F1
2015. november 28. szombat, 19:46
Szerző: Strommer Benjamin, Fotó: DPPI
A csapat állítása szerint azért kérték a partnerségekre vonatkozó szabályok tisztázását, hogy elkerüljék a drámai következményeket. Megint tagadják, hogy a Ferrari ellen léptek.
Mint már beszámoltunk róla, a Mercedes Abu Dhabiban egy 10 oldalas dokumentumot nyújtott be a versenybírói testületnek, amelyet nyilvánosságra is hoztak – ebben számos kérdést tettek fel a Formula-1-es szabályok értelmezését illetően, amelyek többsége arra irányul, mi engedélyezett a partnerségekben – mint ami a jövőre érkező Haas csapat és a Ferrari között működik. A Haas ennek keretei közt használhatja például a Ferrari szélcsatornáját, ami visszaélésre adhat lehetőséget.
Toto Wolff, a Mercedes sportigazgatója új nyilatkozatában hangsúlyozta, céljuk nem az, hogy keresztbe tegyenek az olasz riválisnak, hanem egyszerűen tisztázni akarják a szabályokat. Úgy érzi azonban, a jelenleg helyzet ahhoz vezethet, hogy a nagy gyártók minél több partneri kapcsolatot igyekeznek majd kialakítani – a költségek pedig az égbe szöknek. A stewardok válasza a holnapi futam előtt várható.
„Ez azt váltja ki, hogy újraszervezd a struktúrádat, és egyesítsd másokéval az aerodinamikai tesztelésre vonatkozó kvótád, közösen dolgozzatok, együtt neveljétek ki a személyzetet, és az infrastruktúrán is osztozzatok. Végső soron pedig egy fegyverkezési versenyhez vezethet, amely arról szól, mennyi partnert vagy céget tudtok szerződtetni, hogy nagyobb sebességgel dolgozzatok” – intett az osztrák csapatvezető.
Wolff aggályait osztja a McLaren első embere, Ron Dennis is, aki állítja, az összes csapat azonos véleményen van. „Bármelyik istálló megerősítheti, kitartó munkával azon igyekszünk, hogy a szabályok meggátolják egy ilyen lehetőség újbóli bekövetkeztét. Máskülönben nekünk is be kell állnunk a sorba. Nem fér hozzá kétség, valamilyen formában ezt kellene tennünk. Az F1 jövője pedig nem erről szól” – mondta Dennis.
Toto Wolff azonban hangsúlyozta, nem a Ferrarival igyekeznek kibabrálni, még ha ezt a laikusok valószínűleg nem igazán hiszik el neki. „Úgy gondoljuk, hogy a Ferrari és Haas együttműködése megfelel a szabályoknak, a Ferrari pedig zöld utat kapott az FIA-tól.”