Retro
2015. augusztus 5. szerda, 21:15
Schumacher lehet, hogy nem tér vissza, Hakkinen lehet, hogy visszatér, Webber szerint minőségtelen versenyzők vannak a mezőnyben, Ecclestone szerint pedig idióták. Hírek az elmúlt 15 év augusztus 5-éiről.
2014: Az F3 Európa-bajnokságban versenyző, és egy évvel korábban még gokartozó Max Verstappen már a szezon feléhez érkezve felkeltette a vezető F1-es csapatok érdeklődését. A 16 éves hollandot a Mercedes és a Red Bull is megkörnyékezte, így még választhat is, hogy melyikük juniorprogramjához szeretne csatlakozni.
2013: Mark Webber szerint alaposan leromlott az F1 mezőnyének színvonala a tíz évvel korábbi viszonyokhoz képest. „Amikor a Minardival a mezőny végén köröztem, olyan alakok voltak még a mezőnyben, mint Irvine és Salo, akik mind megjárták már a dobogót korábban. A mezőny tele volt olyanokkal, akik számos neves bajnokságban, például az F3000-ben nyertek. Most is sok a tehetséges srác, de sajnos sokan mások is átjutnak a szűrőn, amit szomorú látni” – méltatlankodott az ausztrál.
2010: Norbert Haug biztos benne, hogy az F1-be gyári csapatként visszatért, de egyelőre szenvedő Mercedes hamarosan újra nyerni fog. „Ha az eredmények nem jönnek időben, le kell cserélnünk az embereket. Ez a játék így működik” – mondta Haug, aki aztán 2012 végén szintén kénytelen volt távozni a sportigazgatói székből, amit Toto Wolffnak adott át.
2009: Kérdések merültek fel Michael Schumacher ferraris visszatérése kapcsán, a német menedzsere szerint ugyanis nem biztos, hogy a hétszeres bajnok motorbalesetben megsérült nyaka lehetővé teszi majd, hogy beugorjon Felipe Massa helyére – dacára annak, hogy egy hete a Ferrari már bejelentette a nagy visszatérését.
2007: Lewis Hamilton nyerte a Magyar Nagydíjat, amelyre árnyékot vetett a McLaren időmérős botránya. „Úgy tűnik, tegnap óta nem akar velem beszélni” – mondta a brit Fernando Alonsóról. „Nem tudom, hogy van-e valami problémája.” Eközben a spanyol motorsport szövetség nyíltan kifejezte nemtetszését amiatt, hogy az FIA a szombati incidens miatt 5 rajthelyes büntetést szabott ki Alonsóra.
2006: Szokatlan büntetéseket osztogat az FIA. Azt követően, hogy pénteken vitatható vezetés miatt elrendelték, hogy Alonso minden időmérős köréhez 2 másodpercet hozzáadnak, szombaton Michael Schumacherrel szemben is pontosan ugyanezt az ítéletet hozták, miután a német piros zászló alatt előzött. Így az időmérőn hiába voltak a leggyorsabbak, egyikük sem jutott be a legjobb tíz közé, megalapozva ezzel az izgalmakat a másnapi futamra.
2004: Ismét meglebegtették Mika Hakkinen F1-es visszatérésének lehetőségét, aki újra edzésbe kezdett, hogy versenyformába hozza magát. A kétszeres bajnokot szóba hozták a Williamsszel is, de a BMW részéről Mario Theissen azt is kizártnak tartja, hogy Hakkinen tényleg az F1-be vágyna. Igaza is volt, hiszen a Repülő Finn a következő évben a DTM-ben jelent meg.
2003: Bernie Ecclestone-nak elege lett abból, hogy a versenyzők közül sokan nem nyitnak eléggé a rajongók felé, és egy olyan javaslattal állt elő, hogy büntetést kellene adni annak, aki a vasárnapi pilótaparádén nem integet a közönség felé. Az F1 vezére a Német Nagydíj előtti parádéra utalt vissza: „20 idióta ült a kamionon és beszélgettek egymással, miközben oda sem figyeltek a közönségre. Még csak az integetéssel sem vesződtek. Nos, a jövőben talán meg kellene büntetnünk őket emiatt.”
2000: Még mindig kérdéses, hogy Jean Alesi ott lehet-e majd a Prost volánjánál a Magyar Nagydíjon, miután Hockenheimben nagy balesetet szenvedett, 320 km/órás tempóval a falba csapódva a Pedro Dinizzel való ütközés következtében. A franciát a hányinger is elkapta a helyszínen és azóta is gyomorpanaszai vannak.
1999: Eddie Irvine és a Ford is tagadja, hogy szerződést kötöttek volna egymással a következő szezonra, dacára annak, hogy több forrás is írt már egybekelésükről, aminek értelmében az észak-ír 2000-ben a Ford által megvásárol, és Jaguar névre keresztelt Stewart istállónál vezet majd.