A németországi Eurospeedway-en zajló Superbike Világbajnokságon szakadó eső fogadta a különböző futamokon induló versenyzőket, és természetesen a kilátogató nézőket.
Mint ismeretes három magyar pilóta képviseli hazánkat a különböző futamokon. A Superstock 1000-ben Németh Balázs és Kispataki Viktor küzd az elit mezőnnyel szemben. A GSX-R Európa Kupán Rizmayer Gábor öregbíti hazánk hírnevét. A szombati napon elsőként a Full-Gas Racing Team két fiatal tehetsége vehette birtokába a 4, 265 km-es aszfaltcsíkot. A Magyar Suzuki ZRT és a Suzuki King Road versenyzője Rizmayer Gábor este 6 óra után ismerkedhetett a teljesen esőáztatta pályával.
A Full-Gas Racing Team 34-es rajtszámú versenyzője mindent megtett annak érdekében, hogy rajtpozíciója minél tökéletesebb legyen a holnapi versenyen. A reggeli bemelegítő edzésen a legjobb köridő birtokosaként, egyszerűen elvesztette az uralmat a motorja felett és elesett, szerencsére nagyobb baja nem történt, így a délutáni kvalifikáción ismét felvehette a harcot az időjárással és az ellenfeleivel. Kispataki Viktor motorja beázott így nem tudta befejezni a délelőtti edzést.
A délutáni kvalifikáción nem lehetett igazán megállapítani, hogy az eső esett e jobban vagy a versenyzők, hiszen délig bezárólag 52 bukás történt, ami 100%-ig az időjárásnak volt köszönhető. Németh Balázs ismét a végletekig harcolt a Superstock 1000 mezőnyében. Az ötödik teljesített köre után ismét esett. A legjobb mért körideje a 14. helyre volt elegendő, ami fantasztikus teljesítmény a fiatal pilótától. Az összevont eredményei alapján azonban az előkelő 18. rajtpozícióból várhatja a vasárnapi futamot. Kispataki a 30. helyről rajtolhat.
Rizi második időmérő edzésére sem volt túl kegyes az időjárás, esett mintha kötelező lenne. A GSX-R Európa Kupa mezőnye azonban nem kímélte a motorokat, és bevállalták az inkább uszodának nevezhető versenypályát. A bevállalta szó nem volt véletlen, hiszen Fabrizio Pirovano a Kupasorozat szervezője az edzés előtt kijelentette, hogy mindenkinek a saját döntése, ő azonban tudja, ha versenyző lenne, nem menne ki edzeni ilyen körülmények között. Rizi azonban bevállalta, hiszen a motorja beállításához szüksége volt egy kis motorozásra. Az edzés tehát ennek tudatában kezdődött azonban pár kör után kiderült, hogy Gábor nem csak erre koncentrál, hanem versenyzik az órával is. A tréning első felében neki volt a leggyorsabb körideje, majd hosszú ideig nem talált legyőzőre. Az edzés 2. felében aztán ketten jobbat motoroztak nála amivel természetesen nem volt kibékülve a maximalista pilóta, így felvette a harcot, ami egy kis bakival járt. A 11. körében eldobta a motort, szerencsére sem neki, sem a GSX-R-nek nem lett baja így folytatni tudta az edzést, sőt a következő körben javított a legjobb köridején és visszakerült a 2. helyre. A holnapi rajtot azonban a száraz pályán elért edzésidejének megfelelően a 6. helyről várja.
Team Suzuki