Lois Bigois a szezon közben távozott a Mercedes aerodinamikai részének éléről, helyére Loic Elliot érkezett a Lotustól. Ez, és még a szélcsatornában végzett átszervezések is komoly hatással voltak a csapat 2012-es teljesítményére.
Nico Rosberg a Kínai Nagydíjon az élről indulhatott, és viszonylag könnyedén is nyerte a futamot is. Az első hat verseny után Rosberg hátránya ekkor Sebastian Vettelhez képest csupán 34 pont volt, de mivel a Mercedes gödörbe került, végül 189 ponttal kapott ki honfitársától. Ami még nagyobb szégyen a csapatra nézve az az, hogy az utolsó hat versenyen csak egyszer tudott pontot szerezni, a szezonzáró Brazil Nagydíjon Michael Schumacher a hatodik helyen ért célba.
Ross Brawn csapatfőnök szerint három fő oka is volt az istálló szenvedésének a tavalyi évben: Bigois távozása az aerodinamikai részleg éléről, a szélcsatornában történt átszervezések, illetve a kísérletezések a Coanda hatással és a dupla DRS-sel.
„Eldöntöttük, hogy változtatni fogunk az aero rész felépítésén. Meg kellett várnunk Elliot érkezését, hiszen neki kötelező felmondási ideje volt a Lotusnál, így nem tudott korábban csatlakozni hozzánk” – magyarázta Brawn, aki hozzátette, hogy az átmeneti időszakot nem tudták megfelelően kitölteni.
A Forma-1-es mezőny többsége az úgynevezett 60 százalékos modelleket használja, és már csak két istállónál áll alkalmazásban az 50 százalékos. A Mercedesnél a szezon során álltak át a nagyobb modellre, és Brawn szerint erre azért volt szükség, hogy hatékonyabban tudjanak együtt dolgozni a gumigyártóval.
„A szélcsatornában a 50 százalékosról átálltunk a 60-ra, de ezen felül még több változtatást is eszközöltünk, és ezeknek komoly hatásuk volt” – folytatta a csapatvezető. „Arra a következtetésre jutottunk, hogy a 60 százalékos modell hasznosabb a gumik szempontjából, mint az 50-es. A Pirellinek mindkét modellre le kell gyártania a gumikat, de az 50-eset csupán két csapat használja. A gumigyártó sokkal jobb visszajelzéseket kap a 60-asra, ezért nekünk is váltani kellett. Szükségünk volt erre, hiszen az 50-esen már nem volt hely, így néhány ötletet nem is tudtunk kipróbálni.”
Brawn ettől a váltástól nagy előrelépést vár, szerint a jövő szempontjából ez egy nagyon fontos és jó döntés volt.