Győrfi Alen volt a legjobb a Hungaroringen

Gyorfi_Alen.jpgEgy héttel a világbajnokság Török Nagydíjának szabadkártyás szereplését követően, nem sok idő jutott pihenésre Győrfinek és csapatának.

Az ok egyszerű, hiszen április utolsó hétvégéjén került megrendezésre az év első Alpok-Adria bajnoki fordulója. A Hungaroring felső és alsó depója is csordultig megtelt, és a mintegy 300 versenyző már csütörtökön megkezdte a szabadedzéseket. Alen és csapata lépésről lépésre haladt előre, egy-egy edzésen csak egy feladatra koncentrált. A legégetőbb probléma a motor fordulókban való viselkedése volt.

Az Apriliát végül sikerült betörni olyannyira, hogy nemcsak a fordulókban lett kezesebb, hanem Alen 223km/órás végsebessége új rekord is volt, hiszen megdöntötte a 125-ös géposztály addigi top speed csúcsát. Az időmérőkön a magyar versenyző méltó módon képviselte a népes mezőnyben hazánkat és megszerezte a pole pozíciót. A legnagyobb ellenfele, a rendkívül tapasztalt olasz versenyző, Gabriele Gnani végül másfél másodperces hátránnyal állhatott fel a rajtrács második helyére. Alen persze tudta, hogy régi riválisa és közte nincs ekkora különbség, és Gnani biztosan tartogat még meglepetéseket a vasárnapi versenyre. A mezőnyt még szikrázó napsütésben engedték útjára, de ahogy fogyott a versenytáv, olyan sebességgel gyülekeztek a Hungaroring felett a fekete felhők. A rajt úgy tűnt, hogy Alennek sikerült jobban, ám Gnani a cél végén behúzott elé. Az első körben az olasz két másodperces előnyt halmozott fel Győrfivel szemben. Gnani nyugalma azonban csak két körig tartott, ugyanis Alen ennyi idő alatt érte utol az olaszt.

Ezt követően szoros emberfogásban köröztek a fiúk, amikor elkezdett szemerkélni az eső. Alen végül két körrel a vége előtt szánta rá magát az előzésre a Mansell kanyarban, ahol beszorította Gnanit két lekörözött versenyző közé és végül magabiztosan nyerte a versenyt. A utolsó körében ráadásul megjavította addigi legjobbját és 1’57’886-os idővel megfutotta a verseny leggyorsabb körét is.

Győrfi Alen:

„Nagyon boldog vagyok, hiszen tökéletesen zártuk a hétvégét. Rajt-cél győzelem ráadásul a leggyorsabb kört is én futottam. Begyűjtöttük a megszerezhető maximális pontszámot. A két szerelőm Iván és Gyuri hibátlanul dolgoztak és a siker természetesen az ő érdemük is. Azonban a díjkiosztó után megdorgáltak, hogy azt hitték egy versenyt láthatnak majd, de végül kiderült, hogy végig csak követtem Gnanit. Ők persze a boxutcából nem tudták ezt, csak azt látták, hogy én mindig Gnani mögött fordulok a célra. Éreztem, hogy a motor nagyon megy alattam, így ez jó alkalomnak tűnt, hogy a legnagyobb riválisomat megfigyeljem. Sokat tanultam belőle. Most, hogy túl vagyunk ezen a hétvégén, nagyon várom, hogy sikerül e megkapnunk az indulás jogát a Francia Nagydíjra.” 

www.sportforum.hu