Elmaradt szabadedzés, félbehagyott időmérő és egy rendkívül izgalmas futam világbajnok megkoronázásával. Sorozatunk következő része az 5 pontra értékelt austini hétvége pillanatait eleveníti fel.
Kolbert Márió, a Formula Junior sorozat szerzője 13 éves, a Formula-1-et 2008 óta követi, eddig pedig egy időmérőt és futamot sem hagyott ki. Összefoglaló cikkeiben feleleveníti az egyes versenyek eseményeit, és értékeli a legfontosabb pillanatokat.
Időmérő
A hivatalos időben (szombaton) nem tudták megtartani az időmérőt a sok csapadék miatt, ezért vasárnapra halasztották. Az időmérő elején még nem esett az eső annyira, ezért a pilóták elkezdhették a körözést a pályán, de Sainznak hamar véget ért, falnak dobta az autóját a 4-es kanyar után. A Q1 kiesői Sainz, Stevens, Rossi, Nasr és Ericsson voltak. A Q2 már egy kissé veszélyesen indult, mert az eső megint elkezdett esni, viszont most nem törte össze magát senki, a Q2 kiesői Maldonado, Button, Grosjean, Bottas és Alonso voltak. A Q3-at nem indították el az időjárási körülmények miatt, így a Q2 alapján indultak el a pilóták, ezért Rosberg lett az első, Hamilton a második, és Ricciardo harmadik.
Futam
Érdekes volt, mert az időmérő a futam elindítása előtt 5 órával volt, és mégis szinte száraz pályán kezdtek neki az 56 körnek. Mindenki intermediate gumikkal rajtolt el. Az első kanyarban páran megforogtak, és néhányuknak meg is sérült az autója. Még a rajtnál Rosberg visszacsúszott az 5. helyre, Hamilton átvette a vezetést. Az első kör végén Bottas kiment kereket cserélni és feltetette a lágy gumikat… korai volt. Majd a második körben Nasr is kijött gumikat cserélni és ő is szárazpályás abroncsokat tett fel. Bottas a 6. körben műszaki hiba miatt kényszerült feladni a versenyt, majd négy körrel később Grosjean is kiesett. Az első komoly és értelmes kerékcsere a 17. körben Button részéről jött össze, aki szintén már lágy gumikat tetetett fel, és meg is lett a leggyorsabb kör.
A 18-19. körben kijöttek a Mercedesek és a Red Bullok is, és Hamilton a második helyről a negyedikre esett vissza. A 21. körben Kimi a hideg gumikon a falnak csúsztatta autóját, de egy játszadozás után kihozta az autót a falból, és majdnem egy táblát is vitt magával. Massa három körrel később kiállt műszaki gondok miatt. Két kör múlva Kimi is kiállt a jobb első fék túlmelegedése miatt. Ugyanabban a körben Ericsson alatt megállt az autó a hosszú hátsó egyenesben, ezért bejött a safety car, de a 33. kör végén már ki is ment. A 35. körben Ricciardo és Hülkenberg összeütköztek a 12-es kanyarban, ami miatt a németnek kitört a jobb első kereke, és kiállni kényszerült. A 42. kör végén Kvyat odacsapta az autóját a boxbejáratnál, ezzel még egy safety caros fázist létrehozva.
Ekkor Rosberg vezetett, mögötte Hamilton és Verstappen. Az újraindítás után Vettel robogott előre a negyedik helyről, megelőzte Verstappent, és feljött a harmadik helyre. A 48. körben Rosberg hibázott a 15-ös kanyar kigyorsításán, és Hamilton szemfülesen elment mellette. Innen már Rosbergen múlt: hogyha elengedi Vettelt, akkor Hamilton nem világbajnok. A versenyt Lewis Hamilton nyerte, második pedig Nico Rosberg lett, a dobogó harmadik fokára Sebastian Vettel kapaszkodott fel. A verseny után Hamilton már háromszoros világbajnokként ünnepelhetett.
Én ezt a versenyt 5-ből 5 pontra értékelem.
A csapatok értékelése
Mercedes: Az egész hétvégét uralták, mondjuk a futamon a félig vizes, félig száraz körülmények között a Red Bull gyorsabbnak látszott. Hamiltonnak meglett a harmadik világbajnoki címe, aminek Rosberg nem nagyon örült, a dobogó előtt Hamilton odadobta neki a sapkáját, a német pedig visszahajította, látszott Rosbergen, hogy a brit belelépett a lelki világába, és hogy egyben szomorú és mérges is volt.
Ferrari: Raikkönen falba csúszása és az onnan kijövetele szép volt, nem adta fel, hanem egy kis kormányjátszadozással kihozta a falból a kocsit. Vettel szépen előre menetelt, olyan volt, mint Kanadában.
Williams: Nem indult rosszul a hétvégéjük, de aztán a futamon mind a két autó kiesett.
Red Bull: A vizesebb körülmények között jobban mentek, ha nem száradt volna fel a pálya a futamon, még nyerhettek is volna. Kvyat balesete nem volt meglepő, mert a műfű még vizes volt, rátette az autót, hirtelen visszarántotta a kormányt, és már ott is volt a falban.
Force India: Perez ismét a nyugodt autózással elég jó helyen ért célba az ötödik helyen. Hülkenberg túl harcias volt, ezért ment neki Ricciardonak, ami következtében kitörött a jobb első kereke.
Lotus: Nem futottak túl jó hétvégét, Grosjean kiesett, Maldonado a nyolcadik lett.
Toro Rosso: Sainz a 20. helyről egészen a 6. helyig jött előre, hihetetlen, amit csinált, és Verstappen is negyedik lett.
Sauber: Ericsson alatt megállt az autó, Nasr pedig a 9. lett, nem ez volt a legjobb hétvégéjük.
McLaren: Nagyon jól mentek, feküdt is nekik ez a pálya, Alonso a 11. lett, Button pedig a 7. helyen ért be. Azt mondták, hogy év végére ott lesznek az élmezőnyben, eddig elég jól haladnak.
Manor: Már az elején kiesett Stevens, Rossi a 12. helyen végzett, majdnem pontszerzőként.