F1
2016. augusztus 8. hétfő, 14:47
Szerző: Gobodics Tamás, fotó: dppi
A sokat kritizált és folyamatosan változó F1-es szabályrendszerben van egy újítás, ami ténylegesen úgy működik, ahogy tervezték – hogy mennyire, az az alábbiakból kiderül.
Van egy dolog a sokat kritizált szabályváltoztatások közül, amely vitán felül nagyon bevált: az, hogy a pilótákat tényleges rajtolásra késztetik, sokkal izgalmasabbá teszi a futamok elejét. Az idény első versenyein Lewis Hamilton, az utóbbi hétvégéken pedig Nico Rosberg szenvedett nagyon a kuplunggal, ezek pedig alaposan felboríthatják az időmérőn kialakult sorrendet.
A tavalyi szezonban, a tizenkilenc futam alatt összesen 415 helycsere történt az első körben, tehát átlagosan 21,8, míg az idei 12 versenyen eddig 294 – tehát átlagosan 24,5, ami mindenképpen javuló adat. Az első helyeken is folyamatos csata folyik a rajtoknál, eleinte a Ferrari villogott ezen a téren, de már a Red Bull is hozott pozíciókat az első kanyarig, ami mindenképpen jót tesz a futamoknak.
Ehhez még hozzá kell számítanunk azt, hogy nem lesznek biztonsági autó mögötti rajtok, ahol értelemszerűen nem lehetett eddig előzni. Ha a két ilyen rajtot levesszük, a “maradék” tíz futam alatt 29 előzésről beszélünk átlagosan, ami 28,2%-kal magasabb a tavalyihoz viszonyítva. Igaz azonban az is, hogy a két Haas miatt a létszám is megemelkedett, ezzel együtt pedig az előzések esélye is.
Azonban az F1Fanatic adataiból az is kiderül, hogy a csapatok és a pilóták is megszokják a helyzetet szép lassan, az utóbbi néhány versenyen már jóval kisebb az eltérés tavalyhoz képest, kevesebb az akció – mindenki megtalálja az ideális kuplungbeállítást és a pilóták is egyre inkább ráéreznek. Reméljük, hogy ezzel nem fújt ki a dolog…