A Coop üzletlánc, amely 1996 óta arany fokozatú támogatója a magyar olimpiai csapatnak, elindította már hagyománynak számító szurkolói mozgalmát, amely az ország valamennyi településére eljuthat az idén is.
A válságban is meg tudta őrizni eredményességét a Coop üzletlánc, amely az elmúlt évet is 510 milliárdos árbevétellel zárta – mondta el a Coop Olimpiai Roadshow budapesti sajtótájékoztatóján Murányi László, a Co-op Hungary Zrt. vezérigazgatója. Murányi László kiemelte: a teljesen magyar tulajdonban lévő, 700 kis- és középvállalkozással az ország legnagyobb, franchise rendszerben működő kiskereskedelmi lánca az elmúlt három évre jellemző, nagyjából azonos szintű teljesítményét eredményként értékeli, hiszen ebben az időszakban a fogyasztás folyamatosan csökkent Magyarországon.
A csoport sikeres működése érdekében a Coop egyrészt hat társasággal integrált nagykereskedelmi régiókba szervezte az ellátási lánc működtetését. Másrészt több stratégiai fejlesztéssel igyekszik elérni azt, hogy jobban megállja a helyét az erősödő piaci versenyben – tette hozzá a vezérigazgató. Ezek közül kiemelte az informatikai programot. A közel hatmilliárdos beruházás keretében ma már 1036 bolt ellátását integrálták, ezek az üzletek a lánc forgalmának több mint felét adják. 2007 óta zajlik a Coop boltmegújítási programja is, az eddig több mint2 milliárd forintba kerülő beruházást a tervek szerint 2012 végére zárja le a csoport. Tavaly indult a Coop törzsvásárlói kártya programja, amelynek sikerére jellemző, hogy az első évben a tervezett 300 ezer helyett 600 ezer kártyát igényeltek a vásárlók, akik árengedmények mellett különböző szolgáltatásokat is igénybe vehetnek. Murányi László reményei szerint 2012-ben már egymillió törzsvásárlója lehet az üzletláncnak.
A stabil eredmény, és az a tény, hogy az üzletlánc meg tudta őrizni piaci részesedését tette lehetővé, hogy a Co-op Hungary Zrt. vállalni tudja az olimpiai csapat támogatását is – hangsúlyozta Murányi László.
Csepeli Lajos, a Co-op Hungary Zrt. igazgatóságának elnöke ehhez hozzátette: a Coop kötelességének érzi, hogy az eredményességen túl sportszerű is legyen. Ez nem csak azt jelenti, hogy partnereikkel szemben teljesítik kötelezettségét, de azt is, hogy vállalja a kisközösségek, civil- és kulturális szervezetek, vagy akár a magyar sport támogatását. A kiemelt programok közül a hátrányos helyzetű gyermekeket segítő Coop Segély Alapítványt, az idén már hetedik alkalommal megrendezendő, a hazai élelmiszerek népszerűsítését célul kitűző Coop Rallyt, illetve az olimpiai mozgalom támogatását említette Csepeli Lajos.
A Co-op Hungary Zrt. 1996 óta arany fokozatú támogatója az olimpiai csapatnak. A londoni olimpia évében pedig saját eszközeivel is szeretné népszerűsíteni a sportot a társaság – mondta el az igazgatóság elnöke.
A már hagyománynak tekinthető „Küldjünk egy hajrát Londonba!” mozgalom keretében mind a háromezer Coop-üzletben szalagaláíró pontokat helyeznek el, ahol minden szurkoló számára megadják a lehetőséget az olimpikonok biztatására. Az első szalagokat Murányi László, Csepeli Lajos, Borkai Zsolt, a Magyar Olimpiai Bizottság (MOB) elnöke írták alá a rendezvényen. A jókívánságokat tartalmazó szalagokat az olimpikonok búcsúztatóján, július 22-én adják át a remények szerint addigra 140 főre bővülő csapatnak.
Korábbi olimpiákon érmet szervett versenyzőkkel az ország 120 helyszínére jut el a Coop olimpiai roadshow-ja. Tizennyolc kiemelt helyszínen pedig nagyrendezvényekkel várják a szurkolókat, de ezeken szeretnék a helyi, megyei vezetőket, országgyűlési képviselőket is mozgósítani az olimpia sikere érdekében.
Borkai Zsolt, a MOB elnöke kiemelte: az olimpia sikeréhez elengedhetetlen volt, hogy az állami, önkormányzati támogatáson túl legyenek olyan szponzorok, amelyek
a felkészülési időszakban is segítik azokat, akik a haza számára sikert hoznak. Hangsúlyozta: a Coop Üzletlánccal 1996 óta ápolnak szoros kapcsolatot, és a társaság az olimpiai csapaton kívül a női kézilabda-válogatottat, illetve a férfi vízilabdacsapatot is támogatja.
A sportolók nevében Farkas Ágnes, olimpiai ezüstérmes kézilabdázó hangsúlyozta: a Coop olimpia roadshow-ja számára is kiváló lehetőség, hiszen találkozhatnak a szurkolókkal. „Négy éve nagyon pozitív élményekkel vettem részt a roadshow-n, és most is szívesen álltam a kezdeményezés mellé” – mondta el az olimpikon.
Forrás: Széles Anikó – SKY Marketing Communications