis fesztivált szeretnének a rendezők, mint pl. a Garda tónál, Olaszországban. Remélem jobban fellendíti a bringázás népszerűségét és egyre többen jönnek versenyezni, tekerni.

-A fesztivál szerinted mennyire fogja befolyásolni a sport népszerűségét? Bízhatunk-e abban, hogy pozitívan hat a versenysport és bringás életmód megítélésére?

Szerintem mindenképpen, ha nagy visszhangja lesz a médiában, de nem csak az online sajtóban, hanem több ismert tv csatornán is lehet hallani róla.
Főleg a versenysportban lesz pozitív hatása, de függ a körítéstől is, hogy a nézők számára a szórakoztató lesz-e a tálalás, hogy fog kinézni a dolog kívülről, szórakoztató lesz-e a szimpla nézőnek is, vagy csak a különféle sportágakban versenyzőknek.

-Mit gondolsz a Balaton Maraton nyomvonaláról? Mennyire ismered a környéket?

Nem igazán ismerem a környéket, régebben volt pár cc verseny a közelben, de ezek rövid körpályán mentek.
Jó hosszú a pálya nyomvonala, ami egyik részről jó, hogy változatos helyeken visz az útvonal, nem haladsz el többször ugyanazon az úton.
Másik részről a rendezés szempontjából sokkal nehezebb biztosítani a 100 km nyomvonalát, nagyon sok útbiztosító embere van szükség és sok időszakos útlezárásra.

-Ha jól tudom, te is foglalkozol tehetséges fiatal bringásokkal. Mit gondolsz a hazai MTB utánpótlásról, látsz-e javuló tendenciát?

Egyelőre csak 1-2 versenyzővel foglalkozom, most végzem a TF-n a kerékpáredzői tanfolyamot. Szeretném én is tovább adni az évek során összegyűlt tapasztalatot, tudást.
Igen, vannak pozitív történések, utóbbi években vannak külön gyerekversenyek és néhány egyesület nagyobb hangsúlyt fektet az utánpótlás-nevelésre.

-Egyre több hazai bringás szerződik le külföldi csapatokhoz. Neked még nem fordult meg hasonló a fejedben?

Amikor volt rá lehetőségem, akkor közbeszóltak a sérülések, most már jobb feltételeket biztosító külföldi csapathoz nehéz lenne igazolni, mivel tavaly csak itthon versenyeztem.

-Milyen jellegű versenypályákat szeretsz, technikás, gyors, dózerutas?

Inkább a technikásabb kanyargós, meredek pályák szeretem jobban, illetve a lendületes gyors pályák is a kedvenceim.

-Merre szoktál edzeni? Budai-hg.,HHH, Pilis? Milyen jellegű terepen szeretsz edzeni? Egyedül vagy csapatosan?

Legtöbbször a Budai-hg., azon belül a lakóhelyemhez közeli Hármashatárhegy és a Pilis, igen. Változó, hogy milyen terepen edzek, elég sokat megyek országúton, szoktak lenni gyorsító motoros edzések az edzőmmel Ottó bával, ekkor többen is megyünk országúton stéherben a motor mögött.

-MTB mellett CX szakágban is versenyzel, méghozzá sikeresen. Ezek mellett szoktál országúton is csapatni, esetleg valami extrémebb szakágban is kipróbáltad magadat?

A tél időszak a cyclocrossról szólt az utóbbi 2 évben, igazából tavaly szerettem meg a CX szakágat, jobban bejön nekem, mint a klasszikus alapozás, változatosabb. Országúton ritkán versenyzem, évi 1-2-szer, egy-egy amatőr kupán (pl Tihany Kupa) vagy hegyi versenyen. Extrém szakágban még nem tettem próbára magam, csak edzés szinten.

-Milyen bringákat hajtasz?

Magellan Pyxis/Pyxis Team-eket használok montiversenyeken/edzéseken, cyclocross ban és országúton egy Haibike Noon CX gépet.

-Közel 11 éve Magellan szponzoráltként hajtod a Pyxis-eket, hogy tetszik a 2009-es váz?

Szerintem nagyon jól sikerült az idei modell, volt szerencsém tesztelni még a télen, erősebb, merevebb a váz és jobb a geometriája nekem.

-Milyen kiegészítőket használsz?

Új magyar márkát használok BTS (bike tuning system) a neve, kormány, k.szár, k.szarv, üléscső, agyak, gyorszár, k.csapágy, üléscső bilincs, szép aranyos színben. 🙂
Ülés WTB Silverado SLT, Fékek Hayes Stroker Gram, a legkönnyebb BTS 160/140 féktárcsával. Teló DT Swiss XRC 100mm, felni DT Swiss XR 4.2D, DT Swiss 1,8/2.0 küllő, alu k. anya, XTR  meghajtás, váltó rendszer.

-Van valami spéci tuning a gépeden? Valami nem szabványos alkatrész?

A spéci az arany eloxált BTS alkatrészek, nem csak jól néznek ki, hanem könnyű súlyúak is.
A két lánctányéros hajtómű is spéci, speciális 30 fogas kistányérra cseréltem ki, így beljebb került a láncvonal és könnyebb lett a hajtómű.

Köszönjük az interjút, sikeres versenyeket idén, találkozunk a Balaton Maratonon!

www.balatonbikefest.hu