Rendhagyó helyen a Budaörsi Repülőtéren került megrendezésre a 2018-as év utolsó a Merida CX MK futam a Superior Team rendezésében. Kicsit tartottak is a szervezők az érdektelenségtől, hiszen a két ünnep között még nem volt CX verseny és talán sokan elutaztak pihenni ebben az időszakban. Bár az előnevezett 162 fő átlagosnak mondható, de a helyszíni nevezések száma örömöt okozott, hiszen azzal együtt 201 fő regisztrálta magát a versenyre. Ennél csak Kőbányán 223 fő és Kamaraerdőn 205 fő volt több. Itt meg kell jegyeznünk , hogy a 200 fő környéki nevező még mindig nagyon kevés, természetesen minden szervező azon van, hogy az indulók létszáma növekedjen…
Búr Zsolt és Sós Sándor szervezők most valami újjal is próbálkoztak, hiszen a helyszín különlegessége mellett, programokat is biztosítottak mind a versenyzőknek, mind a kísérőknek, szurkolóknak:
- A központi aulában jótékonysági kiállítást szerveztek a fotósok képeiből, melyekre pénzérmékkel lehetett szavazni. Az összegyült 70 ezer Ft-ot felajánlották a Szívbeteg Gyerekek Védelmére Alapítvány javára. A szervezők külön köszönetet mondanak Rozgonyi Sándornak, aki egymaga további 50 ezer Ft-tal támogatta a nemes célt.
- A Home Sweet Farm jóvoltából és főleg a gyerekek nagy örömére törpe nyuszi és süni kiállítás és simogatás is helyet kapott a csarnokban, de nem csak itt, hanem a két ingyenes masszázságynál is nagy volt a tolongás. Volt hullámmasszázs és nyirokmasszázs. A masszazsdepo.hu jóvoltából két komoly masszázsfotelben pihenhettek a megfáradt versenyzők is.
- Különlegessége volt a rendezvénynek, hogy a lakatosműhely foodtruck szolgáltatta a finom ételeket és mindenki betérhetett a jó meleg clubcheckpoint.hu klubba kávéra, teára, melegszendvicsre… A mindössze 17 éves Kecső Ricsi MTVA riporter gyakornok és Sós Bendegúz mint technikus itt rendezték be stúdiójukat és egész nap élő közvetítést, riportokat adtak a Facebookon.
- A bringamosó – melyre ugyan most nem volt nagy szükség- sem volt a megszokott. Újdonságnak számított a kihelyezett levegőkompresszor , mely arra szolgált, hogy a kerékpár kényes részeiről kifújják a nedvességet és csak ezt követően olajozzanak. Apropó ápolás-olajozás. A Muc-Off jóvoltából mindenki ezekkel a termékekkel tisztíthatta és ezt követően olajozhatta kerékpárját. Mondhatni ez is ritka versenyen, hogy ilyen praktikus szolgáltatás legyen.
A versenyen kívüli újdonságok után lássuk magát a versenypályát! Mint a bevezetőben céloztunk rá teljesen sík terepen nulla szint állt a szervezők rendelkezésére. Saját bevallásuk szerint, a nehéz kamaraerdei hegyi terep ellensúlyozására tervezték pont ide a versenyt kicsit kedvezve azoknak, akik ott kritikus szemmel néztek a pályára. Viszont a reptéren sem lehetett sok vigaszuk, mert a hegyet itt az erős szél helyettesítette… A verseny névadó szponzora a Merida mellett, a Prevost Hunária Kft. is jelentősen támogatta a versenyt, hiszen 3 kamionszerelvénnyel professzionális híddal és rámpákkal biztosították , hogy legyen némi szint a pályában. A szervezők külön kérték emeljük ki a helyszín biztosítóját budaörsi repülőteret és a nagy súlyok mozgatásának segítőjét a Huntraco céget, mert nélkülük ez a cikk sem születik meg. Nem untatni akartuk az olvasót, de ennyi újdonság mellet nem mehettünk el szó nélkül…Lássuk viszont most magát a versenynapot!
A kiírt futamok mellet a Superior csapat elhivatottságának megfelelően U5, U7, U9 -es tehetségkutató úgynevezett Góbé-Kópé futamokkal indult a nap. Tisztelegve ezzel Rubik Ernő gépészmérnök munkássága előtt, aki úttörője volt a hazai vitorlázórepülőgép gyártásnak… Mindenki nagy örömére szokatlanul sok, több mint 30 kisgyermek körözött a rövidített pályán, a viszonylag hideg és szeles idő ellenére. Természetesen kárpótolta őket a minden indulónak járó sok-sok ajándék és a már említett programok.
A hivatalos futamok szikrázó napsütésben, de jelentős szélben követték egymást, miközben a reptér folyamatosan fogadta és indította a gépeket. Nagyszerű élmény és látvány volt , hogy a leszálló gépek néhány méterrel a versenyzők feje felett ereszkednek a leszálláshoz. Mind ez, mind pedig a Budaörsi-hegyek remek hátteret biztosítottak a rendezvénynek, a fotósoknak a közönségnek.
A pálya elsősorban az országúti irányultságú versenyzőknek kedvezett , de az erős szél mindenkinek egyformán megnehezítette vagy éppen könnyítette a dolgát. A start-cél területen voltak a mesterséges technikai elemek, melyek a közönség előtt nagyon látványossá tették a küzdelmeket. A reptér végében körülbelül a fél távnál lett kialakítva az a bizonyos “csiga” , illetve a rengetek kanyarral tarkított izgalmas pályaszakasz. A legtöbb ember és versenytárs számára a beszólításnál derült ki, hogy Búr Zsolt nem indul, mint megtudtuk ennek két oka is volt. Az egyik maga a pálya építés alatti megfázás és ebből eredő láz, valamint a megfeszített munkából eredő fáradság. Sajnáljuk, hogy pont a saját versenyének fényét nem emelte indulásával, de visszalépése igazi sportemberhez méltó döntés volt! A dobogósok ajándékait a bikefun.hu és a high5.hu biztosította.
Eredmények
A következő CX MK futam már 2019. január 5-én lesz Vácott, nevezni a VERSENYZEK.HU oldalon lehet.
Kedves Mindenki! Csapatom nevében köszönöm, hogy részt vettetek versenyzőként, nézőként az eseményen. Fogadjátok…
Közzétette: Bak Ferenc – 2018. december 29., szombat
Sziasztok! És a szokásos második, befejező album. Jó volt látni, hogy hobbiban ilyen sokan indultatok. A kicsik is…
Közzétette: Bak Ferenc – 2018. december 29., szombat