F1
2016. február 25. csütörtök, 15:29
Szerző: Strommer Benjamin, Fotó: DPPI
Legalábbis a legrosszabb esetben: de tény, hogy alig egy hónappal a szezonnyitó előtt az újonc F1-es istálló még nem egyezett meg Bernie Ecclestone-nal és a FOM-mal.
Mint ismert, a Formula-1 csapatai között minden év végén szétosztják a bajnokság televíziós és egyéb jogdíjaiból származó bevételeinek egy részét, a legnagyobbok 100 millió dollárnál is többet kapnak. A Formula-1 menedzsmentje, a FOM (melynek vezetője Bernie Ecclestone) minden istállóval külön szerződést köt, így lehet, hogy a Ferrari rendszerint nagyobb részt kap mindenki másnál, függetlenül az eredményektől.
Ecclestone 2013 végén a jelenlegi Manor kivételével az összes csapattal hét évre előre megegyezett. Később a brit alakulattal is aláírt. A visszatérő Renault-val döcögősen ment a megállapodás a plusz történelmi bónuszt illetően, de végül vele is dűlőre jutott. Egy csapatnak azonban továbbra sincs megállapodása a FOM-mal: ez pedig a debütáló amerikai egylet, a Haas istálló.
„Mondjuk úgy, hogy jelenleg tapogatózási szakaszban vagyunk, de bátorítanak az előrelépések, amelyeket megtettünk” – fogalmazott Günther Steiner csapatfőnök az Autosport lapnak. Egy korábbi esélylatolgatás során Steiner az Ausztrál Nagydíjra a Q2-be jutást és a pontszerzést vagy minimum első 15-ben célba érést nevezte meg a Haas mércéjének. Ami pedig a konstruktőri bajnokságot illeti: „Ha hetedikként végzünk, az fantasztikus lesz.”
Ha a Haasnak valóban sikerül megszereznie ezt a pozíciót, 60 millió dollár jutalomban részesülhetne – ennyit kapott a Toro Rosso 2014-ért –, ez pedig teljes költségvetésének közel fele. A bajnoki 10. helyezés, azaz utolsó előtti pozíció 40 millió dollárt érne, és ha a Haas nem előz meg senkit, akkor is 10 millióban részesedne. Mindezt azonban csak akkor, ha sikerült megegyeznie a FOM-mal – egyelőre nem tudni, milyen határidőig –, ugyanis ha nincs szerződés, a Haas egy vasat sem kap.