Autó
2016. február 8. hétfő, 20:25
Szerző: Mészáros Gergely
Modern technikai arzenáljának köszönhetően minden körülmények között kimagasló tapadást és egyedülálló kezelhetőséget kínál az új Ferrarfi GTC4 Lusso.
2011 óta szerepelt a Ferrari kínálatában a négykerék-hajtású FF, melynek utódja új névvel és az eddiginél is ütősebb technikai csomaggal kerül a kereskedésekbe. Az olasz sportkocsi-gyár alaposan átdolgozta a 2+2 személyes modelljének hajtásláncát, s az elektronikus E-Diff differenciálművel és SCM-E lengéscsillapítókkal összedolgozó, új 4RM-S rendszer már a hátsókerekeket is kormányozza. Így a GTC4 Lusso az első összkerekes modell hátsókerék-kormányzással. Nem mellesleg a 6.3 literes V12-es motor csúcsteljesítményét is megnövelte a Ferrari, immár 680 lóerő leadására képes 8000-es fordulatnál, miközben a maximális nyomaték – 697 Nm – 80 százaléka már 1750-es fordulattól a pilóta rendelkezésére áll. Ennek segítségével 3,4 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra, végsebessége pedig 225 km/h.
A GTC4 Lusso külsejét is a nagyobb teljesítményhez szabták, az áttervezett első lökhárító, a hátsó diffúzor, valamint a tetőre szerelt légterelő is hozzájárul az autó jobb aerodinamikai tulajdonságaihoz. Ráadásul nem is csúnya. Az utastérben az új, 10.25 colos képernyővel kommunikáló infotaiment berendezés jelenti a legfőbb változást, ám átdolgozták a Manettinót, valamint kisebb lett a kormány is. A közönség először Genfben találkozhat az új Ferrarival.