Nem sokan gondolták volna a ragyogó időmérő edzés után a Williams csapatában, hogy a 9. helyről induló Nico Hülkenbergnek még az első kanyarig sem fog tartani a Japán Nagydíj. A brit istálló becsületét, immár idén sokadszor Rubens Barrichello mentette meg, aki végig küszködve ugyan, de a két pontot érő 9. helyen fejezte be a szuzukai futamot. Ezzel egyrészt az egyéni világbajnokságban hat pontra megközelítette a 10. helyen álló Adrian Sutilt a veterán brazil, másrészt a Williams immár kézzel fogható közelségbe, két pontra került a konstruktőrök versengésében a Force Indiától.
Amilyen jól sikerült a főpróba, olyan problémás lett végül a Williams istálló előadása Japánban. Az időmérőn ugyanis szokás szerint mind Rubens Barrichello, mind pedig Nico Hülkenberg bejutott a TOP 10-be, sőt a fiatal német sokkal előrébb is végezhetett volna, ha a Q3-ban Lewis Hamilton nem tartja fel az utolsó gyors körében. Ez a manőver – amit a versenybírák a HELL Energy által támogatott brit istálló óvása ellenére nem tartottak szabálytalannak – aztán nagyon sokba került Hülkenbergnek. Ugyanis a hátulról érkező, Pazar rajtot vevő Vitalij Petrov abban az esetben nem tudta volna a GP2 tavalyi bajnokát szinte azonnal kiütni a versenyből, ha az akárcsak egy hellyel is előrébb indulhatott volna. Hülkenberg így nullázott, ám Barrichello szokás szerint immár sokadszor mentette meg a csapat becsületét. A kilencedik helyével idén már éppen kilencedszer végzett az első tízben a veterán brazil versenyző.
Sam Michael, technikai igazgató szerint a japán futamnak csak az volt a pozitívuma, hogy nem maradt pont nélkül a csapat. „Egyetlen örömünk ezen a versenyen az, hogy Rubens hozott két pontot, ami nagyon jól jön még nekünk a konstruktőrök versenyében. A futamon mutatott tempónk egyszerűen kiábrándító volt, különösen az időmérőhöz képest, amikor simán bejutott mindkét pilótánk a legjobb tíz közé. Nagyon kemény munka vár ránk, hogy elérjük azt, hogy a hátralévő versenyeken ne legyenek hasonló gondjaink. Mindennek tetejében Nico versenyét rögtön tönkretette egy elé bevágó autó.”
Rubens Barrichello (9. hely, 1:10.846 mp hátrány, 2 pont, leggyorsabb köre: 1:35.597, összpontszáma: 41, helyezése a vb-pontversenyben: 11.) nagyon odafigyelt a rajtnál, így simán megőrizte a hetedik helyét. A versenyben aztán sokáig nem tudta megismételni az időmérőn mutatott parádés teljesítményét, ám a kerékcserék után magára talált. Folyamatosan jött előre, ám a végén sajnos alulmaradt a két Sauberrel vívott küzdelemben, holott éppen az utolsó körben futotta meg a leggyorsabb körét. Így is a két pontot jelentő 9. helyen végzett. Ez pedig azt jelentette, hogy a Williams – melynek autóin ott látható a csapat magyar támogatójának, a HELL Energy-nek a logója – immár csak két pont hátrányban van a Force Indiával szemben a konstruktőri világbajnokság hatodik helyéért vívott csatában. Persze a veterán brazil is közelebb került a legjobb tízhez összetettben, a hátránya már csak hat pont Adrian Sutil mögött. „Egyszerűen nem értem mi volt az autómmal, csúszkált végig a futam ideje alatt. Ráadásul tovább rontott a helyzetemen, hogy a leintésig vibrált az FW32-es. Egy a lényeg, sikerült két pontot szereznem, de én ennél többre számítottam.”
Nico Hülkenberg (kiesett az 1. körben, 0 pont, összpontszáma: 17, helyezése a vb-pontversenyben: 14. hely) elképesztően balszerencsés volt a Japán Nagydíjon. Az időmérőn Lewis Hamilton tette tönkre a gyors körét, és emiatt csak a kilencedik helyről várhatta a startot, majd a futam rajtját követően alig ment 150-200 métert, amikor Vitalij Petrov hirtelen bevágott elé, leborotválta a Williams első szárnyát, így mindketten azonnal kiestek. Pedig a hétvégi teljesítménye alapján akár meglepetést is okozhatott volna a GP2 tavalyi bajnoka. „Nagyon rosszul rajtoltam, majd láttam, hogy jön Petrov mögöttem. Amikor bevágott elém, és a jobb első kereke hozzáért az autómhoz, azonnal tudtam, vége a versenyemnek. Nagyon nem szeretek így futamot befejezni, de nincs mit tennem, Vitalijjal együtt mindketten pechesek voltunk. A csapat ennél többet érdemelt volna, hisz nagyon jó munkát végeztek, a fejlesztéseink jól működtek, és az időmérőn megmutattuk, mit is tudunk valójában. Nagyon szomorú vagyok a korai kiesés miatt.”