Formula-1 fantázia: Daniel Ricciardo

image

Tavaly ilyenkor az ausztrál Daniel Ricciardo még csak a fiatal pilóták Abu Dhabi tesztjére készült, 12 hónappal és nyolc a Toro Rossónál teljesített pénteki tesztnapot követően azonban ma már a HRT csapat színeiben készülhet az Abu Dhabi Nagydíjra. Azt gondolhatnánk, hogy egy 22 éves fiatalembernek ezt követően már nem is nagyon maradtak álmai az F1-el kapcsolatban, de Ricciardónak azért szép számmal vannak még álmai, így szívesen versenyezne egyszer egy a makaói, a brands hatch-i, a nordschleife-i, és a bathurst-i pályákból összeállított aszfaltcsíkon, ahol Fangio Alfa Romeójával harcolna a győzelemért…

Ha bárhol a világon választhatnál egy várost egy új Formula-1-es pálya számára, akkor te a világ melyik városát választanád és miért?
Daniel Ricciardo:
„Las Vegas vagy New York. Egyik helyen sem voltam még, de abban biztos vagyok, hogy fantasztikus lenne. Az amerikaiak ugyanis nagyban játszanak!”

Ha választhatnál egy korábbi világbajnokot a csapattársadnak, akkor te kit választanál és miért?
DR:
„Ayrton Senna, így legalább megtanulnám, hogy hogyan is vezetett olyan pokolian jól az esőben.”

A Formula-1-ben rengeteg innováció volt a múltban, szárnyas autó, aktív felfüggesztés, turbómotor, hatkerekű versenyautó, és még lehetne folytatni. Ha visszahozhatnál egyet, ekkor mi lenne az, és miért?
DR:
„A V10-es motorokat – a hangjukért!”

Milyen innovációval szeretnél találkozni a jövőben?
DR:
„Semmi olyannal, ami túl futurisztikus. Én a régi iskola híve vagyok. A több lóerő sohasem árt, és meg kell tartanunk a dobhártya szaggató hangorkánt is.”

Ha az egész életedben csak egyetlen egy pályán versenyeznél, akkor melyik egykori, vagy jelenlegi pálya lenne az?
DR:
„Valószínűleg az egykori Nordschleife. Nagyon közel hozzá a második helyen Makaó áll, de a bathurst-i pálya is élvezetes lenne, bár ott még sohasem versenyeztem.”

Maserati, Alfa Romeo, Tyrrell és March csak néhány csapat, akik már nincsenek benne a sportban. Melyik csapatnál szeretnél a leginkább versenyezni és miért?
DR:
„Ez egy nehéz kérdés, nem is igazán tudok rá válaszolni, de Fangio Alfa Romeója az 50-es évekből nagyon különleges lenne.”

Ha tervezhetnél egy új F1-es pályát, akkor te mely pályákon található kedvenc kanyarjaidat építenéd be. És melyik az a három kanyar, amely a te listád élén szerepel és miért?
DR:
„A Dipper Bathurst-ból, a második szektor Makaóból, ahol az a gyors jobb kanyar, majd a padlógázas bal-jobb kombináció van, és a brands hatch-i pálya hátsó szekciója. Gyors is, hullámos is, igazi parti pálya.”

Ha visszamehetnél az időben, akkor te melyik korszakot választanád az 1950-es és az 1990-es évek között és miért?
DR:
„Feltehetőleg a 80-as éveket választanám. De őszintén úgy gondolom, hogy mindegyik évtized különleges volt valamilyen szempontból, ezért mindegyiket szívesen kipróbálnám. Bár talán az 1980-as években, hasonlóan az 1950-es, vagy 1960-as évekhez lehetett a legérdekesebb az autók vezethetősége.”

Melyik jelenlegi Formula-1-es szabályt változtatnád meg a leginkább és miért?
DR:
„Szeretnék az autóm teljesítményéhez hozzáadni néhány lóerőt! (nevetés) Komolyan úgy gondolom, hogy most jó időszakban vagyunk, és a versenyzés nagyon izgalmas, ezért nem kellene sok mindent megváltoztatni. Szeretném azonban, ha a mezőny sokkal szorosabb lenne, mert ez egy olyan dolog, ami még jobbá tenné a futamokat.”

Ha választhatnál két Formula-1-es kiválóságot a múltból, akkor kiknek az egymás elleni csatáját néznéd meg a legszívesebben?
DR:
„Ayrton Senna és James Hunt.”

Ha csapatvezető lennél, akkor ki az a két jelenlegi pilóta, akit a saját csapatodhoz szerződtetnél (magadon és a jelenlegi csapattársadon kívül)?
DR:
„Cole Trickle vagy Rowdy Burns! (nevetés) (ők mindketten a Mint a villám – Days of Thunder – című film szereplői).”