Amíg Monzában a fantasztikus 6. helyen zárta az idei Superbike világbajnokság Superstock 1000-es sorozatának harmadik futamát Győrfi Alen, és ezzel összetettben már a 11. pozícióban várja a folytatást. Most újra itt a lehetőség, hogy a MetalCom-Adrenalin H-Moto Team versenyzője bizonyítsa, hogy ebben az évben már a középmezőny elején kell vele számolni.
Tavaly itt Misanóban egy egészen kiváló rajt után nem tudta a versenyt befejezni, ugyanis az egyik szabadkártyás motoros a második körben egyszerűen felöklelte. Most mindenképpen javítani akar, főleg úgy, hogy az elmúlt egy hónap alatt rendkívül kiéhezett a versenyzésre, ráadásul lelkileg nagyon feldobta, hogy csapattársai – Gyutai Adrián (vezeti a 125 GP bajnokságát), Kis Viktória és Nagy Győző – remekül helyt állnak Közép-, és Kelet-Európa legnívósabb versenysorozatában, az Alpok-Adria Bajnokságban.
Györfi Alen idei utolsó versenyén a legendás monzai ringen egy fantasztikus rajtot követően – a 15. helyről indulva az első kanyarban már a hatodik volt – a bravúros 6. helyen zárt, amivel feljött az összetettben a 11. pozícióba. Majd egy hónap telt el azóta, így nem csoda, hogy igencsak motiváltan várja a MetalCom-Adrenalin H-Moto Team motorosa a hétvégi, Misanóban rendezendő Superbike világbajnokság Superstock 1000-es sorozatának negyedik bajnoki futamát. Alen mindenképpen jó esélyekkel várja a hétvégét, és a várakozását az eddigi ragyogó szereplés is alátámasztja. A tavalyi három nap alatt folyamatosan gyorsult, és a pénteki első szabadedzéshez képest – 1:45.073 – a vasárnapi futamig több mint két és fél másodpercet gyorsult (1:42.440), ráadásul a második időmérőn, amikor esett az eső, a nyolcadik legjobb időt motorozta. Noha nem rajong az olasz pályáért, a tavalyi adatok kielemzése és az idei remeklés után a 22 éves versenyző mégis bizakodva várja a hétvégét.
„Az igazat megvallva a misanói ring nem tartozik a kedvenceim közé, de őszintén remélem, hogy ez a hétvége után változni fog. A motor futóművének beállításán még dolgoznunk kell, de bízom abban, hogy gyorsan rátalálunk a megfelelő irányra. Nagyon motivált vagyok, ráadásul egy új sisakdizájnnal indulok a versenyen, aminek premierjén mindenképpen pontszerzőként szeretnék zárni a futamon” – fogalmazott Győrfi Alen.
A csapattulajdonos, Kelemen Krisztián úgy véli, motorosa ismét képes lesz a pontszerzésre, és a monzai bravúros 6. hely ellenére még mindig nem elvárás Alennel szemben, hogy a legjobb tízben végezzen.
„Tavaly kiütötték Alen alól a versenygépét, de bízom abban, hogy az idei futamon célba ér, sőt, ismét egy csattanós választ ad azoknak, akik kételkednek a tehetségében. A cél továbbra is a biztos pontszerzés, hisz nagyon erős ellenfelekkel kell felvenni a harcot. Egyértelműen látszik idén, hogy Alen fejlődése töretlen, és a csapat új felállásában is kezd teljesen összeérni, ami akár itt Misanóban is egy újabb sikert eredményezhet. Az eddigi futamokon tapasztalt meglehetősen változó időjárással szemben ezúttal szinte nyári meleg várható, így számítanunk kell arra, hogy a motor esetleges melegedése okozhat némi lóerő visszaesést, ám ezt a futómű tökéletesebbre hangolásával ellensúlyozzuk. Miután a csapatunk kötődik a Hungaroringhez, így mindenképpen egy jó eredménnyel szeretnénk fejet hajtani a tragikus hirtelenséggel elhunyt Frank Tamás emléke előtt” – jelentette ki Kelemen Krisztián, aki elárulta, hogy amíg Alen a pályán harcol a pontokért, addig ő két csapattal is tárgyal az esetleges jövőbeni együttműködésről. Mint a menedzser elmondta, motorosa esetleges újabb remeklése az ő pozícióját is erősítené a zöld asztal mellett.
Misano (San Marino)
A pálya neve:Misano World Circuit
Pálya hossza: 4226 m
Pole pozíció: a pálya jobb oldalán
Bal kanyarok száma: 6
Jobb kanyarok száma: 10
Irány: az óramutató járásával megegyező
Célegyenes hossza: 510 m
Körrekord a Superstock 1000-es kategóriában: 1:38.825 – Davide Giugliano (2011)
2011 – versenyben futott leggyorsabb kör: 1:38.825 – Davide Giugliano (Althea Racing)
2011 – pole pozíció: 1:39.118 – Danilo Petrucci (Barni Racing Team)
2011 – verseny győztese: Davide Giugliano – Althea Racing
Misano röviden
Az 1969-ben épített pályán először 1972-ben rendezték meg az első nemzetközi motorversenyt, és 1993-ban építették át, valamint a kiszolgáló épületek is megújultak. A gyönyörű, technikás pálya sajnos ugyanebben az évben a tragédiák ringje is lett: szeptember 5-én a gyorsasági motoros-világbajnokság 500 köbcentis kategóriájának egyik legjobbja, a vb-címmel rendelkező Wayne Rainey akkorát bukott, hogy eltörte a gerincét, és ez le is zárta a pályafutását.
2006-ban újabb felújítás következett – például elérte a jelenlegi hosszát az aszfaltcsík –, és egy évre rá visszatért ide a gyorsasági motoros-világbajnokság. Aztán jött egy újabb tragédia: 2010. szeptember 5-én – napra pontosan Rainey balesete után 17 évvel – a Moto2 futamán Shoya Tomizawa elveszítette uralmát a motorja felett, elesett, és a közvetlenül mögötte száguldó Scott Reading és Alex de Angelis is áthajtott rajta. A 20 éves japán versenyző belehalt a sérüléseibe.
A hétvégi Superstock 1000-es misanó-i futam menetrendje
Június 8., péntek
08.45-10.15: motorok technikai átvétele
11.00-11.30: első szabadedzés
14.45-15.15: első időmérő edzés
Június 9., szombat
09.00-09.30: második szabadedzés
17.05-17.35: második időmérő edzés
Június 10., vasárnap
09.00-09.10: bemelegítés
10.30: verseny (14 kör – 59,164 Km)
A futamot az Eurosport2 élőben közvetíti – vasárnap 10.30 –, míg a szurkolók a hétvége eseményeit folyamatosan nyomon követhetik a facebook-on.
A Superstock 1000-es bajnokság állása
1. Lorenzo Savadori (Barni Racing Team Italia, Ducati 1199 Panigale) 53 pont, 2. Sylvain Barrier (BMW Motorrad Italia GoldBet, BMW S1000 RR) 50, 3. Eddi La Marra (Barni Racing Team Italia, Ducati 1199 Panigale) 48, 4. Markus Reiterberger (Team Alpha Racing, BMW S1000 RR) 33,… 11. Győrfi Alen (MetalCom-Adrenalin H-Moto Team, Honda CBR 1000RR) 14.