Michael Schumacher visszatérése óta a legjobb teljesítményt nyújtotta időmérő edzésen, a harmadik lett a Mercedesszel, míg a világbajnok Sebastian Vettel, keményebb keveréken teljesítve legjobb körét, az ötödik helyről indulhat a Red Bullal.
Ahogy Ausztráliában, úgy Malajziában is Hamilton első, harmadik etapban futott köre elég volt az első helyhez, az 1:36.219-es időt senki nem tudta megjavítani. Button volt a második az első körök után, de később Schumacher jobban teljesített nála. A Mercedes úgy tűnt, mindkét autójával búcsúzik a második etapban, de végül a két pilóta továbbjutott és csak egy mért kört futottak a harmadik etapban.
Schumacher ezt követően visszatért a boxba, míg Button folytatta a körözést és 0.032 másodperccel előzte meg a Mercedes pilótáját. Schumacher csapattársánál, Nico Rosbergnél 0.3 másodperccel bizonyult jobbnak.
A harmadik etapban folytatott küzdelem igen szoros volt, az első és a nyolcadik helyezett között csupán csak 0.4 másodperc különbség volt.
A Red Bull nem tudta felvenni a küzdelmet a pole pozícióért folytatott harcban – az első etapot megnyerő Mark Webber a negyedik helyen zárta az időmérő edzést, Vettel a keményebb Pirelli keveréket választotta és a hatodik időt érte el. Kimi Räikkönen fért be a Red Bull két pilótája közé, de a Lotus – amely a második etapban a leggyorsabb volt – a 10. helyre kerül visszasorolásra, sebességváltó csere miatt. Räikkönen csapattársa, Romain Grosjean a hetedik lett.
A csapat saját elvárásai ellenére Fernando Alonso a harmadik etapba jutott – habár csak a sauberes Sergio Perezt tudta legyőzni – és a kilencedik helyen végzett. Felipe MAssa közel volt Alonso sebességéhez, de a második etapban búcsúzni kényszerült, a 12. helyen zárt.
A melbourne-i időmérő edzésen meglepetést okozó pilóták közül sokan visszaestek Malajziára. Pastor Maldonado rövid ideig tartózkodott csak az első tízben, annak ellenére, hogy a második etapban a kavicságyat is meglátogatta, a Mercedes utolsó köreinek köszönhetően a 11. helyen végzett. Maldonado két hellyel előzte meg csapattársát, Bruno Sennát.
A harmadik etapba sem a Force Indiáknak, sem a Toro Rossóknak nem sikerült bejutniuk. Paul di Resta és Nico Hülkenberg között szoros küzdelem folyt, a 14. és 16. helyen végeztek, csak 0.013 másodperc volt a két pilóta között, ám közéjük be tudott férni Daniel Ricciardo, kinek csapattársa, Jean-Eric VErgne már az első etapban kiesett, a 18. helyről várhatja a Maláj Nagydíj rajtját. A második etapból búcsúzók közül a 17. helyen Kamui Kobayashi zárt.
Az időmérő edzésen a HRT a 107 százalékon belül tudott teljesíteni, ám mivel Heikki Kovalainen öt helyes rajtbüntetést kap az Ausztrál Nagydíjon történtek miatt, ő indulhat az utolsó helyről.
A Maláj Nagydíj vasárnap, helyi idő szerint 17 órakor kezdődik. Nem szabad elfelejteni, hogy a nyári időszámításra történő átállás miatt Magyarországon vasárnap hajnali kettő órakor az időmérőket három órára kell átállítani.
Maláj Nagydíj – Időmérő végeredménye:
Hely | Versenyző | Csapat | Idő | Körök |
Q3 | ||||
1 | Lewis Hamilton | McLaren | 1’36.219 | 14 |
2 | Jenson Button | McLaren | 1’36.368 | 14 |
3 | Michael Schumacher | Mercedes | 1’36.391 | 14 |
4 | Mark Webber | Red Bull | 1’36.461 | 19 |
5 | Kimi Raikkönen | Lotus | 1’36.461 | 13 |
6 | Sebastian Vettel | Red Bull | 1’36.634 | 14 |
7 | Romain Grosjean | Lotus | 1’36.658 | 14 |
8 | Nico Rosberg | Mercedes | 1’36.664 | 14 |
9 | Fernando Alonso | Ferrari | 1’37.566 | 16 |
10 | Sergio Perez | Sauber | 1’37.698 | 17 |
Q2 | ||||
11 | Pastor Maldonado | Williams | 1’37.589 | 14 |
12 | Felipe Massa | Ferrari | 1’37.731 | 15 |
13 | Bruno Senna | Williams | 1’37.841 | 13 |
14 | Paul di Resta | Force India | 1’37.877 | 15 |
15 | Daniel Ricciardo | Toro Rosso | 1’37.883 | 14 |
16 | Nico Hülkenberg | Force India | 1’37.890 | 13 |
17 | Kamui Kobayashi | Sauber | 1’38.069 | 12 |
Q1 | ||||
18 | Jean-eric Vergne | Toro Rosso | 1’39.077 | 7 |
19 | Heikki Kovalainen | Caterham | 1’39.306 | 9 |
20 | Vitaly Petrov | Caterham | 1’39.567 | 6 |
21 | Timo Glock | Marussia | 1’40.903 | 8 |
22 | Charles Pic | Marussia | 1’41.250 | 8 |
23 | Pedro de la Rosa | HRT | 1’42.914 | 4 |
24 | Narain Karthikeyan | HRT | 1’43.655 | 6 |