Autó
2016. június 26. vasárnap, 22:35
Szerző: Mészáros Gergely
Ez az elismerés röviddel azelőtt érkezett, hogy az Ateca az értékesítési hálózatba kerül. Az Ateca az első a SEAT elkövetkező 18 hónapra tervezett termék offenzívájában, melyben összesen négy modell szerepel, beleértve a 2017-re tervezett SUV crossovert is.
Mindezen túl ezt a minősítését olyan évben sikerült elérni, amikor a az Euro NCAP bővítette a gépkocsiknak előírt tesztek számát, és magasabb szintű követelményeket határozott meg az értékelés kialakításához. Ebben az értelemben az utasok biztonságának ellenőrzése céljából néhány új méretű és típusú ütközési teszt bábut használtak, illetve a tesztmódszerek mennyiségét és szigorúságát is megnövelték. A SEAT Ateca sikere a fejlett biztonsági rendszereinek köszönhető, és e rendszerek már standardnak számítanak, és nagyon hatékonyaknak minősültek.
Az új modell, amelyet teljes egészében Barcelonában terveztek és fejlesztettek ki, rendelkezik a gyalogosokat felismerő tulajdonsággal. Továbbá épített városi vagy autópálya vészfékező Front Assist rendszerrel, amit az Euro NCAP 2016 óta tesztel. A biztonsági program értékeli a sávtartó rendszert is, amelyik elérhető a SEAT Ateca különböző változataiban. A SEAT új, az Ibiza és a Leon mellett a márka harmadik pillérévé válni hivatott SUV gépkocsija az alapfelszereltség részeként hét légzsákkal rendelkezik, beleértve a vezető oldali térd-légzsákot és az első valamint a hátsó ülésekbe épített terhelés határolós (load limiter) biztonsági öv feszítőt. Ezen utóbbi tulajdonság nagy előnyt jelent a bármilyen „méretű” utasok „visszatartására”, miután az övfeszítő az ütközés pillanatában kényelmesen tartja az övet az utas mellkasán és a medencéjén, garantálva így a jobb visszatartást felnőttek és gyermekek esetében egyaránt.
Az Ateca mellyel a SEAT először jelenik meg a piac egyik leggyorsabban fejlődő szegmensében, még további kiemelkedő biztonsági rendszerekkel is rendelkezik, ilyenek például az Isofix és Top Tether rögzítő pontokkal rendelkező hátsó ülések, a holttér érzékelő és a hátulról jövő forgalom riasztó, a 360 fokos tolatókamera, a fáradtságérzékelő, a sebesség lekorlátozó, és a hátsó biztonsági övek becsatolására emlékeztető vizuális visszajelzés.