A McLaren-Mercedes istálló Jerezben próbára tette a hibrid rendszerét – teljes üzemmódban. Az autó egyensúlya nem változott meg jelentősen fékezéskor, így kihasználhatták a rendszer előnyeit. Más csapatoknál a gép csúszkálni kezdett, ami négy tizedmásodperces hátrányt jelentett.
Lewis Hamilton közel egy másodperccel teljesített jobb köridőt pénteken a plusz lóerő aktiválása után, mint csütörtökön, amikor nem üzemelt a rendszer.
"Számos kapcsoló van a pilótafülkében, így plusz kettő nem okoz gondot. Hamar hozzá lehet szokni. Azt is megtanultam, hogy melyik kanyarokban érdemes a leginkább használni, és mikor nem. A motorok befagysztása miatt a hibrid rendszer lesz az, amit a csapatok egész évben fejleszteni fognak, és ami előnyt jelenthet." – idézi a Formula-1 hivatalos honlapja Lewis Hamiltont.
A McLaren-Mercedes versenyzője nem aggódik a biztonság miatt és hiszi, hogy a csapat rendszere nem jelent veszélyt. "Nagyon boldog vagyok, hogy a mi autónk biztonságos."
A cél a számos újítás ellenére sem változik. "Jelenleg csak az új évadra összpontosítok, edzek, a csapattal fejlesztem és tesztelem a versenygépet."