Rali
2016. április 22. péntek, 08:04
Szerző: Sipos Attila – RallyFeeling.hu
Általában a versenyek előtt és végén mindig a pilótákat kérdezik, hogy hogyan is értékelik a mögöttük hagyott versenyt. Mi most szakítunk a hagyományokkal és Halmos Gábor navigátorát, Simon Nikit kérdeztük az Eger Ralin történtekről.
Szia Niki. Kezdjük a kérdéssort, hogy miért is volt az autócsere a télen?
– Szerettünk volna egy olyan autót erre az évre, ami nagyon hasonlít, vagy közel áll a kategóriatársakéhoz, hogy valóban fel tudjuk mérni az „erőnket”.
Mivel tud többet, vagy kevesebbet ez az autó?
– A jelenlegi autóban nincs olyan, ami a másikba ne lett volna, vagy annál rosszabb technika lenne. Ebben egy M3-as motor van, ami jóval erősebb, mint ami a Compactban volt. A futómű is sokkal fejlettebb, illetve ebben az E36-ban már rajtprogram is van.
Milyen emlékeid vannak a régi Eger ralikról?
– Versenyzői szemmel, sajnos nincs emlékem régebbi Egri versenyekről. Legemlékezetesebb emlék, hogy gyerekkoromban elmentünk versenyt nézni. Végig jártuk az összes gyorsaságit, hogy a leglátványosabb helyet találjuk meg. Elmúlt 6 óra, nem zárták le a pályát és túl nagy csend volt, mire rájöttünk, hogy az a gyorsasági a következő napon lesz. Most örülök, hogy lehetőségünk nyílt rajthoz állni, mert életem eddigi legemlékezetesebb versenye volt, ami annak a rengeteg nézőnek köszönhető, akik kint voltak a rajt és célceremónián, a szervizparkban és a gyorsaságikon.
Előzetesen a szombati, vagy a vasárnapi pályákat vártátok jobban?
– Mátraházai, illetve a Szuhai gyorsaságitól tartottunk, hogy nehogy defektet kapjunk. Gábornak a Siroki gyorsaságiról csak annyi volt a véleménye, hogy szenzációs, óriási. Szeretjük a hosszú gyorsaságikat, mert nincs vége az előtt, hogy belendülnénk, mert általában mindig álmosan kezdünk, ezért a Bátori rajtokat mindig vártuk.
Halljuk mi történt veletek a versenyen!
– Tudtuk előre, hogy a szombati nap az ismerkedésről fog szólni, köztünk és az autó között. Meg kellett vele barátkozni és ismerkedni, hogy mire, hogy reagál. Sajnos nem volt alkalmunk tesztelni, mert a fiúk az utolsó pillanatig dolgoztak rajta, hogy egy versenyképes autót csináljanak. Rajtceremóniával együtt tudtunk 20 kilométert menni az autóval. A szombati napot a 4. helyen fejeztük be. Vasárnap reggel úgy keltünk fel, hogy vagy dobogós hely, vagy semmi. Szerencsére már az első körben a felére csökkentettük az ellenfelektől kilométerenként kapott másodperceket és a második körben már volt, hogy 1-2 másodpercek döntöttek. A nap végére a 3. helyen zártuk a versenyt.
Miskolcon újra “támad” a Halmos-Simon páros?
– Igen, rajthoz állunk és szeretnénk közel azonos időket menni a BMW-s fiúkkal. Most már nem az a cél, hogy célba érjünk, mert tudjuk, hogy az autó képes rá, hanem a cél az, hogy ismét a dobogóra állhassunk.
Szeretnénk megköszönni a hozzájárulást életünk első ORB-s kupájához a Niesz Motorsportnak, Szebényi Dávidnak és a csapat többi tagjának, akiknek a munkája nélkül ez nem ment volna ilyen zökkenőmentesen.