Az EVO gyorsulási versenyen voltunk a Hungaroringen, ahol bárki kipróbálhatta tudását, gépjárműve teljesítményét, és hogy miképp lehet egyszerre nyomni a féket, a gázt, húzni a kéziféket, és tekerni a kormányt.
2006 április 8., Hungaroring.
A kapunyitást 18 órára tervezték, gondoltuk, kicsit hamarabb odamegyünk, hogy az elsők között leparkolva gyűjtsük a tapasztalatokat, hiszen első alkalommal látogatott ki stábunk ilyen rendezvényre.
A kilométeres sor láttán, mely a bejárat felé araszolgatott, szembesültünk a ténnyel, hogy legközelebb jobb, ha már ebéd után elindulunk, mert volt egy olyan érzésünk, hogy éjfélig be sem jutunk a Hungaroring parkolójába. Szerencsénkre a szervezők megoldották, hogy a bejárat előtt mindenkit arrafelé irányítsanak, amerre a dolga van, ezért viszonylag hamar elértük a parkolót.
Első utunk, mint sok más látogatónak, a boxutcába vezetett. Megcsodálhattuk a Ferrari gyűjtemény ékes darabjait, és megtudtuk, hogy az egyik Ferrari árából futná a parkolóban lévő összes autóra. A boxutcán sétálgatva rengeteg feltuningolt, felspécizett autót megnézhettünk kívül-belül, nagyon sok kiegészítőt a helyszínen is meg lehetett rendelni vagy vásárolni, ha valakinek megtetszett egy-egy darab.
A bejáratnál tesztelhették a látogatók a szlalompályát, a nevezési díj befizetése után egy időre mért kört kellett menni a bólyákkal körberakott aszfalton. A nagy ováció és taps mégsem azoknak jutott, akik a leggyorsabb kört futották, hanem azoknak, akik a legnagyobb füstöt tudták kicsalni a gumijaikból, vagy egy-egy kanyart vagányul pörögve vettek be.
Eközben a lelátók megteltek, és a közönség dacolva hideggel, széllel, türelmesen várta a kezdést. A rajthoz felsorakozva álltak a benevezett autók, a végét nem láttuk a sornak a boxutca külső felén.
Bemelegítésnek láthattunk 5 éves gokart versenyzőt, 7 éves motorost, majd minden autó ment egy próbakört, tesztelve az indító és időmérő berendezést és a saját adrenalinszintet.
Ahogy a levegő egyre hidegebb lett, a hangulat úgy forrósodott. láthattunk motoros bemutatót, volt egy keréken száguldás hátsón, fékezéskor első keréken, látványos volt a lángcsóva a motorok kipufogójánál, láthattunk négy embert egy motoron ülve, egy keréken száguldani.
A verseny közben figyeltük a boxutcát, ami olyan volt, mint egy vásári sokadalom. A lelátókon egy gombostűt is nehéz lenne leejteni, ennek ellenére nekünk ez sikerült a fotóstáskával, úgyhogy a szektorokat alulról is megnézhettük.
A sok bemutatóval tarkított verseny izgalmas és látványos volt, a nézők száma meghökkentett bennünket, de elkönyvelhetjük, hogy a legális gyorsulási versenyeknek ilyen nagy a tábora mind a látogatók, mind a résztvevők oldalán.
XLsport – Ezüstszegi József