F1
2015. október 6. kedd, 16:15
Szerző: Dezső Attila, Fotó: Sahara Force India Formula One Team
Az F1-es Magyar Nagydíj óta egyszer sem szorult ki az első hét helyről a Force India – Nico Hülkenberg nem csak remek hatodik helyet szerzett Japánban, de tempója is közel állt az élmezőnyéhez.
A silverstone-i alakulat a júliusi Brit Nagydíjon mutatta be B-specifikációjú autóját, de azóta is minden versenyre vittek valamilyen újítást: hacsak nem következik be nagymértékű teljesítményromlás, nehezen lehet elvenni tőlük a konstruktőri harmadik pozíciót. Bob Fernley, a Force India helyettes csapatvezetője szerint a VJM08B képességeit Nico Hülkenberg nagyszerűen kiaknázta a Japán Nagydíjon, különös tekintettel a futam záró szakaszára.
„Ahogyan minden autó esetében, melyeket folyamatosan fejlesztenek, nem probléma, ha egy darabig stabilan teljesítünk, hiszen csak így tudjuk optimalizálni a járgányt” – nyilatkozta Fernley az Autosportnak. „A tempónk roppant mód bátorító volt, a futam utolsó tíz körében csak Lewis Hamilton tudott gyorsabb lenni nálunk. Azért is jó érzéssel töltött el, mert Suzuka hagyományosan nehéz pálya számunkra, de hogy ezeket a tapasztalatokat hogyan tudjuk felhasználni máshol, már más kérdés. Egyébként végig a kezünkben volt a verseny, annak ellenére, hogy a Lotusok mögül rajtoltunk – egy autóval meg is tudtuk őket előzni.”
Ami azt illeti, Fernley egy kicsit optimista volt Hülkenberg futamvégi száguldását illetően, s bár a német pilóta valójában a harmadik leggyorsabb átlagolt kört teljesítette 10 forduló alapján (1:38.750), több tényező is közrejátszott ebben. Maurizio Arrivabene azt mondta a futamot követően, hogy pilótái mérsékelt üzemmódban hajtottak a kérdéses időszakban, akárcsak Nico Rosberg, akinek második helye már biztonságban volt, és különben is, még öt versenyt teljesítenie kell ahhoz, hogy elkerülje a büntetést.
Mindezek ellenére tény, hogy a Force India előrelépett, sőt, a csapat egy olyan kisebb fejlesztési csomag bemutatását tervezi Mexikóra, ami már a 2016-os autó előkészületeit szolgálja. „Dolgozunk rajta, de nincs értelme addig bevetni, ameddig nem azt érjük el vele, amit szeretnénk” – tette hozzá Fernley. „A következő évi autó az idei egyenes ági leszármazottja lesz, ezért már a téli szünet előtt ki akarjuk próbálni ezt a csomagot a jóváhagyása érdekében, hogy a következő lépésen tudjunk dolgozni. Remélem, hogy ez már Mexikóban meg fog történni – meglátjuk.”