Együttműködés a Renault és a Mercedes között?

Renault- és Red Bull-kamionok a paddockban (Fotó: xpbimages.com)

Renault- és Red Bull-kamionok a paddockban (Fotó: xpbimages.com)

A Renault elnöke, Carlos Ghosn kedden a frankfurti autóshow-n megerősítette, már csak két lehetőség áll a motorgyártó előtt az F1-ben: vagy gyári csapatot indítanak, vagy kiszállnak. Ezzel biztossá vált, hogy a franciák felbontják szerződésüket a Red Bull-lal, így az osztrák csapatnak mindenképpen új motorpartner után kell nézniük. Miközben azonban Monzában kiderült, hogy a Mercedestől kosarat kaptak, a Motorsport-Total most arról számolt be, még mindig nem zárható ki, hogy a németek végül mégis átvegyék a Renault volt partnereit.

A német lap szakírójának, Dieter Renckennek legalábbis maga Ghosn nyilatkozott úgy, nyitottak a konkurens gyártóval való együttműködésre. „Nyílt párbeszédet folytattunk Dieterrel” – nyilatkozta Ghosn Dieter Zetschére, a Daimler elnökére. „Számunkra világos, hogy a Forma–1-ben minden a versengésről szól, és ez így is fog maradni. Mégis nyíltan beszéltünk egymással. Ha lehetőség nyílik az együttműködésre, ami nem állja útját ennek a versengésnek, miért is ne? Mi nyitottak vagyunk a témára.”

Hogy a Renault vezére mindezzel pontosan mire célzott, arról persze csak találgatni lehet. Az ugyanakkor tény, hogy a franciák Red Bull-lal történő szakításában, valamint a Lotusszal történő egyesülésében egyaránt lehet szerepe a Mercedesnek: ahhoz, hogy a Renault-é lehessen az enstone-i gárda, annak előbb szerződést kell bontania jelenlegi motorpartnerével, ráadásul a Renault Red Bull-lal történő szakítását is megkönnyíthetné, ha az osztrákok közben meg tudnának állapodni egy másik gyártóval a 2016-os partnerségről.

Utóbbi kapcsán a közelmúltban a Ferrari került a figyelem középpontjába. Csakhogy időközben történt egy komoly változás: jelenleg úgy néz ki, a motorgyártóknak sikerül elérniük, hogy 2016-ban szabályba iktassák, egy idényen belül egy gyártó különböző csapatokat eltérő erőforrásokkal is elláthat. A jelenleg napirenden lévő tervezet szerint az egy évvel ezelőtti motorok maximálisan 8, az aktuálisak 12 millió euróba kerülnének egy partnercsapatnak – amely ugyanakkor így nem feltétlenül kapja majd ugyanazt a gyártótól, mint amit annak gyári istállója használ. Nagy kérdés, a Red Bullt a rájuk jelentett esetleges veszély miatt kikosarazó Mercedes álláspontján mennyiben változtatna, ha régi motorokat is adhatna riválisának.

A Mercedes és a Renault együttműködésére a Daimler elnöke szerint is van esély. Zetsche nemrég kijelentette, ő örülne a gyári Renault visszatérésének, és nem tartja elképzelhetetlennek, hogy támogassa is őket. „Üdvözölnénk, ha a Renault úgy döntene, hozzánk hasonlóan gyári csapattá alakul. Ez természetesen az ő döntésük, de ha bármilyen formában is segíthetünk nekik, akkor örömmel megtesszük” – fogalmazott.

Forrás: www.telesport.hu – RSS