Forma-1: Monacói Nagydíj – Győztesek és vesztesek

image Igaz, hogy nem ez volt a Forma-1 történetének legizgalmasabb versenye, hisz alig láthattunk előzést, kárpótlásként viszont itt a tény, hogy olyasmi történt, ami még soha: az idény hatodik futamán felavatták a hatodik győztest, Mark Webber személyében.

A verseny sztárja: Mark Webber

Ki mást is lehetne elsőként kiemelni a tegnapi verseny után, mint a tulajdonképpen rajt-cél győzelmet aratott Mark Webbert. Hatalmas szellemi erőt ad ez a győzelem az ausztrál pilótának, aki tavaly Brazíliában tudott utoljára nyerni, de azt sokan nem tekintették valódi győzelemnek, inkább ajándéknak a csapattól…Monacóban nyerni, önerőből, egy olyan autóval, ami nem emelkedik ki a mezőnyből, az már egészen más, sokkal nagyobb siker. Ahogy maga Webber is elmondta: „erzelmileg dupla annyit ér egy itt aratott győzelem, még ha ugyanannyi pontot is adnak érte, mint a többiért.”

A verseny előzése

Olyan volt ez a Monacói Nagydíj az előzések szempontjából, mint a régi időkben, amikor még nem volt KERS, nem volt DRS. A 24 pilóta gyakorlatilag aláírta a tényt, miszerint Monacóban nem lehet előzni. Mi sem mutatja ezt jobban, mint hogy Sergio Perez futotta a verseny leggyorsabb körét 1.17.296.-os idővel, míg az élen is csak 1.18. körüli időket mentek, de még így is nehezére esett a mexikóinak megelőznie egy Marussiát a 14. kanyarban.

Nyertesek

Nico Rosberg

Rosberg gyorsabb volt Webbernél a futamon, mégis második lett, mert itt minden a pozíciótól függött, a pályán nem lehetett megelőzni egy hasonlóan gyors pilótát – sőt még egy sokkal lassabbat is nehezen – így aztán azzal próbálkozott a csapat, hogy a tervezettnél korábban hívták ki Rosberget a kerékcserére, talán így megelőzi a bokszban a Red Bullt, de nem sikerült. Monacóban az sem meglepő, ha nem a leggyorsabb pilóta nyer.

Fernando Alonso

Fernando Alonso megint ott volt a dobogón, ismét hozta az eredményt, amit talán senki nem is várna el tőle. 16 körön át üldözte Hamilton, és ekkor volt köztük 4,2 másodperc a különbség – ez volt a legnagyobb különbség az egész verseny során, de arra pont tökéletes volt, hogy tiszta és rettentő gyors köröket mehessen. A 17. körben a leggyorsabb középső szektort produkálta, ott, ahol korábban mindig vesztett Hamiltonnal szemben, aztán pedig fokozatosan megközelítette, a 28. körben már utolérte, és szerencséjére nem volt a környéken egy Marussia, hogy keresztülhúzza a terveit. Nagy taktika volt a Ferraritól, jó munka Alonsótól. Ha lehetett még növelni az ázsióját az olasz csapatnál, hát most sikerült neki.

Sebastian Vettel

Szerencsés volt a német bajnok, hogy megúszta Romain Grosjean ámokfutását, és csak külső szemlélője volt a rajt után kialakult helyzetnek. Ha mindez nincs, talán csak a 8-9. helyre lett volna elég a teljesítménye. Persze, tavaly nyert itt, így ha megkérdezik, biztos nem a negyedik helyet tartotta volna az ideális eredménynek.

Lewis Hamilton

Hasonlóan Vettelhez, neki sem ez álmai eredménye, de még ennek is örülnie kell, főleg, ha megnézi, hogy járt csapattársa. Ráadásul megint rájárt a rúd, a kerékcseréje ezúttal sem volt tökéletes, az eredményjelző táblájáról pedig potyogtak a számok. Megint csak a csapat hátráltatta a brit bajnokot, de valószínűleg ezek nélkül sem sikerült volna felkapaszkodnia a dobogóra.

 Felipe Massa

Végre egyszer a nyertesek közé lehet sorolni a brazilt, végre pontot szerzett, végre tudta tartani a tempót csapattársával. Végre bekerült a Q3-ba, erre, főleg itt, Monacóban nem sokan fogadtak volna. A végén talán visszavett egy kicsit, de egyébként végig hajtotta a versenyt úgy, ahogy az egy Ferrari pilótához méltó. Hogy elég lesz-e ez a teljesítmény ahhoz, hogy véget vessen a pletykáknak, miszerint év közben menesztik, hamarosan kiderül.

Force India

erdemes volt a csapatfőnöknek kikötnie a jachtot a hétvégén, hisz mindkét pilótája pontot tudott szerezni. Paul di Resta a hetedik, Nico Hülkenberg a nyolcadik lett.

Kimi Raikkonen

Akkor is biztosak lehetnénk a finn pilóta csalódottságában a kilencedik helyezése miatt, ha nem hallottuk volna, mit nyilatkozott a futam után, de csak a győztesek közé került, mert mindenki, aki pontot tudott szerezni, megérdemli ezt.

Bruno Senna

Az utolsó pontszerző, de egy pont is pont, főleg, ha az ember agyonsztárolt csapattársa idő előtt kiesik a versenyből. Senki ne kételkedjen benne, hogy Bruno Senna és a Williams csapat hatalmas erőfeszítéseket tett ezért az eredményért, sőt a két héttel ezelőtti tűzeset után azért is, hogy egyáltalán rajthoz tudjanak állni.

Vesztesek

Romain Grosjean

Grosjean futama 100 méterig tartott, és persze ezúttal sem csak magát sodorta bajba. Ez a harmadik ilyen megmozdulása volt a franciának az idén, lassan elgondolkodhatnak róla a Lotus csapatnál, nem volt-e mégis korai Grosjean behozatala a legmagasabb kategóriába. Gyors a fiú, afelől nincs kétség, csak mintha a forgalomhoz nem lenne hozzászokva.

Michael Schumacher

Az idei szezon legszerencsétlenebbike a német bajnok, ez már vitathatatlan. Alig, hogy visszaállította régi renoméját, és pole pozíciót szerzett, a versenyen ismét nullázott. A szerencsétlensége összetett, hiszen saját hibájából nem indulhatott az első helyről, és ha ez nincs, a Grosjeannal való incidenst is megúszta volna. A versenyt viszont akkor sem tudta volna befejezni, hiszen, mint Ross Brawn a futam után elmondta, az üzemanyag nyomás problémája nem az ütközés következménye volt – tehát akkor is bekövetkezett volna, ha Schumacher a visszatérő győzelme felé száguld éppen.

Jenson Button

Hamiltonnal együtt, sok köszönetet ő sem tolmácsol újabban a csapata felé. Elég volt egy gyengébb időmérő, és máris a sűrűjében találta magát, ahonnan ezen a pályán nem volt kiút. Sokat elárul a helyzetről, hogy Button a McLarennel képtelen volt megelőzni a Caterham pilótáját, Heikki Kovalainent. Két vigasza lehet: pontot amúgy sem szerzett volna, és most a számára szép emlékeket idéző Kanadai Nagydíj következik.

Pastor Maldonado

Erre mondják, hogy egyszer fenn, egyszer lenn. A versenybírók nem hitték el, hogy véletlen hajtott neki Pereznek a harmadik szabadedzésen, így a rajtrács végére került – onnan bizonyára rettenetesen távolinak tetszett a két héttel ezelőtti első hely.  Nem is tartott sokáig a szenvedése, miután nem sikerült bevennie a hatos kanyart.