A Williams az egyetlen olyan csapat a mezőnyben, amely a lendkerekes hibrid rendszert használja az akkumulátoros megoldás helyett.
Az istállók nagy része a Magneti Marelli partnere, a McLaren és a BMW-Sauber maga fejleszti a rendszert. A korábbi BMW és Honda mérnök, Jacky Eecklaert úgy véli, hogy Mario Theissen csapata hamarosan változtathat az eddigi rendszeren.
"A BMW jelenleg akkumulátorokkal dolgozik. De biztos, hogy már készítik a speciális kondenzátort, amelynek a súlya kisebb, mint az akkumulátoroké. A Hondánál is ezzel kísérleteztünk. Az akkumulátorok hűtést igényelnek. A kondenzátor nagyobb sűrűségben tárolja az energiát, mint az akkumulátor."
A Motorsport Aktuell-nek azt is elmondta, hogy a hibrid rendszer hozzájárulhat ahhoz, hogy a versenyzők jobb köridőt teljesítsenek. "Amikor a Hondával kipróbáltuk a rendszert, a jerezi ötös és hatos kanyar között 7-8 km/h-val nagyobb volt a sebesség. A rendszer nemcsak az előzésre jó."
A csapatok nagy része még nem döntött arról, hogy használja-e a plusz teljesítményt, mivel a megfelelő ballasztelosztással hasonló előnyre lehet szert tenni.