F1-Archív: 16 éves tesztel a Lotusnak

Retro

2015. szeptember 1. kedd, 13:33

A Honda biztos benne, hogy versenyt nyer a McLarennel, Massa nem tér vissza év végéig, Schumacher valószínűleg visszavonul, Button szerint Alonso lesz a világbajnok, Fittipaldi majdnem lebénult. Hírek szeptember 1-jéről 20 év során.

2014: A Honda 2016-tól készen áll más csapatoknak is motort szállítani, miután az első évben csak a McLarenre koncentrált. Yasuhisa Arai motorsportfőnök emellett leszögezte: biztos benne, hogy versenyeket nyernek jövőre.

2012: Meglepő eredménnyel zárult a Belga Nagydíj időmérője, a pole-pozíciós Jenson Buttont Kamui Kobayashi és Pastor Maldonado követte, bár utóbbi háromhelyes büntetést kapott. A Red Bull eközben szenvedett, Sebastian Vettel nem jutott be a Q3-ba, ráadásul 10 ezer euróra büntették, mert a délelőtti szabadedzés közben rajtot gyakorolt.

2011: Két veterán versenyző nyilatkozott csapatáról és a közös jövőről eltérő hangnemben. Rubens Barrichello szerint a Williams hibát követne el, ha egy pénzes „kölyök”-re cserélné őt. Mark Webber inkább saját magát helyezte középpontba: úgy érezte, érdemes a Red Bullnál maradnia, egyelőre nem szabad visszavonulnia.

2010: Nabil Jeffri minden idők legfiatalabbjává vált, aki F1-es autót vezetett. A 16 éves maláj a Lotus kocsiját tesztelte egy egyenes vonalú teszten.

2009: Felipe Massa idén már nem fog visszatérni, közölte a Ferrari. Az továbbra sem dőlt el, ki vezeti a brazil autóját az Olasz Nagydíjon. Luca Badoer túlságosan gyengén szerepelt az előző két nagydíjon, miközben Giancarlo Fisichella és Robert Kubica neve merült fel.

2008: A korábbi F1-es, Justin Wilson első IndyCar-futamgyőzelmét szerezte meg. Wilson korábban a ChampCar sorozatban rendelkezett már elsőségekkel, de az egyesített kategóriában eddig még nem.

2007: Az indiai Vijay Mallya 80 millió euróért vásárolhatja meg a sereghajtó Spykert. Célja, hogy a „Team Indiá”-t a rajtrácsra juttassa. Sikerrel járt, Retro rovatunkban ma a Force India történetéről emlékeztünk meg.

2006: A Ferrari szeptember 10-én Monzában, a futam után jelenti be jövő évi pilótapárosát. Kimi Raikkönen várhatóan csatlakozni fog az alakulathoz, Michael Schumacher jövője azonban kérdéses. Az olasz La Gazzetta dello Sport szerint az időzítés azt jelenti, hogy a hétszeres bajnok utoljára versenyez Monzában.

2005: A McLaren autója annyira gyors, hogy meg kell nyernie a hátralevő öt versenyt, vélekedik a BAR pilótája, Jenson Button. A csapat hasonlóan gondolkodik, ők öt 1-2-es eredményt tűztek ki. Mindazonáltal Button úgy tippeli, hogy Fernando Alonso a Renault-val megnyeri az egyéni címet.

2003: Különös versenyt tartottak Rockinghamben, kétüléses Minardik küzdöttek egymással, mindegyik szállított egy utast is. A megmérettetést Jos Verstappen nyerte, indult Gianmaria Bruni és Patrick Friesacher is.

2002: A közeljövőben megérkezhet az első orosz F1-es. A Minardi ugyanis a Gazprom támogatását élvező Szergej Zlobinnak biztosít tesztlehetőséget Olaszországban.

2001: Juan Pablo Montoya határozottan állítja, a Williams-BMW a következő év világbajnokságért fog harcolni. Abban nem biztos, hogy ő maga el tudja hódítani a koronát már második szezonjában, de úgy véli, a nagyon közeli jövőben esélye nyílhat rá.

2000: Végleg elmérgesedett a Prost csapat és a Peugeot kapcsolata, akiknek már csak négy versenyt kell közösen kibírniuk, de ez sem megy könnyen. „Hibák? Egyet egészen biztosan elkövettem, hogy összeálltam a Peugeot-val” – fogalmazott Alain Prost. „Ennél a cégnél a politika áll mindenek felett. Életem legrosszabb időszaka. Egyedül hagytak engem.”

1999: Hivatalos, hogy Michael Schumacher nem fog versenyezni az Olasz Nagydíjon. A lábtörést szenvedett német pilóta szeretett volna visszatérni a Ferrari hazájában, a monzai teszten azonban megbizonyosodott arról, hogy egészségi állapota még nem áll erre készen.

1998: A Ferrari lezártnak tekinti Michael Schumacher és David Coulthard ütközésének ügyét a Belga Nagydíjról. Ezt sajtóközleményben tudatták a nyilvánossággal, amelyben három pontban részletezték, miért Coulthard sara az incidens.

1996: Teljesen felépülhet Emerson Fittipaldi, az 1972-es és 1974-es Formula-1-es világbajnok, aki az IndyCarban még 50-hez közel is versenyez, és horrorisztikus bukást szenvedett el Michiganben. Orvosa elmondása szerint egy milliméteren múlt, hogy nem bénult le.

Forrás: www.formula.hu – RSS