Túraautó
2016. augusztus 21. vasárnap, 13:50
Szerző: Strommer Benjamin, Fotó: DTM
Őrségváltás történt a tabella élén, a korábbi bajnoki Marco Wittmann a bajnokság vezetőjeként érkezett Moszkvába, és akként is távozik onnan. Robert Wickens versenyét vezethetőségi hiba tette tönkre.
Míg az esős szombati nap a Mercedeseké volt, a rövidített vasárnapon – kora délután véget ért a program az olimpiai közvetítések miatt – a BMW vette át az uralmat Oroszországban. Marco Wittmann szerzett pole-pozíciót márkatársai, Tom Blomqvist és Maxime Martin előtt, habár az autóját összetörő belga a javítási munkálatok miatt a rajtrács végére került, helyét pedig az első versenyen szerzett győzelmével a bajnokság élére ugró Robert Wickens örökölte meg.
Az első hármas sorrendje nem változott a rajtnál, Blomqvist pedig a Wickens elleni védekezésre összpontosított, így a 13. körben végrehajtott kiállását Wittmann már 7 másodperces előnyben kezdte meg. A német forgalomba tért vissza, így saját kerékcseréje teljesítése után Blomqvist közelebb került hozzá. Wittmann második győzelme azonban komoly veszélybe nem került, 4,1 másodperces fölénnyel nyerte a 40 körös futamot. A 2014-es DTM-bajnok a tabella vezetését is átvette 12 pontos előnnyel.
Wickens eközben az autó vezethetetlenségére panaszkodott, így előbb Bruno Spengler vette el tőle az utolsó dobogós pozíciót, majd Augusto Farfus a negyedik helyet. A négy BMW-t követte a kanadai Wickens, aki után a legjobb audis, a 18. helyről induló Edoardo Mortara jött.
Két bajnoki favorit büntetéssel járó incidensekre keveredett, Jamie Green da Costát forgatta meg az utolsó körben, Paul di Resta pedig Timo Glockkal tette ugyanezt. Mindketten áthajtásos büntetést kaptak – aztán Green még egyet a bokszutcai sebességlimit be nem tartásáért, így 22. helyen zárta a futamot.
A 2. futam eredménye:
Versenyző |
Csapat |
Autó |
Hátrány |
|
1 |
Marco Wittmann |
RMG |
BMW |
1:02:03.216 |
2 |
Tom Blomqvist |
RBM |
BMW |
4.123 |
3 |
Bruno Spengler |
MTEK |
BMW |
18.119 |
4 |
Augusto Farfus |
MTEK |
BMW |
24.650 |
5 |
Robert Wickens |
HWA |
Mercedes |
38.818 |
6 |
Edoardo Mortara |
Abt |
Audi |
38.885 |
7 |
Nico Muller |
Abt |
Audi |
39.158 |
8 |
Adrien Tambay |
Rosberg |
Audi |
41.193 |
9 |
Mattias Ekstrom |
Abt |
Audi |
41.223 |
10 |
Lucas Auer |
Mucke |
Mercedes |
42.138 |
11 |
Miguel Molina |
Abt |
Audi |
42.245 |
12 |
Daniel Juncadella |
HWA |
Mercedes |
42.562 |
13 |
Timo Scheider |
Phoenix |
Audi |
42.641 |
14 |
Christian Vietoris |
Mucke |
Mercedes |
46.076 |
15 |
Mike Rockenfeller |
Phoenix |
Audi |
47.432 |
16 |
Maximilian Gotz |
HWA |
Mercedes |
48.338 |
17 |
Maxime Martin |
RBM |
BMW |
51.310 |
18 |
Gary Paffett |
ART |
Mercedes |
52.078 |
19 |
Antonio Felix da Costa |
Schnitzer |
BMW |
55.563 |
20 |
Paul Di Resta |
HWA |
Mercedes |
57.467 |
21 |
Felix Rosenqvist |
ART |
Mercedes |
57.979 |
22 |
Jamie Green |
Rosberg |
Audi |
1:01.627 |
23 |
Martin Tomczyk |
Schnitzer |
BMW |
1:04.773 |
– |
Timo Glock |
RMG |
BMW |
kiesett |