Négy év telt el azóta, hogy ferraris pilóta szerezte meg a világbajnoki címet, a nyomás pedig Stefano Domenicali vállára nehezedik.
Tavaly a Ferrari majd’ 800 személyautót adott el Kínában, ezzel a világ legnépesebb országa a cég második legfontosabb piacává lépett elő (az USA mögött, de Németországot, Olaszországot és Nagy-Britanniát megelőzve).
Ez azt jelenti, hogy Kína több, mint tíz százalékát vásárolta fel a Ferrari teljes 2011-es termelésének – lenyűgöző adat annak fényében, hogy az Ágaskodó Ló 1993-ban lépett be a kínai piacra.
A Ferrari elnökének, Luca di Montezemolónak biztosan fejből menne az eladott autók pontos statisztikai lebontása típus és szín szerint – nem lehetetlen, hogy ez járt az eszében, amikor a januári Wroom rendezvényen kifejtette, hogy a Scuderia Ferrari következő csapatfőnöke minden további nélkül lehetne kínai.
“Látható, hogy Domenicali utóda már megvan: Kínából fog jönni…” – mondta Alberto Antonini, az Autosprint szerkesztője.
Rencken kitér arra is, hogy a Forma-1 szerepe miként változott meg Olaszországban az elmúlt egy-két évtizedben. Régen, ha a Ferrari győzött, az olaszok velük ünnepeltek – ha vesztettek, velük sírtak. Ma, amikor tízmillió ember nézi a futamot, egyszerűen nyerni kell, mivel az alkalmi néző nem érti meg a sport hihetetlenül komplex mivoltát.
Tényleg elképzelhető, hogy Domenicalit menesztik egy újabb sikertelen év után?
“Attól függ, hogyan veszíted el a bajnokságot. Ha ugyanolyan idényük lesz, mint tavaly, akkor Domenicali pozíciója és szerepe mindenképp komolyan mérlegelve lesz. Semmi kétség” – magyarázta Allievi, Olaszország egyik legelismertebb Forma-1-es szakújságírója, valaki, aki Enzo Ferrarit is személyesen ismerte.