Noha az edzéseken jól szerepelt a Williams két pilótája, Rubens Barrichello és Nico Hülkenberg, a változatos versenyen végül egyikük sem tudott pontot szerezni. A fiatal német – akit még boxáthajtásos büntetéssel is sújtottak – sokáig pontszerző helyen haladt, végül a 13. helyen végzett, míg brazil csapattársa közvetlenül mögötte, a 14. helyen végzett.
Amikor a Kanadai Nagydíj időmérő edzésén a HELL által szponzorált Williams csapat a rajtrács 11. és 12. helyét szerezte meg, az istálló egy emberként reménykedett abban, hogy pontokkal távozhatnak Montrealból. Aztán Barrichello esélyei már a startnál elszálltak – a brazil beragadt -, ráadásul egy Alguersuarival történt koccanást követően megsérült az autója, addig az élete első kanadai futamán induló Hülkenberg sokáig pontszerző helyen száguldott. Aztán megsérült az autója, ráadásul a fiatal németet megbüntették, így végül pont nélkül fejezték be a futamot.
Sam Michael, a csapat technikai igazgatója úgy véli, mindkét versenyzője azért nem végzett előrébb, mert a futam alatt mindkettőjüknek megsérült az autója, így a tervezettnél eggyel többször kellett kilátogatniuk a boxba. „Nagyon sok gondunk volt a futamon. Rubens már megint elakadt a rajtnál, majd amikor egyre előrébb verekedte magát, jött a balesete, és az első kerékcserét követően szinte azonnal újra ki kellett állnia egy új első szárnyért. Nico ragyogóan kezdte a versenyt, majd ő is ütközött, így azonnal kijött, és egy tartalék első szárnyat kapott az autójára. Fantasztikusan küzdötte vissza magát a pontszerző helyekre, de aztán jött az áthajtásos büntetése a boxban való megengedett maximális sebesség túllépéséért.”
Rubens Barrichello (14. helyezés – 1 kör hátrány, összpontszáma: 7 pont, helyezése a vb-pontversenyben: 12) ezúttal csúnyán elrontotta a rajtot, így már az első kör végén elvesztette az esélyét egy jó helyezésre. Aztán nagy csatát vívott a felzárkózásért, ám amikor a spanyol Alguersuarival csatázott, megsérült az autója, és egy nem tervezett boxlátogatást is be kellett iktatnia. Noha derekasan küzdött, a nagy hátrányát nem tudta ledolgozni, és egy kör hátrányban, a 14. helyen végzett csapattársa mögött. „Ott volt a nagy lehetőség előttünk, hogy pontokat szerezzünk, de a versenyen minden másként alakult, ahogy azt elterveztük. Kezdődött az elrontott rajttal, aztán folytatódott az Alguersuarival vívott csatámmal. Megelőztem volna, de ő le akarta zárni előttem az utat, de már elkésett. Hatalmasat kapott az autó, aminek következtében megsérült a bal első fékcsatornám. Amikor emelkedett a hőmérséklet, le kellett lassítanom, így többen elmentek mellettem. Ekkor vesztettem el minden reményem egy jó eredményre, ami nagyon frusztráló rám és a csapatra nézve. Pedig úgy érzem, ha nem lett volna gondom, jó helyen fejezhettem volna be a futamot.”
Nico Hülkenberg (13. helyezés – 1 kör hátrány, összpontszáma: 1 pont, helyezése a vb-pontversenyben: 17) egész eddigi montreali teljesítményét akár meg is koronázhatta volna, hisz ragyogóan kapta el a rajtot, feljött a 8. helyre, ám később a Sutillal történt koccanás miatt egy nem tervezett boxkiállást kellet beiktatnia. A második kiállásakor túl gyorsan ment a boxutcában, így áthajtásos büntetést kapott. Ám ezután is pazarul versenyzett, hisz a verseny utolsó szakaszáig visszaküzdötte magát a pontszerző 10. helyig, ám többen elmentek mellette, így a végén csak azért örülhetett a 13. helyének, mert csapattársa előtt ért célba. „Nagyon jól indult a versenyem, már a 8. helyen mentem, amikor a Sutillal való csatában megsérült az első szárnyam, így be kellett mennem a boxba. Amikor másodszor jártam ott, hibáztam, hisz átléptem a sebességhatárt, amiért jogosan kaptam áthajtásos büntetést. Ezek miatt rengeteg időt vesztettem, és ezek miatt nem sikerült pontot szereznem. Nagyon sajnálom, mert úgy érzem, a csapat nagyon sokat dolgozott a hétvégén, és egy versenyképes autót adtak nekem a futamra.”
Forrás: B. Molnár László – At&T Williams sajtóközlemény