Paolo Scaroni, a Milan elnöke szerint nagyon fontos, hogy a klub pénzügyileg és a pályán nyújtott teljesítménnyel egyaránt jó eredményeket érjen el, emellett kiemelte a saját stadion, az új szponzorok és a szurkolók jelentőségét.
A klub célja kétségtelenül az, hogy 6 év után visszatérjen a Bajnokok Ligájába. Ez kritikus jelentőséggel bír a klub pénzügyi helyzetének szempontjából, ugyanis a BL-szereplés éves szinten akár 50-60 millió euróval növeli a bevételeket.
Scaroni, a Milan elnöke egy rendezvényen nyilatkozott a Milanról, a bevételek növelésének módjáról és a Pénzügyi Fair Play-ről.
“Nem akarok megvesztegethetőnek hangzani, de ez az egész a pénzről szól. Rögtön megmagyarázom. A Milan bevétele éves szinten 200 millió euró, a Real Madridé pedig 700 millió euró. Ez azt jelenti, hogy a Real Madrid jobb játékosokat tud venni és többet tud nekik fizetni.” – mondta Scaroni.
“Az 1 milliárd eurós bevétel eléréséhez egyszerre két hegyet kell megmászni. Az egyik a sporteredmények. Ha elveszíted az összes mérkőzést, akkor nem jutsz sehova. A másik hegy a pénzügyi eredmények. Szükséged van egy új saját stadionra, új szponzorokat kell keresned, értékesítened kell a televíziós jogaidat a lehető legszélesebb közönség számára és szurkolókat kell szerezned az egész világon. Vonzóvá kell tenni a szurkolóknak a termékeid megvásárlását, ami növeli a klub bevételeit.”
“A világon még a Juventus sem tudta megközelíteni a Milant, amely egy globális klub a 7 Bajnokok Ligája-győzelmének köszönhetően. A Juventus egy olyan együttes, amely nagyon sok Scudettót nyert, a hazai porondon nagyszerűen teljesítettek és le a kalappal előttük. Ezt a szurkolói bázist figyelembe véve mondom. Képesnek kell lenned eladni a termékeidet azoknak, akik Indonéziában, Thaiföldön és Brazíliában a Milannak szurkolnak. Ha nem nyered meg a Bajnokok Ligáját, akkor ezekben az országokban nem lesz több Milan szurkoló. Tehát két hegyet kell egyszerre megmászni, amit megpróbálunk megtenni.”
“Meglepett, amikor olyan tapasztalt személyeket láttam, akik nem tudták, hogy mi az a Pénzügyi Fair Play. Új vagyok a labdarúgásban, még akkor is, ha sok évig a Vicenza elnöke voltam, amikor a Serie A-ban szerepeltek.”
“Az FFP azt jelenti, hogy többé nem lehetséges az, hogy egy tulajdonos milliárdokat fektessen be. Csak akkor tudsz játékosokat vásárolni, ha profitot termelsz és ez nem könnyű. Ez a nagy kihívás áll előttünk.”