Augusztus 26. és 31. között zajlott a 2.2-es besorolású 70. Bolgár Körverseny, melynek során egy prológ, két félszakasz és négy klasszikus etap várt a kerekesekre. A nívós mezőnyben az Epronex-Hungary (Árvai Kristóf, Patrick Dolleschal, Istlstekker Zsolt, Karl Ádám, Byron Munton és Rózsa Balázs), valamint a Lotus Team (Jovan Divnics, Mindszenti Ákos, Pápai Ádám, Mark Percsics, Mihajlo Sztolics és Vaskó Levente) képviselték a magyar színeket – Rózsa Balázs, mint a pontverseny kétszeres címvédője tért vissza.
Az egy kilométeres prológon Rózsa az előkelő kilencedik helyen zárt, majd másnap az első félszakasz egyetlen gyorsasági részhajráját Istlstekker Zsolt nyerte, aki ezzel megszerezte a zöld trikót, míg az etap végi mezőnyhajrán Karl Ádám ötödik lett. Délután két komoly emelkedő várt a kerekesekre, amely az összetett verseny szempontjából bírt döntő jelentőséggel. Istlstekker ott volt a szökésben, melynek tagjaként sikerült is pontot szereznie a részhajrában, így megőrizte a különverseny elsőségét.
A második mezőnyszakasz szökésében szintén ott volt Istlstekker, ám ezúttal Byron Munton személyében egy segítője is akadt. A két részhajrá közül az elsőt meg is nyerte a magyar kerekes, ráadásul éppen a csapattársa előtt, míg a második során harmadik lett, így ismételten csak sikerrel védte meg a trikót. Az elmenést később megfogták, ám a mezőnyhajrá során Karl Ádám hetedikként ért célba, ezzel top-10-es helyezést szerezve az egyetlen magyar kontinentális sor számára.
A harmadik etapon egy két fős szökés lépett el, s habár ennek egyik tagja veszélyes volt Istlstekkerre, végül nem változott a zöld trikóért zajló rangsor – Karl Ádám mindeközben egy újabb szakaszvégi hetedik hellyel rukkolt elő.
A negyedik etapon egy olyan szökés lépett el, ami nem veszélyeztette a zöld mezt, így Karl Ádám sprintfelvezetése került a fókuszba, azonban az utolsó derékszögű kanyarban a Voster ATS felvezetőembere elesett, s habár Ádám kivédte a bukást, sprintelni már nem tudott. A talpon maradtak harcoltak az etapgyőzelemért, Rózsa Balázs pedig élt is ezzel a lehetőséggel és hatodik lett.
Az utolsó etap újfent mezőnyhajrával zárult, Karl pedig ezúttal egy kilencedik helyet szállított. Az összetett versenyt végül a cseh Michal Schuran (ATT Investments) nyerte, legjobb magyarként Árvai Kristóf a tizennyolcadik helyen zárt, melynek eredményeképpen a legjobb fiatalnak járó fehér trikóért zajló harcban második lett. Istlstekker Zsolt győzött a pontversenyben, így 2021 és 2022 után idén is Magyarországra került a zöld trikót.
Az Epronex mellett a Lotus Team is kiváló versenyt abszolvált, a csapat egyik szerb versenyzője, Mihajlo Sztolics negyedikként kezdett a prológón, ezzel magára öltve a fehér trikót, amit egy szakasznyolcadik hely követett. A hegyi etapon ugyan jelentős hátrányt szedett össze, ám minden további szakaszon a top-10-ben zárt, sorrendben 6., 5., 3. (1 UCI világranglista pont) és 5. helyet szerezve. Mindeközben a keret többi része a szökésekben jeleskedett.
Mindkét csapat versenyprogramja a szeptember 2-án rajtoló, ugyancsak bolgár In the footsteps of the Romans 2.2-es besorolású viadalán folytatódott.
Az első 126,5 kilométeres szakasz végén mezőnyhajrá döntött, melynek során Karl Ádám csupán egy hajszállal lemaradva a dobogóról, az előkelő negyedik helyen zárt, miközben Mihajlo Sztolics nyolcadik lett, így ezen a viadalon is magára öltve a legjobb fiatalnak járó fehér trikót.
A másnapi 134 kilométeres penzum is sprinttel zárult, amit az első nap győztese, az olasz Filippo Fortin (Maloja Pushbikers) nyert, aki ezzel az összetett első helyét is megszerezte. Karl Ádám ezúttal harmadik lett, amiért már UCI világranglista pont is járt, míg a sárga trikóért zajló harcban negyedikként zárt, amellyel további húsz pontot kasszírozott. Ráadásul az Epronex a csapatversenyben is remekelt, a második helyet elorozva. Ezalatt a Lotusnak is volt mit ünnepelni, Sztolics az etapon és az összetettben is hatodikként végzett, ami tíz UCI pontot ért, ráadásul a pécsi klub kerekese ezzel megőrizte a fehér trikót is.
EREDMÉNYEK
Magyar Kerékpáros Szövetség