Lewis Hamilton nyert, Max Verstappen lett a második, míg a dobogó legalsó fokára Kimi Raikkönen állhatott fel. A tényeket már mindenki hallotta és szinte már mindenki tudja, hogy mi is történt a Forma 1-es Francia Nagydíjon. De hogy látta ezt a többszörös bajnok Magyar János?
„10 év után ismét bekerült a Francia nagydíj a versenynaptárba. A helyszín Le Castellet-ben a Paul Ricard pálya, ami egy modern, sokáig tesztelésre használt aszfaltcsík. Szerintem jó ötlet volt visszahozni a naptárba, mert jó a vonalvezetése. Nekem tetszik. A nagy bukótér biztonságtechnikailag nyilván jó. De versenyző szempontból 1-1 hiba nem annyira bosszulja meg magát, mintha mondjuk egy szűk utcai pályán mennénk. Így a határokat is bátrabban lehet feszegetni. A Mercedes erre a hétvégére a továbbfejlesztett motorral érkezett, ami sok segítséget nyújtott, hiszen végig tempó előnyük volt.
Rögtön a rajt után több baleset is történt. Vettel és Bottas összeértek. Mind a ketten visszaestek a mezőny végére. A négyszeres világbajnok 5 másodperces büntetést kapott, ami a minimum, amit kaphatott, de igazából box utca áthajtásos büntetés vagy a 10 másodperces időbüntetés is belefért volna. Vettel gumijai hidegek voltak. Ha kicsit türelmesebb lett volna, akkor elkerülhette volna ezt az esetet, dehát tudjuk, hogy a sportban nincs olyan, hogy mi lett volna ha… Azóta rengeteg támadást kap a német, de szerintem ő van annyira profi, hogy ez nem fogja visszavetni a jövőben sem.
A Mercedes egyeduralkodóként versenyzett ezen a hétvégén, de minden pálya karakterisztikája más. Hiába az új fejlesztésű motor, minden egyes pálya karakterisztikája más, így egy ilyen versenyhétvége után nem lehet kijelenteni, hogy bajban lenne a Ferrari.
A hétvége nem csak a versenyről szólt. Egyre több hír kerül napvilágra a McLaren háza tájáról. A nagy múltú brit istálló ebben a szezonban új motorral vágott neki a versenyeknek, ám a várva várt előrelépés nem jött. Így már nem annyira biztos, hogy eddig csak a Honda motor vetette őket vissza. Én azt gondolom, hogy ott a vezetőséggel nincs valami rendben, hiszen minden adott ahhoz, hogy egy világbajnok esélyes autót építsenek ez mégsem sikerül nekik.
Ha már megemlítettem a Honda motort, akkor nem mehetünk el a hétvége bejelentése mellett sem. A Toro Rosso után 2019-től a Red Bull is lecseréli a Renault motorokat és a következő szezontól a japán beszállítóra vált. Szerintem ez egy jó ötlet. És nem azért mondom, mert én is Honda motorral versenyzem és meg vagyok elégedve vele, de a Toro Rossoban megmutatkozott, hogy jó irányba fejlődnek és a Red Bull csak pluszt adhat ehhez nekik. Nekem összességében tetszett ez a futam.
A Francia nagydíj után nem marad sok idejük a csapatoknak a pihenésre, hiszen most egy maratoni időszak következik. 5 versenyhétvégét rendeznek egymás után. Ez a pilóták számára is egy kihívás, hiszen az F1 történetében még soha nem volt ilyen. A csapatoknak ez egy kemény időszak lesz, hiszen utazás és logisztika vár rájuk megállás nélkül. Most hétvégén a Red Bull Ring következik, ahol én is versenyezhettem már többször is. Az osztrák pálya a hegyekben fekszik, így az időjárás bármikor megviccelheti a csapatokat, szerintem most hétvégén is a Mercedes örülhet majd a legjobban, de már csak pár nap és okosabbak leszünk.”