Ez egy életre is sok, nemhogy egy esztendőre!

Ez egy életre is sok, nemhogy egy esztendőre!

DYNAMIC RALLY TEAM – Székesfehérvár Rallye 2015, 2015. június 12-14.

Lángi Attila – Veres Gábor, BMW Z4 M Coupe

 

A balszerencse áradása – röviden és tömören így lehetne összefoglalni Lángi Attila és Veres Gábor székesfehérvári hétvégéjét. Persze, azért a helyzet teljesen nem volt ennyire elkeserítő, a Dynamic Rally Team párosa ugyanis a P14 kategória dobogójának második fokára állhatott fel a futam leintése után. Addig azonban sok kalandban volt részük a BMW Z4 M Coupe-val…

 

Lángi Attila: Nagyon nyögvenyelősen zajlott számunkra ez a versenyhétvége. Csütörtökön utaztunk le Fehérvárra, hogy megkezdjük a pályák felírását, de már a nap elején elkezdett rakoncátlankodni az a BMW-nk, amit tréningautóként szoktunk használni. Egy gyors szervizlátogatás után kimentünk a szakaszokra, de ott szinte egymás után két defektet is összeszedtünk. Bedő Imrének köszönhetően tudtuk ezt a problémát orvosolni, ugyanis a helyi gumis csak este nyitotta ki a boltot, nekünk viszont folytatnunk kellett volna a tréninget. Gumicsere és a murvás szakaszok felírása után mentünk volna át az aszfaltra, de előtte gondoltuk, hogy felfrissítjük magunkat egy kis üdítővel az egyik vendéglátó egységben – leállítottuk ott az autót, és utána már nem is tudtuk életre kelteni. Rafi (Rafael Tamás) adta kölcsön nekünk az edzőautóját, hogy időben végezhessünk, majd másnap édesanyám utcai Suzukijával folytattuk a pályabejárást. Szegény kis autóval nem sok sikert értünk el, sajnos nem volt igazán nagy segítségünkre abban, hogy az új pályafelírási módszerünket átültessük Fehérváron is a gyakorlatba.

Ennek tükrében, a tökéletestől messze álló itinerrel vágtunk neki a futamnak. Az első szakaszt hiba nélkül lenyomtuk, bár rossz volt látni, hogy a barátunk és egyben legnagyobb versenytársunk már rögtön az elején kiállni kényszerült. Nem kellett azonban sokáig várni sajnos a mi balszerencsénkre sem: a második gyors második kilométerében – szokásokhoz híven – kitörött a Z4 bal első kereke. Egyetlen ,,szép” oldala volt ennek a helyzetnek: nézhettünk egy kis versenyt és szurkolhattunk a többieknek – ilyenre ugyanis ritkán van alkalmunk.

A szervizcsapat igyekezett rendbe tenni a gépet, ami a balesetünk után több helyen is megsérült, de teljesen sajnos nem tudták helyreállítani a dolgokat. Másnap azért a szuperrally szabályainak értelmében folytathattuk a menetelést. Tét nélkül kocsikáztunk egyet, de sajnos a felhőtlen jó hangulat most nem volt meg. A BMW-vel végig küzdeni kellett vasárnap is, ráadásul a második kör etapjain rendre megállt a kocsi alattunk – még szerencse, hogy a gyorsokon ezt nem játszotta el velünk a Z4.

A szenvedések ellenére két kupával is gazdagodtunk a hétvégén: a 2WD+ értékelését ugyanis megnyertük, a P14 kategóriában pedig másodikként intettek le bennünket. es hiába ez a sok negatív élmény és bosszankodás, még az is megeshet, hogy júliusban a Veszprém Rallye nevezési listáján is ott lesz a nevünk. Hiszen ezért vagyunk rallyversenyzők…

Veres Gábor: Szuper volt a rally, mert szuperrally volt. Igyekeztünk mindent megtenni a célba érkezés érdekében, de látnunk kell, hogy a lehetőségek távol állnak egyelőre a murvás szerepléstől. Sokat bosszankodtunk és szenvedtünk a technikával, de azért volt egy-két szép megmozdulásunk is, amit bízunk benne, hogy a nézők is értékeltek. Azt pedig nagyon remélem, hogy a szezon hátralevő részében messziről elkerül majd bennünket a balszerencse, mert az, ami eddig ért minket, egy életre is sok, nemhogy egy esztendőre.

 

Partnereinknek köszönjük az együttműködést: Montus Futómű Szerviz, Blue16 gépjárművédelmi rendszer, KSPEED Motorsport, Janódob Kft., M Power Kft., nonstopgumiszerviz.hu, Opera Garden Hotel & Apartments, IXON and SOUL – Egyszerűen Autóüveg, www.gearbox.hu, S&T Consulting Hungary Kft., Sztárpadló Kft. – DIEGO Újpalota, PIN-CAR Kft. – Minőségi Autófényezés

Sajtófőnök: Horváth Judit – Tel.: 30/533-9099; E-mail: horvath.juditka@gmail.com

Az eredeti cikkhez kattintson ide!