Full- Gas Racing Team: Alpok-Adria Bajnokság II. futama

fullgas.jpg

Versenyzőink két éve nem álltak rajthoz az általuk kedvelt pályán, már nagyon várták, hogy itthon is motorozhassanak.

Németh Balázs és Kispataki Viktor a Superstock 1000-ben, míg Adorján Tamás és a második alkalommal beugró (Zsilják Lajost helyettesítő) Németh Balázs a GSX-R Kupában volt érdekelt. Ebben a kategóriában Rijekában Balázs nagyon elverte a mezőnyt, itt azonban nem kisebb ellenféllel kellett megmérkőznie, mint a „pályaspecialista” Andreas Meklau-val. Versenyzőnk komolyra vette a figurát, és az első mért edzésen mindjárt gurult egy 2.01 köridőt a széria, visszafojtott, utcai gumival szerelt „kis GSX-R”-el.

Andi akárhogy is sietett, nem tudta 2.02 alá tornászni a köridejét sem szombaton, sem vasárnap. Lehet, hogy SBK-ban vagy STK1000-ben Ő a pályarekorder, de a GSX-R Kupában Balázsé a legjobb idő. A szombati versenyen majdnem megtörtént a csoda, Balázs rendre visszaverte Andi támadásait, ők ketten pár kör alatt messze elhúzva a többiektől borzolták a nézők idegeit, aztán egy tized másodpercnyi hiba miatt Balázs (a négyes kanyarban befelé egy kicsit tovább húzta az első féket) elcsúszott. Nagy előnnyel nyert Meklau, de a futamot igazából Adorján Tomi nyerte, aki látványos és szép motorozással futott be elsőként a magyar profi értékelésben. A legjobb amatőr Deák Attila lett, egyre meggyőzőbb motorozást mutatva.

Másnap sajnos Balázs már nem kapott lehetőséget, hogy újra megmérkőzzön az osztrák sztárversenyzővel, Adorján Tomi pedig a pontversenyt szem előtt tartva, nem kockáztatva a biztos harmadik helyre motorozott, Juhász Dávid és Dudás Péter előtt. A rajtvonalon persze most is az utolsó helyről induló Meklau ért át elsőként ismét bizonyítva, hogy Ő egy más léptéket képvisel ebben a mezőnyben. Balázs kicsit elszomorodott, hogy nem indulhatott, de így legalább jobban tudott koncentrálni az STK1000 kategóriára, ami már nem a játékról, az amatőrök legyőzéséről, hanem az igazi kihívásról szólt.

A kvalifikációs edzést szint alatt teljesítettük Balázs 8., Viktor 15. rajthelyével. Ennek főbb okai a beállításokban voltak keresendők. A Pannóniaringen a K7 motorral nem volt még lehetőségünk tesztelni, és a futómű – vázgeometria – gumi összehangolását sehogy sem találtuk. Ráadásul nem akármilyen mezőny gyűlt össze. A tíz magyar indulón kívül rengeteg „ász” versenyző is rajthoz állt. Kezdjük ugye a pályarekorder Meklau-val, a többszörös IDM Bajnok Stefan Nebel-el, vagy a GSX-R Cupa egyik legjobbjával Ronald Resch-el. A 44 versenyzőt felvonultató mezőny komolyságára jellemző, hogy a mért edzéseken rengetegen használtak kvalis, három körös gumikat. Ameddig az edzéseken mi egyfolytában állítgattunk, ellenfeleink szórták az 1.58-as köridőket, tehát látszott, hogy egy pár hetet már eltöltöttek itt teszteléssel.

A Warmup-ra azért a csapat rutinjának és a versenyzők elszántságának köszönhetően már jobban nézett ki a helyzet. Azt is tudtuk, hogy a versenyen nincs kvalis gumi, és a mi két versenyzőnk végignyomja a teljes távot, úgyhogy a rajton múlik minden.

Balázs a 2. sor jobb széléről kilőhet, amúgy is alig van lemaradva pár tizeddel a második helytől, Meklau meg úgyis nyer. Viktor viszont a 4. sor közepéről – nem lévén hely – nem alkalmazhatja híres rajttudományát.

Rajt…. …….. Ekkor már valószínűleg a versenyzők a legnyugodtabbak, Ők már csak koncentrálnak, nincs idejük másra. A pálya szélén álló, – főleg érintett személyek – (szülők, szerelők, szeretők, tesók, csapatfőnökök és csapattagok stb..) jobb ha rendszeres állóképességi edzést tartanak az agyvérzés és a szívinfarktus elkerülése végett.

Rajt………… Először csend, majd a bömbölő 200 lóerős gépek egyszerre érnek a kanyarba, ahol persze mindenki elsőnek akar befordulni. Jó hír, hogy nincs bukás. A második, hogy Balázs majdnem elsőnek fordul be. Aztán Resch lekeresztezi kívülről, majd Balázs szűk pozícióját kihasználva Meklau is megelőzi a kigyorsításnál. Nem baj, így is „király rajt”!

Viktor tör előre, mintha 600-asok között rajtolt volna, de a betömörödő mezőnyben lekoccol egy hátsó kereket, és mire megfogja a gépet már csak 21-nek jön ki az első kanyarból.

Meklau hamar megeszi Resch-t, Balázs is befűzi magát a második körben az ifjú osztrák alá, sőt körökön keresztül alig marad le az éllovastól. Negyedik az IDM – SBK –os Cermak, ötödik a Meklau 2006-os gépével induló Rosivall Ágoston, aki 1.57-es edzésidejével mindenkit elkápráztatott. Ők ketten hamar kiesnek bukás és műszaki hiba miatt.

Viktor kettesével előzi ellenfeleit, leküzd egy hosszú sort, kis szünet, a következő boly mögött még mindig csak 12. Balázs 1.56-os köridőket megy, Meklau az orra előtt alig gyorsabb. Viktor fél kör alatt utoléri a következő bolyt körbemotorozva Juhász Dávidot, és keresztbe csúszva féktávon megelőzi a rijekai győztes Camleket. Dávid is bepróbálkozik a szlovénnál, de összeakadnak és kiszállnak a küzdelemből.

Balázs gyors és magabiztos, Resch lassan már + négyre van (négy másodperc hátrányban). Viktor előtt Meklau csapattársa és tanítványa Milovanovic, és Sárkány Dezső. Két kör és Viktor már hetedik.

Meklau biztosan nyer nyolc másodpercet verve a mi fiunkra. Az IDM SBK-ban a Pannóniaringen Meki a másodikra 11-12 másodpercet vert.

Balázs ha a játék kupában nem is indulhatott másodszorra, itt azért bőven megmutatta mire képes.

Viktornak a 4-6 pozícióban motorozó boly már elérhetetlen volt, de 21-ről így is szép eredmény a 7. hely.

Az Alpok-Adria Bajnokságban Balázs a második, Viktor a hatodik helyen áll. A Országos Bajnokságban Balázs vezet, Viktor pedig második.

A 27 év alatti meccsben is megerősítettük első-második helyünket.

A nehézségek ellenére azért nem állunk rosszul. Sok munka és anyagi ráfordítás vár még ránk, hogy győzni tudjunk, de nem lehetetlen, még ha oly nemesek is az ellenfelek.

Már csak hab a tortán, hogy GSX-R Kupában a nem Suzuki-Team-es Németh Balázs és Adorján Tamás holtversenyben vezeti a Team Suzuki versenysorozatát.

Következik Brno.
Kispataki Viktor: Gyenge edzéseredményemnek köszönhetően nem tudtam a dobogóért küzdeni. A rajtnál sokat jöttem előre, majd egy koccanás miatt még többet estem vissza. Végig nyomtam ahogy bírtam, a minél több pont megszerzéséért. A 7. helyen intettek le, az előttem lévőkre jöttem fel, de túl nagy volt a távolság a versenytáv végéig, ráadásul az utolsó három kör környékén elfordult a hátsó gumim, teljesen elment a centrírozás, és örültem, hogy a motoron tudok maradni.

Németh Balázs: Nagyon örülök mindkét kategóriában futott időmnek. Felemelő érzés volt ilyen sok jó versenyzőt legyőzni, és nem sokkal lemaradva Meklau mellé a dobogóra állni. Kár, hogy nem volt magyar díjkiosztó, ahol a dobogó tetejére állhattam volna. Amikor megláttam a táblán, hogy 4-5 sec előnnyel vagyok a második, már kicsit a biztonságra mentem. Jobb futóművel és motorral még a pályarekorder is megszorítható.

Adorján Tamás: "A GSX-R Kupa első futamában Balázs kiesése után tudtam a csapatnak a legjobb magyar eredményt hozni. A második versenyen már a biztonságra mentem, hiszen a rajt után ellépő Juhász, Dudás párossal nem tudtam tartani a lépést. Mivel ők az előző nap nem, vagy nem végig teljesítették a távot, jobb állapotban lévő gumikon indultak, én sokat csúszkáltam. Jelenleg ezzel az eredménnyel is vezetem a GSX-R Kupát, Balázzsal megosztva. Ennek az eredménynek persze örülök, de az igazi kihívás az lesz, hogy ezt az előkelő helyet megtartsam."

email: press@fullgasracingteam.hu
web: www.fullgasracingteam.hu