Balázs körröl-körre előzte meg az előtte lévőket, 18-nak intették le. Viktor bukott, majd visszaállt. Így 31. lett.
A reggeli bemelegítő edzésen Balázs tovább gyorsult. Köridejéből további 3 tizedet faragott le, bebizonyítva, hogy tényleg túl rövid volt a szombati 25 perces időmérő. Ezzel az idővel, három pozícióval rajtolt volna előrébbről, és a versenyen pontosan három hellyel maradt el az újabb pontszerzéstől. Persze a motorsport nem ilyen egyszerű…
Balázs az első körben 26-nak fordult el a rajt után, egy sűrű bolyban motorozott, majd folyamatosan jött előrébb a 14 körös verseny alatt. Végül 18-nak intették le. Az újbóli pontszerzéstől 2 mp választotta el a 14 körös versenyen.
Kispataki Viktor a hatodik körben bukott, ugyanabban a kanyarban, mint a szombati szabadedzésen, majd visszaállt, mivel sem Ő, sem a motorja nem szenvedett komoly sérülést. A blokk ekkor fura hangot adott ki, kiment a boksz utcába szerelőihez, de minden rendben találtak, ezért visszaállt, végül egy kör hátránnyal 31-ként intették le.
Kispataki Viktor: „Jól rajtoltam, de az első kanyar rosszul jött ki. Hamar el tudtam menni négy embernek, amikor kitettek. Ezért jöttem utolsónak az első körben. A srácnak előttem túl jó volt a gépe, ha mellé mentem visszajött, ezért nem tudtam a féktávon elmenni neki, mert mindig elment az egyenes végére. Az egyik kanyarban bementem mellé de kicsit felpuhult az első fékem, így besokalltam, elindult a hátulja, és kilőtt, lementem a sóderbe, ott estem el. Visszaálltam, és próbáltam jó köröket motorozni de nem tudtam, mert a lábtartóm elgörbült, a kormányom elferdült.”
Németh Balázs: „A rajtot jól kaptam el, majd jött egy kis lökdösődés amiből nem jól jöttem ki. Aztán beállt a sor, és elkezedtem előzni az előttem lévőket. Utolértem egy bolyt, az élére álltam majd beértem a következőt is. Ezután leintettek minket. Ha hoszabb lett volna a verseny, úgy érzem, előrébb végzek.”
A versenyt Ducatijával Canepa nyerte 0,6 másodperces előnnyel. Második az Alstare Suzuki csapat fiatal tehetsége Simeon lett. A pole pozícióból induló Corti a verseny elején vezetett, majd visszacsúszott harmadiknak.
Szabó Bregyó értékelése: „Balázs hihetetlenűl jól ment, egész hétvégén egy kis megfázással küszködött. A versenyen mindent kimotorozott magából, kűzdött mint egy tigris, jókat előzött, és ahhoz képest, hogy először ment ezen a pályán kitűnő eredményt ért el. Viktor a rajt után ütközött, így aztán az első körben a mezőny végén motorozott, többször megelőzte az előtte tempózó MV Agustást, de a gyári bringa az egyenesben mindig visszaelőzte. Aztán egy előzésnél kicsit besokalt de legalább harcolt a jobb helyezésért. A következő VK futam Németországban lesz, a csapat megpróbál a brünni-hez hasonló jó eredményeket elérni. Szerintem, ma Magyarországon Talmácsi Gábor után, a leggyorsabb gyorsasági motorversenyzőt Németh Balázsnak hívják.”
Erdős Tamás, csapat-tulajdonos: – " A brünni "diadallal" végre megéreztük az igazi siker ízét. Sokat vártam Brands Hatch-től, a jót nagyon könnyű megszokni. Felemásra sikerült a verseny; Balázs elképesztő teljesítményt nyújtott, a mezőny legnagyobb menetelését mutatta be. A legjobb köre 1,6 mp-cel volt lassabb, mint a győztes Canepa-é. Balázs nagyon nagy reménysége csapatomnak és a magyar motorsportnak.
Viktortól ezúttal elpártolt a szerencse, a warm-up-on nyújtott teljesítménye után őt is a legjobb 20-ba vártam.
A motorsportban rengeteg a változó, több, mint bármely más sportágban. Ettől a legizgalmasabb és a legnehezebb – minden aktív csapattagtól és háttérben közreműködőtől maximális teljesítményt igénylő – sport.
Három futam van még hátra csapatom első STOCK1000 VK évadjából. A lausitz-i, vallelunga-i és magny cours-i futamokon kívűl a szeptemberi Alpok-Adria STOCK1000 futam és Endurance verseny áll még előttünk.
Hétfőtől elkezdjük a felkészülést a 2008-as szezonra. Lausitz előtt edzeni fogunk, lehetőség szerint már a jövő évi technikánkkal.