Autó
2016. május 2. hétfő, 18:59
Szerző: Mészáros Gergely
Az elegáns megjelenésű és értékes utasterű Amarok munkabíró képessége nem szenvedett csorbát a ráncfelvarrás során. Az 5,25 méter hosszú pick-up rakfelülete elérheti a 2,52 m2-t, akár 1 tonnával is meg lehet pakolni, vontatókapacitása pedig elérheti a 3,5 tonnát.
Na, nézzük! Abszolút meglepő módon az új Volkswagen Amarok egy vadonatúj fejlesztésű, agilis V6-os dízelmotorral kerül piacra, háromféle teljesítményszinttel. A 3.0 literes (2967 cm3) TDI egység alapra 163 lóerős, a középső változat 204 lovas, miközben a csúcsváltozat pilótája 224 lóerővel és 550 Nm maximális nyomatékkal gazdálkodhat. Mindegyik verzió teljesíti az Euro 6-os károsanyag-kibocsátási normákat, s még a legerősebb kiadás is csak 7,6 liter gázolajat fogyaszt 100 kilométerenként. A spórolásból egyébként a nyolcfokozatú automata váltó is kiveszi a részét.
A három teljesítményszint emllé három különböző hajtáslánc választható, az Amarok rendelhető sima hátsókerék-meghajtással, 4Motion kapcsolható vagy állandó összkerék-hajtásssal, utóbbiban Torsen differenciálmű gondoskodik az erő megfelelő átviteléről. Mindezek mellett a fékrendszer is felveszi a versenyt a V6-os erőművel, elöl 17 colos, hátul 16 colos tárcsák gondoskodnak a biztonságos megállásról. Sőt, szintén az alapfelszereltség része lesz a Servotronic kormánymű.
Kívül-belül viszont nem okoz meglepetést a 2017-es Amarok, megjelenése jellegzetesen Volkswagenes, s ugyanez igaz a kabinjának kialakítására. Feltétlen említést érdemel a magas szintű ergonómia, melyhez az új ülések is hozzájárulnak. Ugyanakkor a teher- és munkabíró képessége mit sem csökkent a régi változathoz képest, az 5,25 méter hosszú és 2,23 méter széles autó mindent tud, amit a klasszikus pick-upoktól elvárnak a vásárlók. Még a duplafülkés platójára is befér az Euro-raklap, hasznos teherbírása elérheti az egy tonnát, s akár 3,5 tonnát is vontathat. Az új Amarok szeptemberben kerül a kereskedésekbe, elsőként a 224 lóerős erőforrással.