Gyulay Zsolt-interjú a WTCC világbajnoki futamról

image

Több mint ezer ember dolgozik a kerítésen belül azért, hogy a Hungaroringen a hétvégén rendezendő túraautó-világbajnokság idei ötödik versenye alatt minden rendben legyen a pályán és azon kívül
 
Gyulay Zsolt: „A WTCC vb-futam az F1 után a legköltségesebb rendezvényünk”
 
A hétvégén vélhetően ismét megtelik a Hungaroring nézőtere, ugyanis a tavalyi, hatalmas sikert aratott túraautó-világbajnokság visszatér Magyarországra. Ráadásul idén már nemcsak Michelisz Norbertért, hanem a Zengő Motorsport másik pilótájáért, Wéber Gáborért is szoríthat a szervezők által a két nap alatt remélt 70-80 ezres közönség. Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója és a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség elnöke kijelentette, a mogyoródi pályán minden készen áll a versenyre. Elárulta, hogy költségszinten a WTCC világbajnoki futama a második helyen áll az F1-es Magyar Nagydíj rendezési kiadásai után. A jegyek eladása jól halad, de felkészültek arra is, ha a kilátogatók nagy többsége a helyszínen szeretné megvásárolni a 3000 Ft-ba kerülő belépőket. A pályát az FIA szakembere átvette a rendezőktől, így a felújított Hungaroring első nemzetközi vizsgájára készen áll.
 
– A 2012-es szezon első igazán jelentős eseményére kerül sor a hétvégén a Hungaroringen. Hol tart a WTCC világbajnoki mezőnye a magyar pálya belakásában?
 
Gyulay Zsolt: – Természetesen már valamennyi csapat megérkezett a Hungaroringre, és az az ötven-hatvan kamion, amely a felszereléseket szállította, már teljesen belakta a paddockot. Az autókat már javában szerelik össze a hétvégi futamra, és a látvány már-már az F1-es Magyar Nagydíj időszakát idézi.
 
– Gondolom, a költségek szintjén sincs messze a két világbajnoki futam rendezése egymástól?
 
Gyulay Zsolt: – Miután a túraautó-világbajnokság a Forma 1 után a legnépszerűbb sorozat a világon, így azt hiszem természetes, hogy a mostani futam költségszinten az F1-es verseny mögött következik. Nagyon komoly pénzekről, súlyos tízmilliókról van szó, de nagyon komoly előírásoknak, elvárásoknak kell megfelelnünk. Mivel idén egy, a magyar pénztárcákhoz alakított összeget kell fizetni a belépőkért, így abban bízom, hogy a jegybevételeink valamelyest csökkentik majd a kiadásainkat.
 
– Tavaly elképesztő közönségsikert aratott a verseny, amihez jelentősen hozzájárult Michelisz Norbert remek szereplése is. Akkor megközelítőleg hetvenezren voltak kíváncsiak a WTCC világbajnoki mezőnyére. Idén is felkészültek a nagy rohamra?
 
Gyulay Zsolt: – Mindenképpen. A jegyeladások jól haladnak, ám ettől függetlenül egy olyan forgatókönyvre is felkészültünk, hogy a kilátogatók egy része a helyszínen szeretné megvásárolni a 3000 forintos belépőket. Minden bejáratnál üzemel majd pénztár, hogy senkinek se kelljen órákig sorban állnia. A parkolás ingyenes lesz a pálya környékén, de különbuszokkal is szállítják majd a nézőket a Hungaroringre. Mivel a helyek elfoglalása érkezési sorrendben lesz, így aki jó helyet szeretne magának, az időben induljon majd el.
 
– Lesz-e valamilyen más érdekesség is a túraautók futamán kívül?
 
Gyulay Zsolt: – Természetesen, sőt, a magyar közönség egy igazi premiernek is szemtanúja lehet. Itt debütál nemzetközi szinten ugyanis a Lada Granta Kupa. Ebből az új sorozatban versenyző autókból fejlesztették ki azt a változatot, amely a WTCC mezőnyévek kívánja felvenni a harcot a vb-n. Ám nemcsak a pályán, hanem a nézőtéren is képviselni fogja magát az orosz modell, ugyanis valamennyi napon kinn lesz a Hungaroringen a Lada teljes vezérkara. Láthatják majd a Lotus Ladies Cup mezőnyét is, melynek második bajnoki fordulója lesz a hétvégén.
 
– Ismét jelentős felújításokat hajtottak végre a pályán. Megfelelnek ezek a nemzetközi elvárásoknak?
 
Gyulay Zsolt: – A már régi adósságunkat, a 14-es kanyar újraaszfaltozását, valamint a rázókövek, a rajtrács és a boxutca újrafestését végeztük el, és mondhatom, eddig mindent rendben talált az FIA racedirectora,
 
Miroslav Bartos, aki bejárta és átvette a pályát.
 
– Mennyien dolgoznak majd azon, hogy a hétvégén minden rendben menjen a futamok alatt?
 
Gyulay Zsolt: – A sportszakmai területen közel négyszázan dolgoznak a kerítésen belül azért,
 
hogy rendben lemenjen minden: például 108 pályabíró, 16 gyors beavatkozó, 40 gépes
 
beavatkozó, 80 gyalogos beavatkozó, 60 egészségügyis – mentősök, orvosok, ápolók – lesz
 
szolgálatban, a bokszutcában harmincan, a versenyirányításban húszan, míg a technikai ellenőrzésben
 
szintén húszan végzik a dolgukat, valamennyien jelentős F1-es tapasztalattal is rendelkeznek. Rajtuk
 
kívül több száz biztonsági ember, illetve a rendőrség is vigyázza a hétvégi futam zavartalan rendezést
 
– Mit vár a versenyen induló két magyar pilótától, Michelisz Norberttől és Wéber Gábortól?
 
Gyulay Zsolt: – Először is abban bízom, hogy a múltkori, szlovák futammal ellentétben nálunk
 
sportszerű küzdelmet láthat majd a közönség. Mindenképpen jó előjelnek tartom Norbi első
 
pole pozícióját, és úgy vélem, mindketten képesek arra, hogy a tízben végezzenek, hiszen úgy
 
ismerik a pályát, mint a tenyerüket. Egy jól sikerült szombat megalapozná a remek vasárnapot.
 
A hétvége WTCC világbajnoki futamának menetrendje
 
Május 5, szombat:
 
09:00-09:30 Első szabadedzés
 
11:15-11:45 Második szabadedzés
 
14:00-14:35 Időmérő edzés
 
Május 6, vasárnap:
 
08:45-09:00 Bemelegítő edzés:
 
11:15–11:50 Első futam (12 kör)
 
14:30-15:05  Második Futam (12 kör)
III. Tótkomlós rally, ahol az Ördög vitte a Papot?
 
III. Tótkomlós rally, ahol az Ördög vitte a Papot?
 
Miként várják a Rallyt a versenyzők?
 
Körkérdés egy pár pilótához.
 
Székely Laller:
 
Biztos jó szájízzel fogunk megérkezni is meg eljönni is. Lévai Józsiéknál leszünk elszállásolva az idén is. Olyan, mint ha haza mennénk. Egy nagy családban érzem magam, amikor Tótkomlóson versenyzem. Mondhatnám, hogy a második otthonom. Tavaly ugyan kiestünk, de előtte elsők lettünk kategóriánkban. Egy Lada VFTS-sel indulok, amivel már négy éve karcmentesen versenyzem a Rali Túrában és Sprinteken egyaránt.
 
Kárász Attila: Nagyon várom, mint az ez előttieket. Ugyanis itt születtem és itt nőttem fel. Részben az egyik szervezője vagyok ennek a versenyek. Lada 2017 típusú autóval indulok az idén is ugyan úgy, mint tavaly. Az idén valószínű, hogy a barátnőm lesz a navigátorom. Most a verseny iránya nem oda-vissza lesz, mint tavaly, hanem csak egy irányba, mint kér éve. 10 autónként lesznek felvezetéssel a rajtba terelve a versenyautók. A Prológ a szombati napon hosszabb lesz, mint az eddig versenyeken. Kettő vagy három kör lesz megtartva. Vasárnap hamarabb szeretnénk indítani a versenyző párosokat. Nyolcórai kezdettel lenne az első autó rajtja. Tervezett futamok száma nyolc. Az utolsó autó beérkezése után fél órával lesz az eredményhirdetés. Minden versenyző és navigátor VIP jegyet fog kapni, ami a helyi Rózsa fürdőben díjmentes egyszeri belépésre ad lehetőséget. Reméljük az idén is sok nézőt és versenyzőt tudunk idecsalogatni és kiszolgálni.
 
Koncseg Zoltán: Várjuk már, mert egy jót lehet autózni. Az idén is a BMW E-30 V8-as versenyautóval startolunk a Tótkomlós Rallyn. Párom Jelinek Mónika fog navigálni nekem. A kisseb problémáktól, ami az autót érte eltekintve nagyon tetszett! Szeretek keresztben autózni és kiszolgálni a nézőket.
 
Találkozunk velük és még sok versenyzővel Tótkomlóson 2012.06.09-10-én!