Már alig várták a csapatok, hogy végre kipróbálhassák a 2011-es szezon gumiszállítójának, a Pirellinek az abroncsait. A Williams az Abu-Dzabiban tartott első tesztnapon az egyik legszorgalmasabb istálló volt, ugyanis Rubens Barrichello nem kevesebb, mint 91 kört tett meg, és 1,2 másodperccel volt lassabb, mint a múlt szombati időmérő edzésen a Bridgestone kerekeivel. A grove-i alakulat nagyon elégedett az olasz gumigyár abroncsaival, és a tesztek alatt nyert adatokat mindenképpen felhasználják a jövő évi autó fejlesztésénél. Amíg a csapat Abu-Dzabiban ismerkedett a Pirelli gumijaival, addig Frank Williams Katarban bejelentette, a brit istálló támogatja az arab országot abban a törekvésében, hogy elnyerje a 2022-es labdarúgó-világbajnokság rendezési jogát.
A szerdán befejeződött fiatal tehetségek gyakorlásával elbúcsúzott a Forma-1-től az eddigi gumiszállító, a japán Bridgestone, melynek helyét a Pirelli veszi át. A világbajnoki küzdelem alatt végig teszttilalom volt, így a csapatok eddig még egyszer sem próbálhatták ki az olasz cég 2011-es szezonra szánt abroncsait. Most végre lehetőség nyílt erre is, és a Williams a másik 11 gárdával együtt Abu-Dzabiban két napon keresztül tesztelheti az új gumikat. A Pirelli lágy és közepes keverékeket hozott el a gyakorlásra, és valamennyi csapat négy-négy szett gumit használhat el naponta. A brit istálló Rubens Barrichellót ültette az FW32-esbe, és a mezőny második legszorgalmasabb csapataként 91 kört teljesített, és a veterán brazil versenyző a nap hatodik leggyorsabb idejét érte el. A magyar HELL Energy által támogatott grove-i alakulat a délelőtti gyakorlások alatt egy speciális aerodinamikai mérőműszert is felszerelt az autóra, hogy minél több adathoz juthasson az új gumikat illetően.
Tom McCullough, a Williams vezető tesztmérnöke szerint a vártnál sokkal pozitívabb eredménnyel fejezték be az első napi gyakorlást. „A délelőtti aerodinamikai tesztek alatt több, a későbbiekre nézve nagyon fontos adathoz jutottunk hozzá. Amikor ezzel végeztünk, megkezdődött a lágy és a közepes keverékű Pirelli-abroncsok teljesítményének folyamatos értékelése. Nagyon sok értékes adatot nyertünk, megfigyelhettük, hogy bizonyos helyzetekben miként reagálnak. Minden előzetes várakozásunkat felülmúlta az abroncsok teljesítménye, így kijelenthetem, elégedettek vagyunk az első nap tapasztalatai alapján a Pirelli gumikkal.”
Rubens Barrichello (6. hely, legjobb köridő 1:41.425, 1.255 mp hátrány, 91 kör) nem kímélte magát, és a mezőnyben a második legtöbbet töltötte a pályán a maga 91 körével. Egyre gyorsabb körök megtételére volt képes, és a délután futott leggyorsabb körideje csak 1,2 másodperccel volt lassabb, mint az Abu-Dzabi Nagydíj időmérőjén teljesített leggyorsabb köre (1:40.203). „Ma nagyon sokat köröztem a pályán, és ennek nagyon örülök, hisz így rengeteg adathoz jutottunk hozzá. A délelőtt ráment az aerodinamikai tesztekre, és délután tudtam igazán odafigyelni az új abroncsokra és a teljesítményre. Nagyon érdekesnek találtam a Pirelli abroncsait, és nagyon kedvezőek velük kapcsolatban az első benyomásaim. Már alig várom, hogy folytatódjon a munka, és újra autóba ülhessek.”
Amíg a gárda a Pirelli abroncsaival ismerkedett, a brit istálló legendás csapatfőnöke, Frank Williams ismét Katarban tartózkodott, ahol részt vett az Aspire 4 Sport konferencián, és bejelentette, hogy a grove-i alakulat széles körben támogatja Katar azon elképzelését, hogy a térségben elsőként 2022-ben elnyerje a labdarúgó-világbajnokság rendezési jogát. „A csapatunk és Katar kapcsolata egyre szélesebb körű, nem véletlen, hogy rövidesen itt kezdi meg a működését a Williams Technológiai Központ, illetve támogatjuk a katari nemzeti bank biztonságos közlekedésről szóló kampányát. Az ország méltó házigazdája lehetne egy ilyen rangos sporteseménynek, ami hosszú távon a térség fejlődését vonná maga után. Minden segítséget megadunk azért, hogy Katar 2022-ben házigazdája lehessen a labdarúgó-világbajnokságnak” – nyilatkozta Frank Williams.
B. Molnár László – Williams-hírlevél