Az Alfa Romeo standjának első számú szupersztárja az új Giulia Quadrifoglio, az Alfa Romeo új filozófiájának és a „la meccanica delle emozioni” koncepció tökéletes érvényre juttatásának az ideális elegye.
Az Alfa Romeo vadonatúj kiállítási területtel tér vissza a Frankfurti Autószalonra, hogy látványos megjelenéssel és megkérdőjelezhetetlenül prémium karakterrel nyűgözze le a látogatókat. A stand főszereplője az új Giulia legendás Quadrifoglio emblémát viselő csúcsváltozata, amely az Alfa Romeo új filozófiájának és a „la meccanica delle emozioni” koncepció tökéletes érvényre juttatásának az ideális szintézisét képviseli.
Szintén a reflektorfénybe kívánkozik a lenyűgöző Alfa Romeo 4C, amely kupé és Spider kivitelben testesíti meg a minden Alfa Romeóban ott rejlő versenygéneket. A modern ikon a kiemelkedő teljesítmény és a tökéletes mérnöki mestermunka találkozásából a létező legintenzívebb vezetési élményt kínálja, ellenállhatatlan megjelenéssel. Mellettük pedig ott lesz egy veterán, 1964-es Giulia T.I. Super, a legendás négylevelű lóhere emblémával, amely 1923 óta jelöli a legnagyobb teljesítményre képes Alfa Romeo modelleket.
A németországi autókiállítás tökéletes alkalmat kínál arra, hogy megünnepeljük az Alfa Romeo 105. évfordulóját: a világon talán csak egy maroknyi autógyártó büszkélkedhet ilyen régi, patinás múlttal. Ez a szám pedig még kisebb lesz, ha azokat a piaci és versenysikereket is figyelembe vesszük, amelynek a márka az évtizedek során világszerte örvendett. Az Alfa Romeo típusai több mint egy évszázadon át szólították meg azokat, akik számára az automobil több „praktikus közlekedési eszköznél”, és sokkal inkább valós érzelmek forrásaként tekintenek négykerekűjükre.
Az Alfa Romeo új frankfurti standját a „Navone e Associati” építész iroda tervezte és kivitelezte. A kiállítási terület azon „jelképek” köré épült fel, amelyek meghatározták az évszázados márka pályafutását, és az Arese-i történelmi gyárépületre emlékeztetnek. A kiállítási terület fölé egy gigantikus, több mint 80 méteres LED képernyő tornyosul. Ezen a monitoron ölt testet a márka innovációs szellemisége; a kijelző kerete pedig a versenypálya koncepcióját követi. Nem véletlenül, hiszen a múlt és jelen Alfa Romeóinak képességeit leginkább itt, a körpályák aszfaltján lehet legteljesebb mértékben próbára tenni.
Az új stand jellegzetes eleme a falakon és a padlón végigfutó rácsmintázat, amely szintén az autóversenyzés koncepcióját erősíti, nem mellékesen szerkezetileg is fontos eleme a padozatnak.
A laminált oszlopok és az üveggel kombinált falak az Alfa Romeo génjeit ugyancsak meghatározó, kiváló minőséget hirdetik.
A márka új stratégiai iránya tökéletesen nyilvánul meg a megújult Alfa Romeo logóban, amely a kiállítási terület fölé magasodik. A kívülről a Robilant Associati által aktualizált embléma jellegzetes, világszerte ismert és elismert formája és stíluselemei érintetlenül maradtak. Nem véletlenül: kizárólag az nőhet fel a jövő kihívásaihoz, aki nagyszerű múlttal rendelkezik.
Ezen túlmenően az új Giulia leginnovatívabb részleteinek alapos megismerésére egy „kiterjesztett valóság” állomás szolgál, míg egy másik sarokban a látogatók a Magneti Marelli tolmácsolásában ismerkedhetnek meg az autó új infotainment rendszerének, kapcsolódási lehetőségeinek, navigációs és hangvezérlési funkcióinak, médialejátszójának, valamint a szórakoztató és fedélzeti rendszer beállítására szolgáló, műszerfalba integrált, innovatív 8,8 colos TFT monitornak a képességeivel.
Az Autószalon látogatói az Alfa Romeo standján megtapasztalhatják a Harman Kardon audiorendszer kimagasló hangzási minőségét. A Harman egy sor, otthoni és fedélzeti felhasználásra tervezett berendezést mutat be. A látogatókat felkészült szakemberek tájékoztatják az új Alfa Romeo Giulia fedélzetén megtalálható Harman Kardon audiorendszer képességeiről.
A stand egy erre kijelölt területén különféle Alfa Romeo tartozékok és ajándéktárgyak tekinthetők meg. Ezeket a Moparral, az FCA csoport autómárkáinak szerviz- és ügyfélszolgálati szolgáltatásait, valamint eredeti alkatrészeit és tartozékait biztosító társvállalattal közösen fejlesztették ki.
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio
Az Alfa Romeo Giulia négyféle kivitelben tekinthető meg a Frankfurti Autószalonon; mindegyik a Quadrifoglio emblémát viseli. Prémium személyiségüket összesen ötféle fényezés (Competizione piros, Trofeo fehér, Vulcano fekete, Vesuvio szürke és Montecarlo kék) – hirdeti, bőr és Alcantara belsőkkel kombinálva.
A kiállított autókat egytől egyig a nagyteljesítményű, 510 lóerős, hathengeres, 2,9 literes benzines turbómotorral szerelték fel, amelyek a Ferrari technológiáját és szakértelmét segítségül hívva alkottak meg a márka mérnökei, és amely mostantól a márka új mértékadó motorjának számít. A rendkívüli képességű motor lélegzetelállító menettulajdonságokkal ruházza fel a Giulia Quadrifoglio modellt: 307 km/óra végsebesség, 3,9 másodperces gyorsulás álló helyzetből 100 km/órára; a motor legnagyobb forgatónyomatéka 600 Nm. Kiemelkedő teljesítmény, a megszokott környezetbarát kiadásban: a Giulia a károsanyag-kibocsátás terén is kategóriája legjobb képviselője (198 g/km CO2.) A Giulia fejlesztése során az Alfa Romeo mérnökei különösen nagy gondot fordítottak a biztonsági jellemzőkre: az autó kevesebb, mint 32 méteren képes megállni 100 km/óra sebességről.
Az eredeti Alfa Romeo teljesítményt mesteri öltözékben tálalja a Giulia: jellegzetes formaterve érzékletesen fejezi ki az olasz dizájn három alapvető jellemzőjét: a remek arányérzéket, az egyszerűséget, és a kiváló minőségű kidolgozást. Az „alkotás” középpontjában a vezető áll, valamint a lélegzetelállító vezetési élmény ígérete, amelyet érzékeny kormányzás, azonnali gyorsítóképesség, gyors váltás és késlekedés nélküli fékek támasztanak alá. Emellett a hátsó- vagy összkerékhajtás több mint egyszerű tisztelgés az Alfa Romeo legendájának leghitelesebb gyökerei előtt: olyan műszaki megoldás, amely kimagasló menettulajdonságokat és magával ragadó vezetési élményt biztosít.
A modell további különlegességei között említhetjük a két tengely közötti, tökéletes (50/50 százalékos) tömegelosztást, a kifinomult felfüggesztést (újabb exkluzív Alfa Romeo konstrukció), és a piac legközvetlenebb kormányművét. Az egyedi műszaki megoldások között nyomatékvektor szabályozás biztosít kiemelkedő menetstabilitást, az integrált fékrendszer számottevően csökkenti a féktávolságot, míg az aktív első légterelő nagy sebességnél biztosít optimális, szabályozható leszorítóerőt.
Végezetül az Alfa Romeo Giulia a kiemelkedő motorteljesítmény és az ultra csekély tömegű anyagok (pl. szénszálas anyagok, alumínium, alumínium kompozitok és műanyag) révén tökéletes (< 3) tömeg/teljesítmény aránnyal büszkélkedhet; a modell száraz tömege mindössze 1524 kg.
Az új Giulia, amely most először vesz részt nemzetközi autószalonon, június 24-én (a márka 105. születésnapján), egy globális előpremier keretében mutatkozott be, Andrea Bocelli magával ragadó előadása kíséretében. Keresve sem találhattak volna méltóbb helyszínt erre a nagyszerű eseményre, mint az új Alfa Romeo múzeum Aresében. A márka megújult „otthona” június 30. óta ismét tárt kapukkal várja a nagyközönséget. A megújult létesítményben az Alfa Romeo leghíresebb, leginnovatívabb alkotásai kaptak helyet. Annak idején az autóipar legfontosabb lapjait írták ezek a járművek, amelyekre a mai napig ihletadóként tekintenek az Alfa Romeo ifjú tervezői és mérnökei.
Az Alfa Romeót öt dolog tette a világ egyik legkívánatosabb autómárkájává: ezek a jellegzetes olasz formatervezés, az ultramodern, innovatív motorok, a tökéletes, 50/50 arányú tömegelosztás, valamint a lehető legtökéletesebb tömeg/teljesítmény arány. Ezek az Alfa Romeo elengedhetetlen alkotóelemei, amelyek együttesen megteremtik az érzelmek mechanikáját (avagy olaszul: „meccanica delle emozioni”). Ez a jellegzetes üzenet világszerte olasz nyelven hangzik el, tisztelegve az Alfa Romeo szülőföldje előtt, ahol az Alfa Romeo több mint egy évszázaddal ezelőtt meglátta a napvilágot. A márka a mai napig büszkén hirdeti az olasz ipar kiválóságát a világ közútjain, a legkiválóbb versenypályákon és rajongók millióinak szívében.
Jellegzetes olasz formatervezés
Az Alfa Romeo a hagyományok, a sebesség és a szépség tökéletes egyensúlyából született meg; nem véletlenül vált az olasz stílus legmagasabb szintű kifejezési formájává az autóiparban. Ez alól az új Giulia sem kivétel, hiszen az olasz dizájn három különleges jellegzetességét ragadja meg: a remek arányérzéket, az egyszerűséget, és a gondos kidolgozást. Ez az a ‘külső takaró’, amellyel az Alfa Romeo dizájnerei aprólékos műgonddal beburkolták a Giulia műszaki alkotóelemeit.
A kivételesen kiegyensúlyozott arányok a jármű alapvető műszaki jellegzetességéből fakadnak: az Alfa Romeo ragaszkodott az 50/50 arányú tömegelosztáshoz, valamint a hátsókerék-hajtáshoz. A tökéletesen kiegyensúlyozott tömegelosztás érdekében a két tengely között kapott helyet a motor és minden mechanikus fődarab. Ezért is olyan rövidek a Giulia túlnyúlásai, és ezért olyan hosszú a motorház és az első kerékdobok, míg az utastér hátra húzva helyezkedik el, azokra a hajtott kerekekre ‘nehezedve’, amelyek optikailag is kijelölik azt a pontot, ahol a motor forgatónyomatéka átjut az útra.
Mindez igen tekintélyes – a kategóriában rekordnak számító – tengelytávot eredményez, miközben a karosszéria a méretosztály legkisebbjei közé tartozik. Ezek az arányok felülnézetből dinamikus ellipszist rajzolnak ki. A lekerekített szögek és az utasteret körül ölelő tetőoszlopok vízcsepp alakú profilt, és ezáltal lendületet kölcsönöznek az autónak: a Giulia körvonala emlékeztet az egykori Giulietta Sprintre, minden idők egyik leggyönyörűbb automobiljára.
Az olasz stílus második pillére az ‘egyszerűség’, amely mögött valójában a létező legösszetettebb ipari kreatív folyamat: az autótervezés rejlik. A stílus, a dizájn az, amely ezt a hosszú, komplex folyamatot egyetlen egyszerű, természetes ív mögé rejti, kihangsúlyozva az elegáns idomokat és a kifinomult olasz ízlést. Ez a megközelítés, amely letisztult, feszes vonalakban nyilvánul meg, az Alfa Romeo történetének minden állomásánál tetten érhető. Az új Alfa Romeo erőteljes személyiségét ezért fejezi ki mindössze néhány egyszerű vonal: az oldalfalon végigfutó ív, amely kijelöli az ajtókat és a kilincseket, aztán ott a „háromlevelű” orrkialakítás, az autóipar történetének talán legjellegzetesebb, leghíresebb „arca”.
Végezetül az olasz stílus jellegzetessége az a kiváló minőségű felületkidolgozás, amelynek köszönhetően a karosszéria idomain erőteljesen, harmonikusan csillan meg a napfény. A végeredmény: az új Giulia, amelynek plasztikusan megformált idomai egy ugrásra kész nagymacskát idéznek. Ugyanezzel az ihletett szemlélettel találkozunk a beltér kialakításában. Minden letisztult, lényegre törő, és minden a vezetőt helyezi a középpontban, beleértve a vezetési stílushoz alkalmazkodni képes, kis átmérőjű kormánykereket, vagy az azon elhelyezett kezelőszerveket. És ez még nem minden. A vezető üléshelyzetét úgy alakították ki, mintha átlósan futó anyagszerkezetű szövetből vágták volna ki, a finoman hullámzó műszerfaltól az átgondolt elrendezést követő műszerekig az egész környezet egyedi szabású, kézzel varrott öltönyként illik a felhasználóhoz. Ezt az érzést erősíti a nemes anyagok használata: szénszálas kompozitok, fa és első osztályú szövetek teremtenek a szemnek és a kéznek egyaránt kellemes felületeket; elrendezésük gondos kézi munkáról tanúskodik.
Ultramodern, innovatív erőforrások
Az ultramodern, innovatív erőforrások ugyancsak az Alfa Romeo elmaradhatatlan jellegzetességei közé tartoznak. Éppen ezért a Quadrifoglio modellváltozat számára egy olyan, műszaki jellemzői és menetteljesítményei szempontjából egyaránt egyedülálló erőforrást alkottunk, amely új etalont teremt a márka számára.
A hathengeres, benzines turbómotort a Ferrari mérnökei hangolták tökélyre; legnagyobb teljesítménye 510 lóerő, menetteljesítményei pedig túlzás nélkül lélegzetelállítóak: álló helyzetből mindössze 3,9 mp alatt éri el a 100 km/óra sebességet. A szenzációs teljesítmény és forgatónyomaték ellenére az új motor meglepően takarékos, nem utolsó sorban az elektronikusan vezérelt hengerlekapcsolási rendszernek köszönhetően. Természetesen, mint minden új generációs benzin- és dízelmotor, ez a hathengeres erőforrás is teljes egészében alumíniumból készült, ami csökkenti az első tengelyre jutó terhelést, miközben biztosítja a jellegzetes, hamisítatlan Alfás motorhangot.
Tökéletes tömegelosztás
Az új Giulia jellegzetessége, hogy a mérnökök úgy osztották el a szerkezeti tömegeket, és úgy alkalmazták a felhasznált anyagokat, hogy a jármű tömege tökéletesen egyenletesen, 50/50 arányban terhelje a két tengelyt. Ez alapvető feltétele az Alfa Romeókra jellemző vezetési élménynek; megvalósításához pedig mérnökeink úgy módosították a komponensek elrendezését, hogy a nehezebb alkatrészeket a tömegközépponthoz lehető legközelebb tudják elhelyezni.
A felfüggesztés nemcsak az optimális rugózás és stabilitás szempontjából meghatározó, de a tömegelosztásban is alapvető szerepet játszik. A hátsó felfüggesztésnél a maximális menetteljesítményeket, vezetési élményt és komfortot biztosító multilink szerkezet mellett döntöttünk. Elöl újonnan kifejlesztett, kettős keresztlengőkaros felfüggesztést alkalmaztunk, amely optimálisan szűri ki az útegyenetlenségeket, és gyors, pontos kormányozhatóságot biztosít. A kizárólag az Alfa Romeo által alkalmazott megoldás ívmenetben is változatlan utánfutást biztosít, és mivel a sebességtől és menetkörülményektől függetlenül, folyamatosan optimális érintkezést biztosít az útfelület és az abroncs között, igen nagyfokú oldalirányú gyorsulást tesz lehetővé. így a piaci szegmens legközvetlenebb kormányáttételével rendelkező Alfa Romeo Giulia természetesen és ösztönösen vezethető.
Innovatív, exkluzív műszaki megoldások
Az Alfa Romeo műszaki kultúrájának újabb megnyilvánulási formájaként a futómű és a felfüggesztés konstrukcióját, anyagválasztását és kidolgozását tekintve minden esetben tökéletes. Ennek következtében mérnökeink úgy döntöttek, hogy az elektronikus segédrendszereket csupán arra használjuk, hogy még élvezetesebbé tegyük a kiemelkedő mechanikus alapok által meghatározott vezetési élményt.
Ez nyilvánul meg az új modell olyan, exkluzív műszaki megoldásaiban, mint a dupla kuplungot alkalmazó nyomatékvektor-szabályozó rendszer, amely révén a hátsó differenciálmű eltérő mértékű hajtónyomatékot juttathat a két hátsó kerékre. Ezáltal rossz tapadási viszonyok mellett is javult az erő átvitele az aszfaltra. Az autó így biztonságosan és élvezetesen vezethető, anélkül, hogy zavaróan közbeavatkoznának a menetdinamikai szabályozó rendszerek. Az új Alfa Romeo fedélzetén mutatkozik be az integrált fékrendszer, ez az innovatív, elektromechanikus rendszer, amely a menetstabilizáló funkciókat egy hagyományos fékszervó funkcionalitásával kombinálva nem csupán a szokásos terhelésfüggő fékerőelosztásról gondoskodik, hanem késlekedés nélkül biztosít fékhatást, és ezáltal rekord rövid féktávolságot.
A kiváló légellenállási tényező, az ívmenetben jelentkező, tökéletesen kiegyensúlyozott erőhatások, illetve leszorítóerő mellett az új modell aktív első légterelővel is rendelkezik, amely a leszorítóerőt aktívan szabályozva még nagy sebességnél is fokozott teljesítményt és jobb tapadást eredményez. Ezeket az ultramodern rendszereket a Chassis Domain Control (CDC) vezérli: a fedélzeti elektronikai rendszerek agya, amely az egyes funkciók között megosztja az optimális menetteljesítmények és a maximális vezetési élmény eléréshez szükséges feladatokat.
Az új Alfa Romeo Giulia esetében a jármű menetdinamikai jellemzőit a vezető igényei szerint módosító Alfa DNA rendszer is megújult: a lehetőség sorában megtalálható a dinamikus, a normál, a takarékos (az Alfa Romeo történetében először alkalmazott, környezettudatos beállítás), valamint természetesen a verseny beállítás (a nagyteljesítményű változat esetében):
Az új modell utastere minőség, biztonság, felszereltség és kényelem szempontjából a legmagasabb szintet képviseli, miközben megvalósítja az Alfa Romeo jellegzetességét: a vezetőközpontú kialakítást. Egyáltalán nem véletlen, hogy az összes elsődleges funkció kezelőszerve a kormánykeréken kapott helyet, akárcsak a Forma 1-es autóknál. Az ember-gép interfész két egyszerű, felhasználóbarát tekerőgombból ál, amelyekkel az Alfa DNS funkciók, illetve az infotainment rendszer beállításai módosíthatók.
A legjobb tömeg/teljesítmény arány
A kimagasló (3-nál alacsonyabb) tömeg/teljesítmény arány megvalósítása érdekében az Alfa Romeo Giulia a kiemelkedő motorteljesítményt az ultra könnyű anyagok széleskörű alkalmazásával kombinálja. Szénszálas kompozit anyagból készült például a kardántengely, a motorházfedél és a tetőlemez, míg a motor, a fékek, a felfüggesztés (beleértve az első rugótornyot és az első és hátsó segédkereteket), valamint számos karosszériaelem, például az ajtók vagy a kerékdobok gyártásához alumíniumot használtak fel. A hátsó kereszttartó alumínium kompozitból és műanyagból készült.
Az össztömeg csökkentése érdekében a fékrendszerben alumínium komponenseket és karbon-kerámia féktárcsákat alkalmaztunk, míg az ülések váza szintén szénszálas szerkezetű. Mindezen tömegcsökkentés ellenére a jármű kategóriájának legkedvezőbb szerkezeti szilárdságával bír, ami szélsőséges igénybevétel mellett is tartósságot, fokozott zajkomfortot és kiemelkedő vezethetőséget garantál.