Az elmúlt hetekben számos Formula-1-es szakértő is felhívta a figyelmet a hibrid rendszer veszélyeire. Az áramütés esélye nemcsak a szerelőket és a pályaőröket fenyegeti, hanem a versenyzőket is.
Rövidzárlat esetén az autó áram alá kerülhet, mivel a karbon kasztni jó vezető. Míg a pálya szélén dolgozókat speciális kesztyűvel látják el, a Puma egy olyan cipőtalpat fejleszt, amely nem vezeti az áramot.
A jerezi teszten Vettel páros lábbal ugorva hagyta el a versenygépét, hogy megakadályozza a leföldelést. "Inkább ugrom eggyel többször, mint eggyel kevesebbet." – idézi a Bild a Red Bull Racing versenyzőjét.
A Red Bulletin-nek adott interjúban elmondta, hogy ez is a gyakorlat része. "Azt hiszem a rendszer biztonságos. Elméletben több helyzetet is végigjátszottunk. Különböző utasításokat kaptam, például, hogy baleset után páros lábbal ugorjak ki az autómból."
A csapat főhadiszállásán kigyulladt egy hibrid akkumulátor, így ki kellett üríttetni az épületet. "Ez is azt bizonyítja, hogy veszélyes a rendszer." – tette hozzá Christian Horner.