Dakar: A technika már úton van

palik_dakar.jpg

A Palik Racing Team számára elkezdődött a 2009-es Dakar-rali. A világ legnehezebb tereprali-viadala ugyan csak január harmadikán rajtol, de a csapat tagjai már vasárnap kora délután trélerre rakták a két versenygépet, az autót és a kamiont, valamint a médiakocsit.

A technika körülbelül két nap múlva érkezik majd meg a gépátvétel helyszínére, a franciaországi Le Havre-ba, s onnan pedig hajóval szállítják Argentínába, a startnak otthont adó Buenos Airesbe.

Alig valamivel 14 óra után érkezett meg a Qualitrans-Cargo szállítójárműve a csapat hernádi telephelyére, s körülbelül negyvenöt perc múlva már a kamion és a két autó is a tréleren -pihent-.

– Nehéz szívvel válok meg a drágaságomtól. Egyszerűen nem szeretem másokra bízni – simogatta meg Nissanjának oldalát a hazai tereprali-bajnokságot megnyerő, a 2008-as esztendőben Magyarországon az Év autóversenyzőjének választott Palik László. – Persze, komolyabb gyomorgörcsöm akkor lesz, amikor már túl vagyunk a gépátvételen és hajóra teszik a technikát. Nos, az a három hét, amely idő alatt elérnek Argentínába, valószínűleg egy örökkévalóságnak tűnik majd.

A versenykamion pilótája, Szaller Zoltán is nehezen búcsúzott el a -munkaeszközétől-.

palik_dakar1.jpg

– Nagyon szép lett a kicsike. Minden elfogultság nélkül mondhatom, gyönyörű – dicsérte az MAN típusú ezüst és fekete színben pompázó monstrumot Szaller. – Úgy gondolom, jól összeraktuk a gépet, bízom benne, hogy mindez az eredményeinken is meglátszik majd. Természetesen elsősorban Laciék hátvédjei leszünk, de azért versenyezni is akarunk.

A Palik Racing Team szervizkamionja saját kerekein gurul el Franciaországba, de értelemszerűen hajóval teszi meg az Európából Dél-Amerikába vezető utat.

A 2009-es Dakar-rali programja (Argentína és Chile. Az össztáv 9574 kilométer, a szelektív szakaszok hossza 5652 km)
Január 3. (Buenos Aires-Sta Rosa de la Pampa): 733 kilométer (szelektív: 371 km)
Január 4. (S. R. de la P.-Puerto Madryn): 837 km (szelektív: 237 km)
Január 5. (Puerto Madryn-Jacobacci): 694 km (szelektív: 616 km)
Január 6. (Jacobacci-Neuquén): 488 km (szelektív: 459 km)
Január 7. (Neuquén-San Rafael): 763 km (szelektív: 506 km)
Január 8. (San Rafael-Mendoza): 625 km (szelektív: 395 km)
Január 9. (Mendoza-Valparaíso): 816 km (szelektív: 419 km)
Január 10. (Valparaíso): Pihenőnap
Január 11. (Valparaíso-La Serena): 652 km (szelektív: 294 km)
Január 12. (La Serena-Copiapó): 537 km (szelektív: 449 km)
Január 13. (Copiapó-Copiapó): 686 km (szelektív: 666 km)
Január 14. (Copiapó-Fiambala): 680 km (szelektív: 215 km)
Január 15. (Fiambala-La Rioja): 518 km (szelektív: 253 km)
Január 16. (La Rioja-Córdoba): 753 km (szelektív: 545 km)
Január 17. (Córdoba-Buenos Aires): 792 km (szelektív: 227 km)
Január 18. (Buenos Aires-Buenos A.): 0 km (szelektív: 0 km)

www.palikracingteam.com

(Fotók: Földi D. Attila)