A vasárnap első alkalommal sorra kerülő Dél-koreai Nagydíjon ünnepli 300. Forma-1-es versenyét a Mercedes, amely 1954-ben debütált az autósport elitkategóriájában.
A német vállalat gyári csapatként az 1954-es és az 1955-ös szezonban szerepelt a Forma-1-ben, s ebben a két esztendőben az ötszörös vb-győztes argentin Juan Manuel Fangio két egyéni világbajnoki címet szerzett a legendás W196 jelzésű modellel.
Az 1955-ös Le Mans-i 24 órás versenyen bekövetkezett tragikus baleset után – amelyben a Mercedes pilótája, Pierre Levegh életét vesztette – a gyár kivonult az autósportból, így az F1-ből is.
A visszatérésre 1993-ban került sor, amikor a vállalat motorszállítóként csatlakozott az akkor újonc Sauber istállóhoz. A Mercedes 1995-től a McLaren csapat autóit látta el erőforrásokkal, s ma is tartó együttműködésük során három egyéni világbajnoki címet (Mika Ha:kkinen, 1998, 1999; Lewis Hamilton, 2008), valamint egy konstruktőri aranyérmet (1998) ünnepelhettek.
A német gyár tavaly az első és egyben utolsó idényében bajnoki címeket szerzett Brawn GP motorszállítója volt, majd 2010-ben ismét gyári istállóként tért vissza a Forma-1-be, miközben a McLaren és a Force India csapatokat továbbra is ellátja erőforrásokkal.
Az idei szezonban gyári csapatként egyelőre nem sikerült komolyabb eredményeket elérni. A 41 évesen visszatért, hétszeres világbajnok német Michael Schumacher jelentősen elmaradt a várakozásoktól (54 pont, 9. hely), míg honfitársa, Nico Rosberg három versennyel az idény vége előtt 122 ponttal a hetedik a pilóták pontversenyében.