Papírforma időmérő, baki a rajtnál – dupla felvezető kör –, sok-sok büntetés, végül Vettel nyer. A sorozat 4. része a Magyar Nagydíjról szól, az év eddigi legjobb versenyéről.
Kolbert Márió, a Formula Junior sorozat szerzője 13 éves, a Formula-1-et 2008 óta követi, eddig pedig egy időmérőt és futamot sem hagyott ki. Összefoglaló cikkeiben feleleveníti az egyes versenyek eseményeit, és értékeli a legfontosabb pillanatokat.
Időmérő:
A Q1-ben nagy meglepetésre Button nem jutott tovább a legjobb 15 közé, mert a 16. helyen kiesett annak ellenére, hogy a szabadedzéseken volt esély a bejutásra. Mellette még Ericsson, Nasr, Merhi és Stevens esett ki. A Q2-ben már Alonso sem tudott továbbmenni a legjobb 10 közé. A Q3-at szokásosan tízen kezdték meg 12 percben. Mondhatjuk megszokottnak, hogy az Ezüst nyilak kibérelték maguknak az első két rajtkockát Hamilton-Rosberg sorrendben, mögöttük Vettel várhatta a rajtot.
Futam:
A verseny már jól kezdődött, mert Massa elnézte a rajtkockát, ezért a mezőny elment még egy felvezető körre, így lett a 70 körös Magyar Nagydíj már csak 69 kör. A két Ferrari elment és lerajtolta a Mercedeseket, majd Hamilton a sikánt elrontva visszaesett a 10. pozícióba. A következő izgalmas esemény a 20. körben Maldonaldo és Perez ütközése volt, amely forró pillanatokat hozott a versenyben. Majd 20 kör elteltével Raikkönennek lett nehezebb a futam, mert az MGU meghibásodott nála.
A Force India gyengélkedése a futamon folytatódott, mert a célegyenes végén magától leszakadt az első szárny, ezzel behívva először a Virtuális Safety Car-t, rá pár pillanatra pedig a rendes Safety Car-t. Miután lement, Hamilton és Ricciardo találkozott össze, az 56. körben pedig Raikkönen adta fel a versenyt.
Ezzel folytatódtak a Magyar Nagydíj fordulatai, mert Sainz is kiállt, majd utána Rosberg és Ricciardo ütközése jelentett egy kis izgalmat. Főleg, mert a német bal hátsó defektet kapott, Riccardonak pedig az első szárnya sérült, ezért a boxba mentek. Rosberg a 8. helyre jött vissza, ahonnan már nem tudott előrébb jutni, Ricciardo a 3. pozícióba. A versenyt Vettel nyerte szinte hibátlanul, mögötte első dobogós helyezését elérve jött Kvyat, és a dobogó 3. fokát Ricciardo foglalta el.
Ez a verseny hihetetlenül jó volt, szerintem Silverstone-t is felülmúlta, mert itt aztán tényleg volt izgalom és fordulat, én 5-ből 5 pontot adok neki. A következő futam a Belga Nagydíj lesz négy hét múlva, hát elég nehéz lesz kivárni!
Csapatok értékelése:
Mercedes: A Mercedesek ebben az évben a legrosszabb futamot futották, Hamilton 6., Rosberg 8. lett, a brit még így is növelni tudta összetettbeli előnyét 21 pontra. Szerintem nem volt teljesen jogos, hogy a német nem kapott büntetést, mert járt volna neki, szabad szemmel látni lehetett, hogy ráengedte Ricciardora az autót.
Ferrari: A Ferrari nagyon jó futamot futott, habár ha Raikkönennek nem lesz rossz az autója, akkor talán egy Ferrari 1-2 is meglehetett volna. De Vettel erős volt, akárcsak a finn, mert a szabadedzéseken még ő tűnt gyorsabbnak. Raikkönen balszerencse-sorozata most is tarolt, ami nem túl jó se neki, se a csapatnak, de szerintem a finn is van olyan jó versenyző, mint a társa, vagy lehet, hogy jobb, főleg ha nem lenne az a sok meghibásodás, kiesés. De a Ferrari magára fog találni a második félévben, és ha még be is éri a Mercedest Vettel, akkor lesz nagyon izgalmas a szezon fennmaradó része.
Williams: Bottas még Ricciardoval is harcolt, csak hát Verstappen defektet okozott neki a Safety Car után, pedig jó versenyük lett volna. Bottas 14., Massa 12. lett, így pontot sem szereztek.
Red Bull: A Red Bull eddigi legjobb hétvégéjét futotta, a szabadedzéseken látni lehetett, hogy közel vannak a Mercedeshez, de erre nem gondoltam volna, hogy 2. és 3. pozíciót fogják hozni. Kvyat a verseny előtt úgy vélekedett, hogy a Hungaroring nem való a modern F1-es autóknak, szerintem ez a véleménye biztos, hogy megváltozott a 2. hely megszerzése után. Szerintem a Red Bull magára talált és lehet, hogy még beleszólhatnak a pontverseny állásába.
Force India: Igazából ez nem a csapat hétvégéje volt, mert az első szabadedzésen Pereznek kitört a jobb hátsó felfüggesztése, majd vasárnap Hülkenberg első szárnya tört le magától, lehet gyártási hiba volt vagy csak tervezési, de az biztos, hogy túl sok volt a véletlen. Nem sokkal később Perez kényszerült kiállni a boxba végleg, ezzel a Force India hétvégéje befejeződött.
Lotus: Az biztos, hogy az FIA most egy kicsit túlzott, hogy Maldonaldonak háromszor is adott büntetést, így szinte teljesen elrontva a venezuelai versenyét, de még ennek ellenére is 14. lett, csapattársa viszont 7. helyen ért célba.
Toro Rosso: Verstappen idei legjobb helyezését érte el, mert a 4. lett, de Sainz kiesett, pedig elég jó hétvégét futottak. Ugye a verseny után Sainz azt mondta, hogy a csapat Verstappennek kedvezett taktika szempontjából, amit visszaszívott, de szerintem igaza lehetett.
Sauber: Nem volt túl jó hétvégéjük, mert a futamon még 17-18. helyen is álltak, de végül a 10-11. helyen értek célba Ericsson, Nasr sorrendben.
McLaren Honda: Amikor megláttam a Q2-ben, hogy Alonso alatt megállt az autó és elkezdte betolni, akkor nagyon meglepődtem, mert nem biztos, hogy mindenki ezt csinálta volna. A McLaren idei legjobb helyezéseit érte el, Alonso 5., Button pedig 9. lett. Érdekesség, hogy ketten 12 pontot gyűjtöttek, mint a két Mercedes.
Manor: A kiscsapat még mindig gyengélkedik, de azért haladnak a cél felé. Stevens kiesett, de Merhi 15. lett.