Chandok: A Red Bullnak idén nehezebb dolga lesz

image

Karun Chandhok szerint az idei évben a McLaren és a Red Bull küzdhet majd meg a bajnoki címért egy szoros csatában, rajtuk kívül azonban még van egy két csapat, akik számára igazán jó lehet az idei szezon, míg a nagy talány a Ferrari, akik jelenleg nagyon messze vannak a tőlük elvárható teljesítménytől.
„Volt néhány kellemes meglepetés okozó csapat (Melbourne-ben), de olyanok is voltak, akik szerintem csalódottak voltak azért, amiért nem ott voltak, ahol szerettek volna lenni” – írta Chandhok az ESPNF1-en megjelent cikkében. „A McLaren, a Mercedes, a Lotus és a Williams nagyon elégedett lehet azzal a sebességgel, amit mutattak Melbourne-ben, még a Torro Rosso, Sauber és a Force India sem lehet csalódott. A Ferrari azonban igen, míg a Red Bull, a Caterham és a Marrussia valószínűleg nem ott áll, ahová várták magukat.”
Chandok szerint a 2012-es szezon egyik elsőszámú esélyesévé azonban a McLaren csapat és Jenson Button lépet elő az Albert Park-i versenyt követően. „Jenson futama egyszerűen szuper volt, talán ez volt a legmeggyőzőbb győzelme. Amikor az ő autója lehetővé teszi, hogy megfelelően felmelegítse az első abroncsokat és az autó hátulja is stabil, akkor Jenson egyszerűen fenséges. Csak elég visszagondolnunk a 2004-es melbourne-i és a 2009-es nürburgringi futamokra, amikor nagyon versenyképes autója volt, de szenvedett attól, hogy felmelegítse az első abroncsokat a gyakori biztonsági autós rajtoknál, így mindig hátra esett. A McLaren azonban úgy tűnik, hogy nagyon gyorsan eléri a megfelelő gumihőmérsékletet és a futamon az abroncskopástól sem igazán szenvednek. Az időmérő edzés első sora ezt bizonyítja, akárcsak az is, hogy a biztonsági autós rajtot követően Jenson Button milyen hamar is ki tudott építeni egy három másodperces előnyt Sebastian Vettel előtt, így valószínűleg a McLaren gyorsabban képes felmelegíteni az abroncsokat, mint a Red Bull. A McLaren ezért úgy tűnik, hogy egy olyan autóval kezdheti meg a szezont, amely az egész évben bajnokesélyes lehet, és ez nagyszerű hír a bajnokságra nézve.”
A Red Bullnak azonban Chandhok szerint egyáltalán nincs oka kétségbeesni. „A Red Bull Racingnek nem kell csalódottnak lennie a végső eredmény miatt. Ők igencsak összeszedetlenek voltak a szombati időmérő edzésen, és egyik pilótájuknak sem volt ez valami nagy időmérő, így a második és a negyedik helyet megszerezni az 5. és a 6. rajtkockából egyértelműen jó eredmény, ha azt is figyelembe vesszük, hogy idén már nincs meg az az előnyük az autóval, mint ami a tavalyi évüket jellemezte. Christian Horner, Adrian Newey és Ian Morgan és az egész csapat tudja azonban, hogy az idei szezon nagy kihívás lesz, nagyobb, mint 2010, ahol messze ők voltak a leggyorsabbak, de sokat hibáztak, és nagyobb, mint 2011, ahol nekik volt egy majdnem tökéletes Sebastian Vettelük, idén azonban úgy tűnik, hogy nincs meg az a sebesség előnyük a McLarennel szemben, ami segítené az elkövetett hibákat meg nem történté tenni.”
A McLaren mellett azonban a Mercedes és a Lotus is nagyon elégedett lehet a melbourne-i teljesítményével. „A Mercedes és a Lotus is elégedett lehet a sebességével, még akkor is, ha a futamon nem éppen erre az eredményre számítottak. Úgy tűnik, hogy Michael Schumachernek végre olyan autója van, amivel az időmérőkön az élmezőnyt támadhatja, és a csapat biztosan építhet az új műszaki struktúrájára, a költségvetésére és az infrastruktúrájára, így minden eszközük meg van arra, hogy fejlődjenek. Az első győzelem így az új Ezüst Nyilak számára biztosan nincs olyan messze, mint azt sokan gondolják. A Lotus csalódottságát is enyhítette, Romain Grosjean harmadik rajthelye és Kimi Raikkönen futama. A csapat jó tempót mutatott a teszteken, de mindig kérdéses, hogy abból mennyit is lehet átvinni a versenyekre. Úgy tűnik azonban, hogy az autójuk nagyon kiegyensúlyozott és még akkor is magabiztosságot ad a pilótáknak, amikor az abroncsok már nagyon viseltesek. Kimi azt is megmutatta a futamon, hogy nem igazán van berozsdásodva és a kerék a kerék elleni csatákban meglehetősen sikeres. A Lotussal kapcsolatban a nagy kérés így az, hogy vajon képesek lesznek e elkerülni a 2011-es hibát, és megfelelő tempóban tudják e az autót fejleszteni a szezon végéig, mert ha igen, akkor az övék lehet a szezon egyik legnagyobb meglepetése.”