Hamilton a sportbírókat féltette, Schumachert kiengedték a kórházból, Bernie botrányba keveredett, spanyolokat igazoltak az F1-be, Alonso rosszkor szólt be Piquet-nek, a Honda 400 km/óra felett…
Csak néhány az elmúlt 16 év legizgalmasabb július 20-i F1-es híreiből. Részletek alább.
2014: Lewis Hamilton a közvetlenül a Német Nagydíj után adott nyilatkozatában arról számolt be, hogy kifejezetten aggódott a verseny közben Adrian Sutil lefulladt Sauberét a pálya közepéről kimentő sportbírók testi épségéért. A Mercedes britjében saját elmondása szerint az 1977-es Dél-Afrikai Nagydíj emlékét idézte a hátborzongató jelenet, akkor egy hasonló eset egy versenyző, Tom Pryce és egy marsall, Frikkie Jansen van Vuuren halálát okozta. Ezúttal szerencsére nem következett be hasonló tragédia, ám Hamilton szerint nem kérdés, hogy a biztonsági autót kellett volna pályára küldeni. Ezt ugyan nyíltan nem mondta ki, de nyilatkozata némi összeesküvést is sejtet, hiszen a safety car esetleges pályára küldése veszélyeztette volna csapattársa, Nico Rosberg hazai futamgyőzelmét.
2012: Michael Schumacher elismerte, hogy szimplán nem koncentrált eléggé, ez vezetett a Német Nagydíj második szabadedzésén elszenvedett bukásához, melynek következtében elég komoly mértékű töréskár keletkezett a Mercedesen. A hétszeres világbajnok bevallása szerint épp a rádión keresztül beszélt csapatával és a különféle gombok segítségével a beállításokon igyekezett változtatni, amikor elvesztette uralmát autója felett.
2011: Bernie Ecclestone korrupciós ügybe keveredett. Az F1 vezérét azzal vádolják, hogy 2006-ban kenőpénzt fogadott el az azóta korrupció miatt letartóztatott Gerhard Gribkowskytól azon folyamatban, melynek során a Bayerische Landesbank F1-es részvényei a CVC Capital Partners-hez vándoroltak. Ecclestone azonnal tagadta a vádakat.
2010: Robert Kubica attól tart, kissé lemaradtak a fejlesztései versenyben a topcsapatokhoz képest, hiszen a többségükkel ellentétben ők még saját F-csatornás rendszerüket sem vetették be, ezért a lengyel nehéz Német Nagydíjat jósol csapatának, a Renault-nak.
2009: A Toro Rosso hivatalosan bejelentette, Jaime Alguersuari az F1 történetének valaha volt legfiatalabb indulójaként, a Magyar Nagydíjon bemutatkozik a száguldó cirkuszban. A 19 éves spanyol tehetség Sebastien Bourdais év közben megüresedő helyét tölti be, de tervei szerint a WSR3,5-ben is tovább folytatja szereplését.
2008: Fernando Alonso a lehető legrosszabb időzítéssel szólt be csapattársának, Nelsinho Piquet-nek. A kétszeres világbajnok spanyol a Német Nagydíj előtt találta azt mondani, itt lenne az ideje, hogy végre a brazil is elkezdjen pontokat szerezni a Renault-nak, amire Piquet csattanós választ adott: a szerencsét sem nélkülözve, élete legjobb F1-es eredményét elérve, Lewis Hamilton (McLaren) mögött a 2. helyen szelte át a célvonalat. A 3. helyre Felipe Massa hozta be a Ferrarit, míg az ezúttal rendkívül balszerencsés Alonso csak 11. lett.
2007: Az újonc évében brillírozó Lewis Hamilton nyíltan csapata mellé áll a kémbotrányban, és nyilatkozatában kifejti, noha csak egy éve van az F1-ben, de Ron Dennist kilenc éve ismeri, és ő sosem csalna, ezért kizártnak tartja, hogy a McLaren valóban műszaki adatokat lopott volna a Ferraritól. Később mégis ennek az ellenkezője igazolódott be, ám Hamilton és Fernando Alonso az egyéni pontversenyben ennek ellenére megtarthatta pontjait, csupán a konstruktőrök versenyében fosztották meg mindentől a wokingiakat.
2006: A Honda Racing csapata sikeresen átlépte F1-es autójával a 400 km/órás sebességet a utahi Bonneville International Speedwayen, ám visszafelé menet már nem sikerült megismételniük a bravúrt, és a két út átlagsebessége „csak” 393,613 km/óra lett, így a világrekorddöntés elmaradt. Fő céljukat azonban így is elérték, így elégedetten zárták a kalandot.
2005: Nigel Mansell korábbi világbajnok pengeéles kritikát fogalmaz meg az F1 jelenlegi állapotával kapcsolatban. A brit legenda szerint a száguldó cirkusz a közelmúltban hozott szabályváltozásokkal „lábon lőtte magát”, csökkent a show, és ennél mind a szponzorok, mind a szurkolók sokkal többet érdemelnek. Az Amerikai Nagydíj gumibotránya szerinte csak hab volt a tortán.
2004: Michael Schumacher rekordbeállításra és rekorddöntésre készül hazai futamán, a Német Nagydíjon. Egy újabb elsőség esetén immár 11. győzelmét szerezné egyazon versenyévadon belül, amivel beállítaná az addigi F1-es rekordot, de emellett saját maga korábbi hockenheimi pályacsúcsát is megdöntené a Ferrarival.
2003: Cristiano da Matta elismeri, bár az egyéb versenyszériákban hozzászokott már, milyen érzés vezetni egy versenyt, egy F1-es nagydíjon az élen állni számára is igazán különleges élményt jelentett, ami semmi máshoz nem fogható. A brazil azt követően került az élre Silverstone-ban, hogy egy őrült szurkoló beszaladt a pályára.
2002: A Renault hivatalosan bejelentette, hogy jövőre Fernando Alonso és Jarno Trulli fogja vezetni két F1-es autójukat. A korábban a Minardinál már egy évet az F1-ben lehúzó, e szezonban a Renault-nál tesztpilótaként közreműködő ifjú spanyol Jenson Button helyére érkezik.
2001: Michael Schumacher elismerte, szerencsésnek érzi magát, hogy sértetlenül szállt ki az autóból hatalmas balesete után, melyet a Ferrari monzai tesztjén szenvedett el nagy sebességnél. A maranellóiak akkori csapatfőnöke, Jean Todt mindeközben éppen Schumachert dicséri, akit nyilatkozatában minden idők legjobb F1-es Ferrari-pilótájának nevez.
2000: Jövő kedden, bő fél hét múlva fog csak kiderülni, Mika Hakkinen megtarthatja-e az Osztrák Nagydíjon szerzett győzelmét, miután a leintést követő technikai vizsgálat során az FIA szakemberei nem találtak meg egy szükséges plombát a McLaren egyik elektronikai dobozán. A vizsgálódás azóta is folyik, és az FIA tájékoztatása szerint még napokat kell várni a végső döntésre.
1999: Michael Schumachert kiengedték a kórházból a Brit Nagydíjon történt hatalmas bukását követően, amely lábtöréssel végződött. Az eset miatt a németnek több futamot ki kell hagynia, helyét addig időlegesen Mika Salo fogja átvenni a Ferrarinál, míg Eddie Irvine első számú pilótának lép elő.