F1
2015. december 8. kedd, 00:07
Szerző: Dezső Attila, Fotó: Red Bull Media House GmbH
A brit egy ideig a hétszeres bajnok csapattársa volt az F1-ben, a holland karrierjét pedig a kommentátorállásból követheti – úgy véli, az év újonca sokban hasonlít a németre.
Max Verstappen 2015-ös teljesítménye nem csak a rajongókat, hanem a szakmát is lenyűgözte, hiszen három díjat is bezsebelt az FIA hagyományos év végi díjkiosztó-gáláján – az év újonca díjat Martin Brundle korábbi F1-es pilótától vehette át, aki több hasonlóságot is felfedezett a Toro Rosso pilótája és Michael Schumacher között. „Ami leginkább lenyűgözött Maxban, az a magabiztossága” – mondta Brundle az Autosport díjkiosztóján.
„Voltak balesetei, és nehéz pillanatai, de valahogy mindig túllépett rajtuk. Arra emlékeztetett, amikor Michael Schumacher összetörte Nelson Piquet tartalék Benettonját Suzukában (1991-ben – a szerk.). Azt gondoltam, hogy ’rendben, most meglátjuk, milyen fából faragták.’ Piquet tajtékzott, hogy összetörte a gépét, de a következő körben, Michael már padlógázon vette a 130R-t. Gyorsabb volt, mint a saját autójával. Magabiztosság és sebesség – ezt látom ebben a fiatal fickóban, és a többiekben.”
Brundle hozzátette, hogy a Verstappenben rejlő potenciál már a közeljövőben bajnokesélyessé teszi őt. „Nagyon érzi az autót és a fékpedált – elég csak megnézni az előzéseit, és azt kívánjuk, hogy bárcsak a mi önéletrajzunkban szerepelne ilyen – és csak egy tinédzserről van szó! Azt mondtam korábban, hogy húsz éves korára vb-címre esélyes autóban fog ülni, de lehet, hogy módosítanom kellene ezt a kijelentésemet. Az viszont biztos, hogy sok csapat szeretné egy szerződésen látni az aláírását.”
Maga az érintett azt mondta, hogy egy oka volt annak, hogy szokatlan helyeken – például a spái Blanchimontban – próbálkozott előzéssel: nem volt meg a megfelelő sebessége az egyenesekben. „Egy kis szerencsére van szükség ahhoz, hogy helyzetbe kerülj, és helyet is kell hagynod a másiknak – nagyon nehéz elmagyarázni, hogy is kell csinálni. Látod, mekkora a távolság, és megpróbálod elkapni a másikat – némelyik kockázatosabb, de a spái különösen az volt. De ha még egyszer meg kellene tennem, biztosan megcsinálnám, hiszen az idei végsebességünkkel a kanyarokban kellett előznöm.”