Tizenhárom éve indult hódító útjára Magyarországon a gyorsasági autósportban az első márkakupa versenysorozat. Nem túlzás, tényleg hódított a korábban nálunk kevéssé ismert versenyzési forma,…
…amelyekben egyforma gyártmányú és típusú versenyautók szerepelnek. A szervezôk és a 15 felkészült pilóta reményei szerint mostantól ez a versenyzési forma még népszerûbb lehet a spanyol márka 300 lóerős gyári építésű versenyautóival, amelyek már hazánkban is elérhetőek, harcban a magyar bajnoki címért.
Ez idáig négy ország büszkélkedhet hasonló Leon Szuperkupa sorozattal: Nagy-Britannia, Németország, Spanyolország és Törökország után Magyarország az ötödik (és a régióban az első), amely otthont adhat egy ilyen rangos versenysorozatnak.
Természetesen ezeket az autókat a gyár nem hétköznapi használatra tervezte, hiszen – bár külsôleg az utcákon futó gépekhez hasonló – versenytuninggal látták el. Máskülönben aligha lenne elképzelhetô a 300 lóerôs teljesítmény a 2 literes turbómotortól. A SEAT Leon Szuperkupában részt vevô versenyautóban kormányról kapcsolható DSG váltó van beépítve, így a kuplungpedál helyén csak a féket találjuk, amit így ballábbal kell működtetni. Ahhoz, hogy a pilóta az autóban helyet foglalhasson, a kormányt is le kell emelni.
A versenyre gyártott SEAT Leon a Hungaroring célegyenesében 700 méteren 200 km/óránál nagyobb sebességre is könnyedén képes. S hogy ezzel a kocsival nem érdemes civileknek száguldozni, azt jól mutatja, hogy versenykörülmények közepette 100 kilométeren 50 liter benzint is elfogyaszt. Zengô Zoltán kizárólag pozitívumokat említett az autóról, nem véletlenül, hiszen az ismert versenyzô, három csapattársával néhány hónapja Dubaiban állt rajthoz a SEAT Leonnal, és a 24 órás versenyen nagyon kedvezô tapasztalatokat szerzett az autóról.
A SEAT Leonnal megújult sorozat elsô futamát május 5-6-án rendezik a Hungaroringen. A 12 futamos országos bajnokság küzdelmeit azonban máshová is elviszik. A szakág nagyot lépett elôre, a mogyoródi pálya mellett az ostfiasszonyfai Pannóniaringen és a Kecskemét melletti Euroringen is rendeznek futamokat, míg Pécsett és Parádon a hagyományos hegyi versenyeket rendezik. A versenysorozat szervezői és a SEAT azonban hosszabb távon szeretnék meghonosítani a sorozatot, amely a tervek szerint idővel akár nemzetközivé is fejleszthető.
A SEAT Leon Szuperkupa állomásai (a jelenlegi versenynaptár szerint):
2007. május 4-6. Autós gyorsasági OB Hungaroring
2007. május 25-27. Orfűi hegyiverseny Orfű
2007. június 15-17. Material Kupa Autós Gyorsasági Hungaroring
2007. június 30 – július 1. Mátrai hegyi verseny Parádsasvár
2007. augusztus 10-12. Autós Hegyi OB Euroring
2007. augusztus 31-szeptember 2. Autós gyorsasági OB Pannóniaring
2007. szeptember 28-30. Autós gyorsasági OB OB Hungaroring
info: sportfm.hu / Acsai Judit (Képeink illusztrációk)