Autó
2016. június 26. vasárnap, 18:40
Szerző: Mészáros Gergely
A Porsche zászlós hajójának számító modellel szemben nagyon magas elvárásokat fogalmaztak meg korábban a cég vezetői. A cégcsoport kissé megtépázott hírnevét (lásd dízelbotrány) a Panamera is hivatott visszaállítani.
A külsőt tekintve már nincsenek megválaszolandó kérdések. Egyértelműen szebb és érettebb lett a külső. Az oldalsó sziluett nem változott, elől a lámpák és környékük valamint az lökhárítókon jelentős az átalakulás. A hátuljába pedig egyszerűen szerelmesek lettünk. Ritkán látni ennyire jól eltalált formát, mely ennyire kívánatosan és stílusosan zárja le az autó végét. Kicsit hajaz a „sima 911”-es fenekére, de az nem baj, mert egy örök klasszikusról van szó. Valami olyan történt az autó hátsójával, mint a kezdő testépítővel. Eddig csak a mennyiség volt meg a fenekén, de mostanra már sikerült neki formát is adni.
Összességében sokkal sportosabb lett a Panamera külső megjelenés. Már a konkurencia sem mondhatja, hogy csak egy böhöm szedánt gyárt a Porsche. A korábban úgy kedvelt 4.8 literes V8-as motor sajnos nyugdíjba vonult. A továbbiakban három illetve négyliteres motorok gondoskodnak majd a meghajtásról. A benzines és a dízel erőforrások is 6 illetve 8 hengeresek lesznek. A plafont a négyliteres turbós benzines jelenti majd egyelőre ismeretlen teljesítmény szinttel. A konszern jelenlegi hozzáállását figyelembe véve hamarosan érkezhet egy hibrid, esetleg egy plug-in hibrid verzió is. Akkor megint lesz itthon olyan 40 milliós modell, amelyik zöld rendszámot kaphat és mindenki fújjolhat miatta. A képek tanúsága szerint a modell belsejében is lesz néhány változás.
A műszeregység teljesen digitális lesz, csak a fordulatszámmérő lesz analóg. Elképzelhető, hogy többféle műszeregység lesz a különböző motorizáltságú modellekben és a gyengébbek ebből is digitálisat kapnak. A hátul ülők a korábbi vezérlő gombok helyett már egy helyes kis tabletet kapnak majd, és ezen tudnak minden beállítást szabályozni. Ezzel lassan a Porsche is belép a 21. századba. A többi információ már csak pletykákon alapul. Ezek szerint az S-osztályhoz hasonlóan készülne egy kupé változat is a modellhez. Ennek sokkal nagyobb esélyt adnánk, mint annak, hogy kombi változatról is suttognak iparági berkekben. A hivatalos bemutató kedden este magyar idő szerint 20 óra 10 perckor.