Ha bárhol a világon választhatnál egy várost egy új Formula-1-es pálya számára, akkor te a világ melyik városát választanád és miért?
Heikki Kovalainen: „Egyértelműen Helsinki. De mielőtt azt mondanád, hogy ebben semmi új sincs, hiszen finn vagyok, én azt mondom, hogy azért, mert ez egy nemzetközi város. A verseny fantasztikus lenne, akárcsak az azt követő buli. Abban biztos vagyok, hogy a zene metál zene lenne, egy kis Nightwish, ami biztosan nem szokványos parti zene, de én legalábbis szeretem…ó és igen télen lenne a futam, szöges gumikon.”
Ha választhatnál egy korábbi világbajnokot a csapattársadnak, akkor te kit választanál és miért?
HK: „Kimi (Raikkonen). Gyanítom, hogy én és Kimi elég mókás páros lennénk, a versenypályán kívül is. Valamint finnül is tudnánk beszélgetni, amit a mérnökök nem értenének. Igazán mókás lenne.”
A Formula-1-ben rengeteg innováció volt a múltban, szárnyas autó, aktív felfüggesztés, turbómotor, hatkerekű versenyautó, és még lehetne folytatni. Ha visszahozhatnál egyet, ekkor mi lenne az, és miért?
HK: „A V10-es motorokat. Nem igazán hiányolnék mást, mert a V10-es motorok hangja teljes terhelésen nagyon nagy volt, ezért szeretném, ha visszatérnének.”
Milyen innovációval szeretnél találkozni a jövőben?
HK: „Nem gondolom, hogy a mostani helyzethez képest bármit is különösebben meg kellene változtatni. A pilóták mindig is több lóerőt és nagyobb tapadást akarnak, és nem igazán érdekli őket, hogy ezt mitől is kapják meg, csak gyorsabbak akarnak lenni, így bármit is adsz nekem, ami ezt eredményezi én már boldog vagyok.”
Ha az egész életedben csak egyetlen egy pályán versenyeznél, akkor melyik egykori, vagy jelenlegi pálya lenne az?
HK: „Suzukát választanám. Ez egy megfelelő pálya a pilóták és az autók kipróbálására. Az első szektor az egyes és a hetes kanyar között az én kedvencem a szezon összes kanyarja közül. Jól kell kezdeni és nyomni kell különben időt veszítesz, és ez az, amit egy igazi pálya adni tud, éles és gyors kanyarok, hatalmas szenvedély, hozzáértő rajongók, igazi verseny. Egyszerűen imádom.”
Maserati, Alfa Romeo, Tyrrell és March csak néhány csapat, akik már nincsenek benne a sportban. Melyik csapatnál szeretnél a leginkább versenyezni és miért?
HK: „Én annál a csapatnál vagyok, ahol mindig is versenyezni akartam! De őszintén a csapat neve nem fontos, az a fontos, hogy a csapat hogyan is áll hozzá a versenyhez, és úgy gondolom, hogy mi jól csináljuk.”
Ha tervezhetnél egy új F1-es pályát, akkor te mely pályákon található kedvenc kanyarjaidat építenéd be. És melyik az a három kanyar, amely a te listád élén szerepel és miért?
HK: „Ha csak három kanyart választhatnék, akkor a suzukai S-kanyart, a Becketts-et Silverstone-ból, és az Eau Rouge-t (Spá-ból) választanám. Eau Rouge már nem olyan nagy kihívás, mint egykoron volt, de Suzuka és a Becketts azért még mindig kemény.”
Ha visszamehetnél az időben, akkor te melyik korszakot választanád az 1950-es és az 1990-es évek között és miért?
HK: „Én határozottan a modern dolgokat szeretem az életemben, ezért a mostani időszakot választanám, és nem a biztonság, vagy a csillogás miatt, de a helyzet az, hogy az autók most a leggyorsabbak, és nagyon nagy elkötelezettséget igényelnek. Még mindig veszélyesek, még akkor is, ha ez elfogadhatóbb szinten van. Jó a hangjuk és élvezetes vezetni őket.”
Melyik jelenlegi Formula-1-es szabályt változtatnád meg a leginkább és miért?
HK: „Igazából semmit sem szeretnék megváltoztatni. A szabályok illenek ehhez az időszakhoz, ezért szerintem egészen jók.”
Ha választhatnál két Formula-1-es kiválóságot a múltból, akkor kiknek az egymás elleni csatáját néznéd meg a legszívesebben?
HK: „Ismét Mika Hakkinen és Ayrton Senna. Tudom, hogy versenyeztek egymás idején, de nem akkor, amikor a csúcson voltak. Szerintem Mika az ő napjaiban képes lett volna felvenni a versenyt Ayrtonnal, amit csodálatos lett volna látni.”
Ha csapatvezető lennél, akkor ki az a két jelenlegi pilóta, akit a saját csapatodhoz szerződtetnél (magadon és a jelenlegi csapattársadon kívül)?
HK: „Én Fernando Alonsót választanám.”
Csak 19 nagydíj van a versenynaptárban, ha hozzátehetnél egyet, akkor te melyik pályát választanád és miért?
HK: „Hahaha! Ahvenisto vagy Kemora Finnországból, vagy ha ezt nem lehet, akkor Oulton Park, vagy a hosszabb Brands Hatch-i pálya. De inkább Oulton Park. De ez elég elmebeteg ötlet, egy modern Formula-1-es autó számára nem lenne ideális. Túl veszélyes, de akkor is felmenni a Druids-tól a Lodge-ig a nagy ugratóval a közepén igazán kemény. Ha ott elesnél, abból nagy baj lenne, de akkor is érdemes lenne megnézni.”
Egy vacsorát adsz, amelyre a jelenből, vagy a múltból bármely négy embert meghívhatnál az autósportok világából, akkor te kiket hívnál meg?
HK: „Kimit biztosan, mert nincs buli Kimi nélkül. De ha már Kimi, akkor ott kellene lennie Eddie Irvinenak is. És Tony Fernandest is biztosan meghívnám. Ők hárman is tudnának bulizni, így másra már nem is lenne szükség, Negyediknek pedig meghívnám a barátnőmet, Catherine-t (Hyde).”
Ha lenne egy lehetőséged, hogy a Formula-1 múltjából bármelyik legendás versenyautót kipróbáld (a csapatodén kívül), akkor te melyiket választanád?
HK: „A Red Bull 2011-es autóját. (nevetés)”
Tetőtéri medence, tekepálya, mozgó sushi bár, csak néhány dolog, amivel a motorhomeok nincsenek felszerelve. Ha te hozzátehetnél valamit a csapatod motorhomejához, akkor mi lenne az?
HK: „Nyilvánvalóan egy szauna. Mi mást is akarhatna egy finn?”
Képzeljük el, hogy megnyerted a világbajnoki címet, hol rendeznéd az ünnepi vacsorát, és mi lenne a menü?
HK: „Visszamennék Észak-Finnországba, és télen, az erdő közepén egy jó kis partit adnék. Megmutatnám, hogy hogyan is kell ünnepelni.”